Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Kult štíhlosti a jeho proměny s nástupem Instagramu
Název práce v češtině: Kult štíhlosti a jeho proměny s nástupem Instagramu
Název v anglickém jazyce: The cult of thinness and how it was changed by Instagram
Klíčová slova: Vliv médií, sociální média, Instagram, body image, poruchy příjmu potravy, kult štíhlosti, kvalitativní analýza
Klíčová slova anglicky: Media influence, social media, Instagram, body image, eating disorders, cult of thinness, qualitative analysis
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Irena Reifová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 20.08.2019
Datum zadání: 20.08.2019
Datum a čas obhajoby: 30.06.2020 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:20.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 30.06.2020
Oponenti: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Předběžná náplň práce
Rozkrytí role Instagramu ve vztahu ke zvýšenému zájmu o vlastní body image, prostřednictvím kvalitativního výzkumu konkrétně analýzou hloubkových rozhovorů s blogery, prezentujícími na sociálních sítích extrémní štíhlost. Pomocí těchto rozhovorů budou analyzovány životní příběhy respondentů, s cílem odhalit, jakým způsobem se vyvíjel zájem o tvar těla za přítomnosti vlivu sociálních sítí a nových médií. Cíl práce bude podpořen analýzou odborné literatury popisující, jak vliv médií na změnu vnímání vlastní body image, tak jejich vliv na prezentaci zdraví jako takového. V neposlední řadě bude rozebráno téma poruch příjmu potravy, se kterým se v rámci tématu extrémní štíhlosti často setkáváme a můžeme předpokládat, že se s tímto problémem potýkají i výše zmínění respondenti. V závěru budou výstupy teoretické části práce, tedy rešerše odborné literatury porovnány s výsledky části praktické.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Uncovering the role of Instagram in relation to the increased interest in one's own body image, through qualitative research, specifically by analysing in-depth interviews with bloggers presenting extreme slenderness on social networks. With the help of these interviews, the life stories of the respondents will be analysed, with the aim of revealing how the interest in body shape developed under the influence of social networks and new media. The aim of the work will be supported by the analysis of professional literature describing both the influence of the media on the change of perception of one's own body image and their influence on the presentation of health as such. Last but not least, the topic of eating disorders, which we often encounter within the topic of extreme slenderness, will be discussed, assuming that the above-mentioned respondents may also face this problem. In the end, the outputs of the theoretical part of the work will be compared with the results of the practical part.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK