Predicting L2 proficiency Using Reading Rate
Název práce v češtině: | Odhadování úrovně pokročilosti žákovského jazyka na základě rychlosti čtení |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Predicting L2 proficiency Using Reading Rate |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 17.10.2019 |
Datum zadání: | 17.10.2019 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 23.10.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | ne |
Zásady pro vypracování |
Cílem bakalářské práce je zjistit, zda rychlost čtení souvisí s úrovní pokročilosti v cizím jazyce. Data pro výzkum sestávají z přibližně 60-70 nahrávek studentů angličtiny různých úrovní pokročilosti, kteří čtou krátký anglický text. Tyto nahrávky budou upraveny, aby mohla být přesně změřena rychlost čtení a následně bude statisticky vyhodnoceno, zda toto tempo čtení může posloužit jako spolehlivý ukazatel úrovně jazykové pokročilosti, který by mohl být v budoucnosti využíván jako informativní pomůcka v dalším vývoji metod učení a testování druhého jazyka. Práce bude vypracována v anglickém jazyce. |
Seznam odborné literatury |
Cilibrasi, L., Adani, F., & Tsimpli, I. (2019). Reading as a predictor of complex syntax. The case of relative clauses. Frontiers in psychology, 10. Grabe, W. (2010). Fluency in Reading--Thirty-Five Years Later. Reading in a foreign language, 22(1), 71-83. Wolf, M., & Katzir-Cohen, T. (2001). Reading fluency and its intervention. Scientific studies of reading, 5(3), 211-239. Serrano, F., & Defior, S. (2008). Dyslexia speed problems in a transparent orthography. Annals of dyslexia, 58(1), 81 |