Diplomová práce se bude zabývat problematikou dobrovolnictví formou výuky anglického jazyka v rozvojových zemích. Bude zkoumat, zda a nakolik je pro koho tato podoba dobrovolnictví přínosná, jaké jsou její výhody a nevýhody a zda je udržitelná. Kromě teoretické části, která se bude zabývat teorií zahraniční rozvojové spolupráce, různých forem turismu a dobrovolnictví, bude hlavním přínosem práce část praktická. V jejím rámci bude popsán měsíční pobyt v Ekvádoru, kde budu pomocí zúčastněného pozorování, rozhovorů a dotazníků zkoumat dobrovolnictví realizované formou výuky anglického jazyka v místní kečuánské škole, kde se přímo zúčastním výuky. Bude-li to nezbytné, získám další data během dalšího obdobného pobytu. Další data získám ve formě polostrukturovaných rozhovorů (i na dálku – skype apod.), příp. i dotazníků, s potřebným počtem dobrovolníků. Ve své práci se zaměřím nejen na učitele, studenty a organizátory z rozvojových zemí, ale také na dobrovolníky z vyspělých zemí, a to jak na jejich očekávání a zkušenosti, tak na přínosy dobrovolnictví formou výuky anglického jazyka v rozvojových zemích. Na základě vlastního předporozumění, které jsem již získala ze dvou předchozích zkušeností ze škol v Thajsku a v Nepálu, pak bude dobrovolnictví v rozvojových zemích porovnáno a celkově zhodnoceno.