Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vesmírná hra s umělou inteligencí
Název práce v češtině: Vesmírná hra s umělou inteligencí
Název v anglickém jazyce: Space game with artificial intelligence
Klíčová slova: Vesmírná hra, Umělá inteligence, Genetické programování, Hluboké Q-učení
Klíčová slova anglicky: Space game, Artificial Inteligence, Genetic programming, Deep Q-learning
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Martin Pilát, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 11.12.2019
Datum zadání: 08.01.2020
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.06.2020
Datum a čas obhajoby: 07.07.2020 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:01.06.2020
Datum odevzdání tištěné podoby:04.06.2020
Datum proběhlé obhajoby: 07.07.2020
Oponenti: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Počítačové hry jsou populárním prostředím pro vytváření a testování umělé inteligence. Cílem práce je navrhnout a implementovat takovou hru a prostředí pro umělou inteligenci.

Student se seznámí s postupy pro vývoj jednoduchých her a s existujícími prostředími pro umělou inteligenci. Na základě těchto poznatků implementuje jednoduchou hru ve vesmírném prostředí pro dva hráče. Implementace bude zaměřena na to, aby bylo možné provádět experimenty s umělou inteligencí. Následně implementuje několik algoritmů umělé inteligence a otestuje je mezi sebou.
Seznam odborné literatury
[1] Greg Brockman, Vicki Cheung, Ludwig Pettersson, Jonas Schneider, John Schulman, Jie Tang, Wojciech Zaremba. "OpenAI Gym". arXiv:1606.01540. 2016.
[2] Stuart Russell and Peter Norvig. "Artificial Intelligence: A modern approach." 3rd ed., Pearson (2010). ISBN: 978-0136042594
[3] Millington, Ian, and John Funge. "Artificial intelligence for games." CRC Press, 2016.
[4] Browne, Cameron B., Edward Powley, Daniel Whitehouse, Simon M. Lucas, Peter I. Cowling, Philipp Rohlfshagen, Stephen Tavener, Diego Perez, Spyridon Samothrakis, and Simon Colton. "A survey of monte carlo tree search methods." IEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in games 4, no., pp. 1-43. IEEE, 2012. DOI: 10.1109/TCIAIG.2012.2186810
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK