Samostatné studium a práce s literaturou, konzultace se školitelem.
Předběžná náplň práce
Firemní in-house lobbing je mimořádně aktuální, široce využívaný a značně neukotvený i kontroverzemi provázený politicko-hospodářský fenomén, který navíc nemá v České republice legislativní podporu v podobě platného zákona. Neukotvenost, kontroverze i neznalost souvislostí přímo vyzývají k etickému promýšlení in-house lobbingu, které v oblasti teologické etiky dosud chybí. Cílem disertační práce je ověření mravní legitimity instrumentalizovaného in-house lobbingu. Pracuje s otázkou, jaká je forma a míra mravně legitimního instrumentalizovaného in-house lobbingu slučitelná s východisky teologické etiky. Vedle ověření mravní legitimity in-house lobbingu práce hledá vnitřní konstantní kritéria pro definování legitimity in-house lobbingu a variabilní limity pro konkrétní hospodářské soutěže v oblasti stavebnictví. V souhrnu poté nabízí vzorový etický kodex in-house lobbisty aplikovatelný do podnikatelské praxe. Práce postupuje metodologickým trojkrokem 1. vidět, 2. soudit, 3. jednat; tento metodologický trojkrok je rozšířen na sedm vnitřních stupňů. Práce přináší teologicko-etické zhodnocení firemního in-house lobbingu, shledává tento typ lobbingu mravně legitimním za předpokladu naplnění kritérií, které přináší. Rovněž naznačuje limity lobbingu pro konkrétní segment podnikatelského prostředí.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Corporate in-house lobbying is an extremely topical, widely used and largely non-stipulated and controversial political and economic phenomenon, which, moreover, has no legislative support in the form of a valid law in the Czech Republic. The non-stipulation, controversy and ignorance of the context directly call for an ethical consideration of in-house lobbying, which is still absent in the field of theological ethics. The aim of the Dissertation is to verify the moral legitimacy of instrumentalized in-house lobbying. It deals with the question of what form and degree of morally legitimate instrumentalized in-house lobbying is compatible with the bases of theological ethics. In addition to verifying the moral legitimacy of in-house lobbying, the work seeks internal constant criteria for defining the legitimacy of in-house lobbying and variable limits for specific competition in the construction industry. The summary then offers a model code of ethics for in-house lobbyists applicable to business practice. The thesis follows the three-step methodology, i.e. 1. see, 2. judge, 3. act; this three-step methodology is extended to seven internal stages. The thesis provides a theological and ethical evaluation of corporate in-house lobbying, finding this type of lobbying morally legitimate provided the criteria it offers are met. It also indicates the limits of lobbying for a particular segment of the business environment.