Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Prezentace lokální módy v českých lifestylových magazínech
Název práce v češtině: Prezentace lokální módy v českých lifestylových magazínech
Název v anglickém jazyce: Presentation of a local fashion in Czech lifestyle magazines
Klíčová slova: Móda, média, lifestylové časopisy, módní návrhář, módní tvorba
Klíčová slova anglicky: Fashion, media, lifestyle magazines, fashion designer, fashion production
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 02.10.2019
Datum zadání: 02.10.2019
Datum a čas obhajoby: 21.09.2021 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H011, Hollar - místn. č. 011
Datum odevzdání elektronické podoby:27.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 21.09.2021
Oponenti: Mgr. Tereza Zavadilová, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
1) MANDIC, Zuzana, Viola FETISOVA a Nora JELÍNEK, 2018. Potenciál módního sektoru ČR: módní design – stav a potřeby. Praha: Institut umění – Divadelní ústav. ISBN 978-80-7008-404-5.
2) UCHALOVÁ, Eva, 1996. Česká móda 1918-1939: elegance 1. republiky. Praha: Olympia.
3) SCHULZ, Winfried, Helmut SCHERER, Irena REIFOVÁ a Jakub KONČELÍK, 2004. Analýza obsahu mediálních sdělení. 2. přepracované vydání. Brno: Karolinum. ISBN 80-246-0827-.
4) EGER, Ludvík a Dana EGEROVÁ, 2017. Základy metodologie výzkumu. 2. přepracované a rozšířené vydání. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni. ISBN 978-80-261-0735-4.
5) SEDLÁKOVÁ, Renáta, 2014. Výzkum médií: Nejůžívanější metody a techniky. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3568-9.
Předběžná náplň práce
Cílem práce je analyzovat mediální obsah českých magazínů o módě a rozklíčovat, v jaké míře a jakém kontextu se tyto časopisy věnují informacím o lokální módě. Práce si klade za cíl najít odpovědi na předem formulované výzkumné otázky a potvrdit, případně vyvrátit stanovené hypotézy. Předmětem zkoumání jsem zvolila dvě lifestylová média se zaměřením na módu v České republice. Jedná se tištěné tituly Vogue CS a ELLE. Analýza článků, vyhledávaných dle předem určených klíčových slov, je prováděna v časovém rozmezí leden 2019–prosinec 2019.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis aims to analyze the media content of Czech fashion media. The thesis focuses on local fashion and its presentation in Czech lifestyle magazines. The primary quantitative research focused on examining the Czech lifestyle fashion magazine's environment and determining in what context and how often these media write about local fashion and its designers. Through the content analysis, the three fashion titles (Vogue CS, Elle, and Harper's Bazaar) will be examined during the period between January 2019 and December 2019.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK