Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Hodnocení motorických dovedností dětí s osteogenesis imperfecta
Název práce v češtině: Hodnocení motorických dovedností dětí s osteogenesis imperfecta
Název v anglickém jazyce: Assessment of motor skills in children with osteogenesis imperfecta
Klíčová slova: osteogenesis imperfecta, motorické dovednosti, kvalita života, BOT-2, PedsQL
Klíčová slova anglicky: osteogenesis imperfecta, motor skills, quality of life, BOT-2, PedsQL
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařství (13-432)
Vedoucí / školitel: Mgr. Adéla Quittková
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 17.12.2019
Datum zadání: 16.04.2021
Datum potvrzení stud. oddělením: 27.05.2021
Datum a čas obhajoby: 09.06.2021 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:10.05.2021
Datum odevzdání tištěné podoby:10.05.2021
Do kdy má student odevzdat:10.05.2021
Datum proběhlé obhajoby: 09.06.2021
Oponenti: MUDr. Olga Dyrhonová
 
 
 
Předběžná náplň práce
Tato diplomová práce se zabývá hodnocením motorických dovedností dětí s onemocněním osteogenesis imperfekta a úrovní jejich kvality života. V teoretické části shrnuje poznatky o etiopatogenezi onemocnění, jeho klinických projevech, nejčastějších kineziologických odlišnostech a možnostech léčby pacientů s osteogenesis imperfecta. Speciální část popisuje vhodné terapeutické intervence v konkrétních věkových obdobích s návazností na ostatní odbornosti. Dále uvádí možnosti testování motorických dovedností a hodnocení kvality života. V praktické části ověřuje použitelnost testu BOT-2 k zhodnocení motorických dovedností dětí s OI a testu PedsQL k ohodnocení kvality života. Pomocí standardizovaného skóre testu BOT-2 hodnotí a porovnává motorické dovednosti dětí s osteogenesis imperfecta a jejich zdravých vrstevníků. Zároveň zkoumá vliv motorických dovedností dětí s osteogenesis imperfecta na kvalitu života. Na základě výsledků práce potvrzuje předem stanovené hypotézy – horší schopnosti hrubých i jemných motorických dovedností dětí s OI a závislost kvality života na úrovni motorických dovedností. V diskusi se pojednává o vhodnosti výběru testu motorických dovedností BOT-2 a testu kvality života PedsQL pro děti s OI, jsou okomentovány největší limitace dětí s OI a na základě rešerše ze současných studií zmíněny návrhy intervence ke zlepšení motorických dovedností a kvality života dětí s OI. V závěru je shrnuta aplikovatelnost získaných poznatků do klinické praxe.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis deals with the assessment of motor skills and quality of life in children with osteogenesis imperfecta. The theoretical part summarizes aetiopathogenesis, clinical features, kinesiological abnormalities and the treatment strategies. A particular part describes therapeutic interventions during the various stages of childhood with an alignment to multidisciplinary cooperation. Furthermore, tests of motor skills and quality of life are presented. The practical part assesses the applicability of the BOT-2 for the evaluation of motor skills and PedsQL for the evaluation of the quality of life in children with OI. Moreover, the BOT-2 standardized test score evaluates and compares motor skills and quality of life in children with osteogenesis imperfecta to their peers. Contemporaneously, it investigates the effect of motor skills on the quality of life in children with OI. Based on the results the thesis confirms the hypothesis – worsened both gross motor skills and fine motor skills and the dependency of quality of life on the level of motor skills. The discussion part deals with the feasibility of BOT-2 and PedsQL for the assessment of children with OI, it comments the main limitations of children with OI, and based on up-to-date literature searches, suggestions for the improvement of motor skills and the quality of life in children with OI are given. In conclusion, the application of the obtained information in clinical practise is suggested.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK