Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Teologicko-etická reflexe firemního in-house lobbingu v českém stavitelství
Název práce v češtině: Teologicko-etická reflexe firemního in-house lobbingu v českém stavitelství
Název v anglickém jazyce: Theological-ethical Reflection of Corporate In-house Lobbying in the Czech Construction Industry
Klíčová slova: lobbing, teologická etika, křesťanská hospodářská etika, korupce, etický kodex, management
Klíčová slova anglicky: Lobbying, Christian Ethics, Christian Business Ethics, Corruption, Code of Ethics, Management
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: disertační práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra systematické teologie a filosofie (do 2023) (26-KST)
Vedoucí / školitel: ThLic. Petr Štica, Th.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 20.09.2019
Datum zadání: 20.09.2019
Datum potvrzení stud. oddělením: 20.09.2019
Datum a čas obhajoby: 31.05.2023 14:00
Datum odevzdání elektronické podoby:01.02.2023
Datum odevzdání tištěné podoby:01.02.2023
Datum proběhlé obhajoby: 31.05.2023
Oponenti: Ing. Roman Češka
  prof. Ing. Lubomír Mlčoch, CSc.
 
 
Zásady pro vypracování
Samostatné studium a práce s literaturou, konzultace se školitelem.
Předběžná náplň práce
Firemní in-house lobbing je mimořádně aktuální, široce využívaný a značně neukotvený i kontroverzemi provázený politicko-hospodářský fenomén, který navíc nemá v České republice legislativní podporu v podobě platného zákona. Neukotvenost, kontroverze i neznalost souvislostí přímo vyzývají k etickému promýšlení in-house lobbingu, které v oblasti teologické etiky dosud chybí. Cílem disertační práce je ověření mravní legitimity instrumentalizovaného in-house lobbingu. Pracuje s otázkou, jaká je forma a míra mravně legitimního instrumentalizovaného in-house lobbingu slučitelná s východisky teologické etiky. Vedle ověření mravní legitimity in-house lobbingu práce hledá vnitřní konstantní kritéria pro definování legitimity in-house lobbingu a variabilní limity pro konkrétní hospodářské soutěže v oblasti stavebnictví. V souhrnu poté nabízí vzorový etický kodex in-house lobbisty aplikovatelný do podnikatelské praxe. Práce postupuje metodologickým trojkrokem 1. vidět, 2. soudit, 3. jednat; tento metodologický trojkrok je rozšířen na sedm vnitřních stupňů. Práce přináší teologicko-etické zhodnocení firemního in-house lobbingu, shledává tento typ lobbingu mravně legitimním za předpokladu naplnění kritérií, které přináší. Rovněž naznačuje limity lobbingu pro konkrétní segment podnikatelského prostředí.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Corporate in-house lobbying is an extremely topical, widely used and largely non-stipulated and controversial political and economic phenomenon, which, moreover, has no legislative support in the form of a valid law in the Czech Republic. The non-stipulation, controversy and ignorance of the context directly call for an ethical consideration of in-house lobbying, which is still absent in the field of theological ethics. The aim of the Dissertation is to verify the moral legitimacy of instrumentalized in-house lobbying. It deals with the question of what form and degree of morally legitimate instrumentalized in-house lobbying is compatible with the bases of theological ethics. In addition to verifying the moral legitimacy of in-house lobbying, the work seeks internal constant criteria for defining the legitimacy of in-house lobbying and variable limits for specific competition in the construction industry. The summary then offers a model code of ethics for in-house lobbyists applicable to business practice. The thesis follows the three-step methodology, i.e. 1. see, 2. judge, 3. act; this three-step methodology is extended to seven internal stages. The thesis provides a theological and ethical evaluation of corporate in-house lobbying, finding this type of lobbying morally legitimate provided the criteria it offers are met. It also indicates the limits of lobbying for a particular segment of the business environment.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK