Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Historický vývoj Země a organismů na Zemi v učebnicích pro základní a střední školy
Název práce v češtině: Historický vývoj Země a organismů na Zemi v učebnicích pro základní a střední školy
Název v anglickém jazyce: Historical Evolution of Earth and Organisms on Earth in Textbooks for Secondary Education
Klíčová slova: Výuka geologie, učebnice geologie, obsahová analýza, skládankové učení
Klíčová slova anglicky: Teaching geology, geology textbook, content analysis, puzzle learning
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav geologie a paleontologie (31-420)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tereza Jedličková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 13.11.2019
Datum zadání: 13.11.2019
Datum odevzdání elektronické podoby:25.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 16.09.2020
Oponenti: RNDr. Dobroslav Matějka, CSc.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Výuka geologie na českých základních a středních školách se skládá z několika dílčích povinných tematických celků stanovených Rámcovými vzdělávacími programy. Přesto jsou některá témata ve výuce často vynechávána i přes to, že jsou v učebnicích obsažena. Je tomu tak především z časových důvodů nebo pro nedostatečný zájem žáků či učitelů způsobený popisnou a nemoderní interpretací. Jedním z takových témat je Vývoj zemské kůry a organismů na Zemi. V rámci řešení navrhované bakalářské práce provede student rešerši dostupných učebnic pro ZŠ a SŠ se zaměřením právě na téma historického vývoje Země a organismů na Zemi. Toto téma bude diskutovat z hlediska vzdělávacího obsahu, jeho rozsahu, ale také např. mezipředmětových vztahů, názornosti jeho interpretace atp. Na základě získaných informací navrhne student vhodné výukové aktivity s ohledem na nové trendy v této oblasti, jako jsou vztah ke globálním klimatickým změnám, velká vymírání aj. Navržený způsob implementace nových trendů do výuky by měl podpořit zájem o dané téma a pomoci jej zprostředkovat žákům i učitelům atraktivnějším způsobem.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK