Význam samostatných prací žáků v oboru zubní technik
Název práce v češtině: | Význam samostatných prací žáků v oboru zubní technik |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The importance of independent work of pupils in the field of dental techniques |
Klíčová slova: | samostatnost žáků, možnosti výuky,vzdělání zubních techniků, historie zubní medicíny |
Klíčová slova anglicky: | students' autonomy, teaching, education of dental technicians, history of dentistry |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Helena Marinková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 05.09.2019 |
Datum zadání: | 28.11.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 19.01.2021 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.12.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.01.2021 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Ivo Syřiště, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je zjistit, které metody výuky žákům nejvíce vyhovují, jakým způsobem může učitel pomoci k pochopení a naučení se novým poznatkům, tím je aktivizovat, motivovat ke spolupráci a celoživotnímu vzdělávání. |
Seznam odborné literatury |
ČÁP J., MAREŠ J., Psychologie pro učitele, Portál, 2007, ISBN 978-80-7367-273-7
HANSEN ČECHOVÁ B., Nápady pro rozvoj a hodnocení klíčových kompetencí žáků, Portál, 2009, ISBN- 973-80-7367-388-8 PETTY G., Moderní vyučování, Portál, 2002, ISBN 80-7178-681-0 VALIŠOVÁ A., KASÍKOVÁ H., Pedagogika pro učitele, Grada, 2007, ISBN 978-80-247-1734-0 PAICHL P., Dějiny zubní medicíny, Nuga, 2000, ISBN 80-85903-12-1 |
Předběžná náplň práce |
1. Vývojová charakteristika osobnosti, žáka
2. Metody učení 3. Historie zubních náhrad 4. Motivace a vedení k samostatnosti 5. Výzkum žáků 4. ročníku SZŠ- asistent zubního technika 6. Vyhodnocení dotazníku |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
In the theoretical part of the work I deal with the history of the discipline from the beginning to the present, the development and possibilities of available education, its conditions, teaching methods, motivation, cooperation, leadership and independence of students and their further career. As a practical part, I conducted a questionnaire survey in the first and second years. I wanted to find out how the students had chosen the profession and what they expect from the tuition. In the third and fourth grades I tried to find out the level of independence and readiness for the employment in professional and future life.
The aim of this bachelor thesis is to uncover which teaching methods students prefer, how a teacher can help to understanding and learning new knowledge, thereby to activate them and at the same time to motivate them for cooperation and lifelong education. |