Kvantitativní výzkum příslušníků generace Z a jejich postojů k módě
Název práce v češtině: | Kvantitativní výzkum příslušníků generace Z a jejich postojů k módě |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Quantitative analysis of generation Z and its opinion of fashion |
Klíčová slova: | móda, Generace Z, nákupní chování, kvantitativní výzkum, dotazník, oblečení |
Klíčová slova anglicky: | fashion, Generation Z, shopping behaviour, quantitative research, survey, clothes |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 16.07.2019 |
Datum zadání: | 16.07.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 25.06.2020 00:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H011, Hollar - místn. č. 011 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 22.05.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 25.06.2020 |
Oponenti: | Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
BARTON, R. N. E., A. BOUZOUGAR, S. N. COLLCUTT, J. L. SCHWENNINGER and L. CLARK-BALZAN (2009), “OSL Dating of the Aterian Levels at Dar es-Soltan I (Rabat, Morocco) and Implications for the Dispersal of Modern Homo Sapiens,” Quaternary Science Reviews, 28 (19–20): 1914–31
CANNON, A. (1998), “Cultural and Historical Contexts of Fashion,” in A. Brydon and S. Niessen (eds.), Consuming Fashion: Adorning the Transnational Body, 23–38, Oxford: Berg. DAKOURI-HILD, A. (2012), “Making La Difference: Production and Consumption of Ornaments in Late Bronze Age Boeotia” in R. Laffineur and M.-L. Nosch (eds.), KOSMOS: Jewellery, Adornment and Textiles in the Aegean Bronze Age, Proceedings of the 13th International Aegean Conference, University of Copenhagen (21–26 April 2010), Aegaeum 32: Annales d’archéologie égéenne de l’Université de Liège et Centre for Textile Research, University of Copenhagen. Belgium: Kliemo: 471–81 & Plates CXVII–CXXIIc. DENZIN, N. K. (1989). The research act: A theoretical introduction to sociological methods. Englewood Cliffs, N.J: Prentice Hall. DE VAUS, David. Surveys in social research. 6. vydání. New York: Routledge, 2014. ISBN 978-0-415-53015-6. GROVES, Robert M.; FOWLER, Floyd J.; COUPER, Mick P.; LEPKOWSKI, James M.; SINGER, Eleanor & TOURANGEAU, Roger. Survey methodology. 2. vydání. Hoboken, 2004. NJ: John Wiley & Sons. ISBN 978-0-470-46546-2. CHEUNG, Jane, GLASS, Simon and WONG, Christopher. “Uniquely Generation Z: What brands should know about today’s youngest consumers.” IBM Institute for Business Value. May 2017. https://www-01.ibm.com/common/ssi/cgi-bin/ssialias?htmlfid=GBE03799USEN JANSEN, Harrie. The Logic of Qualitative Survey Research and its Position in the Field of Social Research Methods. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research. 2010, 11(2), art. 11 (21 s.). SCHULTING, R. J. (1996), “Antlers, Bone Pins and Flint Blades: The Mesolithic Cemeteries of Téviec and Hoëdic, Brittany” Antiquity 70 (268): 335–50. SIMMEL, G. ([1904] 1954), “Fashion,” International Quarterly 10 (1): 130–55, reprinted in American Journal of Sociology 62 (6): 541–58 STEELE, V. (2005) Encyclopedia of clothing and fashion. New York: Scribner/Thomson. TAKAHASHI, T. (2011) Japanese Youth and Mobile Media. In Thomas, M (ed.) Deconstructing Digital Natives. NY and London: Routledge. Publication Date: Apr 4, 2011 WELTERS, L., & LILLETHUN, A. (2017). Fashion History: A Global View (Dress, Body, Culture). London: Bloomsbury Visual Arts. Retrieved May 17, 2020, from http://dx.doi.org.eur.idm.oclc.org/10.5040/9781474253666 |
Předběžná náplň práce |
Tato bakalářská práce se zabývá „otázkou otázky“ v marketingové komunikaci. Je věnována různým formám otázek a následně pojednává i o jejich funkcích. Na začátku jsou popsány základní pojmy a principy pragmatiky. Dále je v práci vysvětleno, jak v češtině fungují otázky a jaké jsou jejich druhy. Krátká část je věnována i charakterizování pojmu marketingová komunikace. Při zkoumání marketingové komunikace je uvedeno jednak vysvětlení tohoto typu komunikátu a dále také to, jakým způsobem dochází k jeho produkci a jaké při tom fungují zákonitosti. Jednotlivé typy marketingové komunikace vyložené v práci jsou: outdoorová reklama, online reklama a následně rozhlasové a audiovizuální spoty. V praktické části jsou nejprve roztříděny otázky dle podoby, následně jsou rozebírány jejich funkce. Cílem práce je postihnout určité zákonitosti, které v užití otázek v reklamních sděleních lze najít a výstižně popsat, jaký je rozdíl v užití otázek mezi jednotlivými typy reklamních sdělení a také mezi jednotlivými propagovanými odvětvími. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
First, attention is paid to the characteristics of Generation Z, its definition and specifics. Furthermore, attention is paid to the phenomenon of fashion in general. The basic concepts are described at the beginning, followed by a practical part dealing with two types of research. These mainly examine the attitude of young people from Generation Z to fashion and, in fact, clothing in general. This bachelor thesis is mostly interested in their habits, which they have associated with dressing and shopping for clothes, and also, for example, their emotions connected with fashion. First, the practical part of the bachelor thesis describes the research method itself, then the quantitative research conducted in this work. It is first briefly characterized and then its results are described. The following is a description of previous qualitative research and its findings. At the very end, there is a summary: highlighting interesting results and findings, comparing the results of both pieces of research, their complementarity (synthesis) and at the very end we find a possible explanation in the deviation of individual results. |