Trénink kognitivních funkcí pro seniory
Název práce v češtině: | Trénink kognitivních funkcí pro seniory |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Cognitive functions training for seniors |
Klíčová slova: | Kognitivní trénink, kognitivní funkce, lektor, motivace, senior, stáří. |
Klíčová slova anglicky: | Cognitive training, cognitive functions, lektor, motivation, senior, old age. |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | HTF - Katedra učitelství (28-08) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Eva Jarolímová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 03.09.2019 |
Datum zadání: | 03.09.2019 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 03.09.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 26.01.2021 09:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.05.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 26.01.2021 |
Oponenti: | PhDr. Jana Procházková |
Zásady pro vypracování |
Bakalářskou práci vypracuji sama za použití odborné literatury. Ve své práci se zaměřím na tréninky kognitivních funkcí pro seniory. Budu se zabývat především přínosem tréninků z pohledu seniorů, jejich motivací k účasti a také tím, jak samotný průběh tréninku vnímají. V empirické části bude použita strategie kvalitativního výzkumu. Určenou technikou pro sběr dat je polostrukturovaný rozhovor. Práce může posloužit k případným změnám ve vedení kognitivního tréninku v daném sociálním zařízení. |
Seznam odborné literatury |
HAŠKOVCOVÁ, Helena, 2010. Fenomén stáří. Vyd. 2., podstatně přeprac. a dopl. Praha: Havlíček Brain Team. ISBN 978-80-87109-19-9.
HENDL, Jan, 2008. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-485-4. KALVACH, Zdeněk, 2004. Geriatrie a gerontologie. Praha: Grada. ISBN 80-247-0548-6. KALVACH, Zdeněk, 2011. Křehký pacient a primární péče. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4026-3. KLEVETOVÁ, Dana, 2017. Motivační prvky při práci se seniory. 2., přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, Sestra (Grada). ISBN 978-80-271-0102-3. KLUCKÁ, Jana a Pavla VOLFOVÁ, 2016. Kognitivní trénink v praxi. 2., rozšířené vydání. Praha: Grada, Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5580-9. KOUKOLÍK, František, 2002. Lidský mozek: funkční systémy: norma a poruchy. 2. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-632-2. KULIŠŤÁK, Petr, 2011. Neuropsychologie. 2., aktualiz. a přeprac. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-891-3. KRÁLÍČEK, Petr, 2002. Úvod do speciální neurofyziologie. 2. vyd. Praha: Karolinum, Učební texty Univerzity Karlovy v Praze. ISBN 80-246-0350-0. KRIVOŠÍKOVÁ, Mária, 2011. Úvod do ergoterapie. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2699-1. KŘIVOHLAVÝ, Jaro, 2011. Stárnutí z pohledu pozitivní psychologie: možnosti, které čekají. Praha: Grada, Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3604-4. LEZAK, Muriel Deutsch, 2012. Neuropsychological assessment. 5th ed. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0-19-539552-5 MALIA, Kit a Anne BRANNAGAN, 2010. Jak provádět trénink kognitivních funkcí: praktická příručka pro každého. 1vyd. Praha: Cerebrum-Sdružení osob po poranění mozku a jejich rodin. ISBN 978-80-904357-3-5. ONDRUŠOVÁ, Jiřina, 2011. Stáří a smysl života. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-1997-2. PETŘKOVÁ, Anna a Rozália ČORNANIČOVÁ, 2004. Gerontagogika: úvod do teorie a praxe edukace seniorů: studijní texty pro distanční studium. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 80-244-0879-1. PREISS, Marek a Hana PŘIKRYLOVÁ KUČEROVÁ, 2006. Neuropsychologie v neurologii. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 80-247-0843-4. PREISS, Marek a Jaro KŘIVOHLAVÝ, 2009. Trénování paměti a poznávacích schopností. Praha: Grada. Psychologie pro každého. ISBN 978-80-247-2738-7. RHEINWALDOVÁ, Eva, 1999. Novodobá péče o seniory. Praha: Psyché (Grada). ISBN 80-7169-828-8. STUART-HAMILTON, Ian, 1999. Psychologie stárnutí. Praha: Portál. ISBN 80-7178-274-2. SUCHÁ, Jitka, 2015. Trénink paměti pro každý věk. Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0847-1. SUCHÁ, Jitka a Eva JAROLÍMOVÁ, 2017. Trénink paměti pro seniory: prevence Alzheimerovy choroby a dalších závažných onemocnění. Brno: Edika. ISBN 978-80-266-0570-6. ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0644-6. ŠVINGALOVÁ, Dana, 1998. Základy psychologie. Vyd. 2. opr. Liberec: Technická univerzita, Studijní texty pro distanční studium. ISBN 80-7083-317-3. ŠPATENKOVÁ, Naděžda a Lucie SMÉKALOVÁ, 2015. Edukace seniorů: geragogika a gerontodidaktika. Praha: Grada, Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5446-8. VÁGNEROVÁ, Marie, 2007. Vývojová psychologie II.: dospělost a stáří. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-1318-5. |