Motivační trajektorie u pedagogů základních uměleckých škol v Příbrami
Název práce v češtině: | Motivační trajektorie u pedagogů základních uměleckých škol v Příbrami |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Motivation trajectory of the Fine Arts teachers in Příbram |
Klíčová slova: | pracovní motivace|základní umělecká škola|zájem|práce|učitel |
Klíčová slova anglicky: | work motivation|Elementary Art School|interest|work|teacher |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jaroslav Koťa |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 23.09.2019 |
Datum zadání: | 23.09.2019 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 03.03.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 22.01.2025 14:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.12.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.01.2025 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Úvod: Nástin tématu, výzkumné otázky tázající se po vývoji motivace
napříč profesní dráhou - lze pozorovat vliv odlišných kultur na pracovištích na motivaci Teoretická část: vysvětlení klíčových pojmů, výchozí teorie motivace specifika ZUŠ obecně, popis 2 vybraných ZUŠ Praktická část: Zpracování rozhovorů s pedagogy z vybraných 2 škol, oblasti dotazování děleny na 1) motivaci zaujmout pozici na ZUŠ 2) motivaci k práci s lidmi, včetně negativních faktorů 3) celkovou motivaci V diskuzi zmíněné zpozorované rozdíly individuální a skupinové výuky Závěr - Odkaz na úvod - odpovědi na položené otázky, položení nových, včetně návrhů pro další studium tematiky Práce je kvalitativního charakteru, sběr dat formou individuálních rozhovorů se čtyřmi respondenty z obou vybraných škol. Tyto školy mají stejného zřizovatele a vznikly rozdělením jedné instituce. |
Seznam odborné literatury |
Knihy:
CAKIRPALOGLU, Panajotis.Psychologie hodnot. Olomouc: Votobia, 2004. ISBN 80-7220-195-6. DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 4., nezměn. vyd. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1966-8. DWECKOVÁ, Carol. Nastavení mysli: nová psychologie úspěchu, aneb, naučte se využít svůj potenciál. Vydání druhé, aktualizované. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2017, Žádná velká věda. ISBN 9788075550323. HAWKINS, Peter a Robin SHOHET.Supervize v pomáhajících profesích. Vydání druhé. Přeložil Helena HARTLOVÁ. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0987-4. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9. HEWSTONE, Miles a Wolfgang STROEBE, ed.Sociální psychologie: moderní učebnice sociální psychologie. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-092-5. HOMOLA, M. Motivace lidského chování. 2. vyd. Praha: SPN, 1972. ISBN 14-478-77 KRATOCHVÍL, Stanislav. Základy psychoterapie. 7. vydání. Praha: Portál, 2017. ISBN 9788026212270. LUKÁŠOVÁ, Růžena a Ivan NOVÝ.Organizační kultura: od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0648-2. NAKONEČNÝ, Milan.Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996. ISBN 80-200-0592-7. NAKONEČNÝ, Milan.Sociální psychologie organizace. Praha: Grada, 2005. Psyché (Grada). ISBN 80-247-0577-x. PINK, Daniel H.Pohon: Drive : překvapivá pravda o tom, co nás motivuje!. 2. vydání. Přeložil Veronika POLÁKOVÁ. Olomouc: ANAG, [2017]. ISBN 978-80-7554-104-8. PLAMÍNEK, Jiří.Průvodce lidským myšlením a chováním. Praha: Argo, 2016. ISBN 978-80-257-1995-4. PRŮCHA, Jan, Jiří MAREŠ a Eliška WALTEROVÁ. Pedagogický slovník. 4. aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8. Elektronické zdroje: JUNEJA, Prachi. Expectancy Theory of Motivation [online]. středa 18. dubna 2018. Dostupné z: https://www.managementstudyguide.com/expectancy-theory-motivation.htm Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání. 1. vydání. [online]. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2010. Dostupné z WWW: Reinforcement Theory of Motivation [online]. středa 18. dubna 2018. Dostupné z: https://www.managementstudyguide.com/reinforcement-theory-motivation.htm Zahraniční zdroje: HUNEKE, Mary E., Catherine COLE a Irwin P. LEVIN. How Varying Levels of Knowledge and Motivation Affect Search and Confidence during Consideration and Choice.Marketing Letters. 2004,15(2/3), 67-79. DOI: 10.1023/B:MARK.0000047385.01483.19. ISSN 0923-0645. Dostupné také z: http://link.springer.com/10.1023/B:MARK.0000047385.01483.19 KARABENICK, Stuart a Timothy URDAN.Decade Ahead: Applications and Contexts of Motivation and Achievement. Bingley, UK: Emerald Group Publishing, 2010. ISBN 978-85724-253-2. SALMEA-ARO, K., NURMI, J. E.:Employees’ motivational orientation and well-being at work: A person-oriented approach.Journal of Organizational Change Management, 2004. ISSN: 0953-4814 VERMUNT, J. D., ENDEDIJK, M. D.:Patterns in teacher in different phases of the professional career.Elsevier, 2011. Dostupné z: https://doi.org/10.1016/j.lindif.2010.11.019 |