Ekologická témata v personal brandingu influencerů
Název práce v češtině: | Ekologická témata v personal brandingu influencerů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Usage of ecological content in personal branding of influencers |
Klíčová slova: | Virtue signalling, influencer marketing, greenwashing, ostentativní chování, kvantitativní analýza, kvalitativní analýza, Thorstein Veblen, sociální média |
Klíčová slova anglicky: | Virtue signalling, influencer marketing, greenwashing, conspicuous behaviour, quantitative analysis, qualitative analysis, Thorstein Veblen, social media |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 16.07.2019 |
Datum zadání: | 16.07.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 25.06.2020 00:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 21.05.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 25.06.2020 |
Oponenti: | Nina Ortová, M.A. |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
PRENSKY, Marc. Digital Natives, Digital Immigrants Part 1. On the Horizon [online]. 2001, 9(5), 1-6 [cit. 2020-04-26]. DOI: 10.1108/10748120110424816. ISSN 10748121.
TURNER, Anthony. Generation Z: Technology and Social Interest. Journal of Individual Psychology [online]. 2015, 71(2), 103-113 [cit. 2020-04-26]. ISSN 15222527. BRÜNKER, Felix, Fabian DEITELHOFF a Milad MIRBABAIE. Collective Identity Formation on Instagram -- Investigating the Social Movement Fridays for Future [online]. 2019 [cit. 2020-04-26]. LYON, Thomas P. a John W. MAXWELL. Greenwash: Corporate Environmental Disclosure under Threat of Audit. Journal of Economics [online]. 2011, 20(1), 3-41 [cit. 2020-04-19]. s3. ISSN 10586407. GRACE, D. a D. GRIFFIN. Conspicuous donation behaviour: Scale development and validation. Journal of Consumer Behaviour [online]. 2009, 8(1), 14 - 25 [cit. 2020-04- 19]. DOI: 10.1002/cb.270. ISSN 14720817. AANSTOOS, Christopher M. Maslow's hierarchy of needs. Salem Press Encyclopedia of Health [online]. 2019 [cit. 2020-04-26]. MOTAVALLI, J. A History of Greenwashing: How Dirty Towels Impacted the Green Movement. AOL [online]. 2011 [cit. 2020-04-27]. Dostupné z: https://www.aol.com/2011/02/12/the-history-of-greenwashinghow-dirty-towelsimpacted- the-green/ HALADA, J. Marketingová komunikace a public relations: Výklad pojmů a teorie oboru. 1. Praha: Karolinum, 2015, s. 38. ISBN 978-80-246-3124-0. HEJLOVÁ, D. Public relations. 1. Praha: Grada, 2015, s. 224. ISBN 978-80-247-9876- 9. BOWEN, F. After Greenwashing: Symbolic Corporate Environmentalism and Society. 1. Cambridge: Cambridge : Cambridge University Press. 2014, 2014. ISBN 9781107034822. CHOI, T.-M. a T. C. E. CHENG. Sustainable Fashion Supply Chain Management. 1. Springer International Publishing, 2015, s. 33. [cit. 2020-04-19]. ISBN 978-3-319- 12702-6. THAM, M. Slow and Fast Fashion. BLACK, S. The Sustainable Fashion Handbook. 1. London: Thames & Hudson, 2012, s. 216-218. [cit. 2020-04-19]. . ISBN 978-0-500- 29056-9. ANGUELOV, N. The Dirty Side of the Fashion Industry. 1. Miami: CRC Press, 2016, [cit. 2020-04-19]. ISBN 978-1- 4987-1222-4. HOBSON, J. To die for? The health and safety of fast fashion. Occupational Medicine. 2013, 63(5), 317-319. [cit. 2020-04-19]. Dostupné z: https://academic.oup.com/occmed/article/63/5/317/1451439 FLETCHER, K. Sustainable Fashion and Textiles: Design Journeys. 2. Routledge, 2014. [cit. 2020-04-19]. . ISBN 978-1-315-85793-0. HOLLENBECK, Candice R. a Andrew M. KAIKATI. Consumers' use of brands to reflect their actual and ideal selves on Facebook. International Journal of Research in Marketing [online]. 2012, 29(4), 395-405 [cit. 2020-05-07]. DOI: 10.1016/j.ijresmar.2012.06.002. ISSN 01678116. RUSSELL W. BELK. Possessions and the Extended Self. Journal of Consumer Research [online]. 1988, 15(2), 139-168 [cit. 2020-05-07]. ISSN 00935301. WALLACE, E., I. BUIL a L. DE CHERNATONY. 18 Consuming Good 19 on Social Media: What Can Conspicuous Virtue Signalling on Facebook Tell Us About Prosocial and Unethical Intentions? Journal of Business Ethics [online]. 2020, 162(3), 577 - 592 [cit. 2020-04-19]. DOI: 10.1007/s10551-018-3999-7. ISSN 15730697. TIAN, Kelly Tepper, William O. BEARDEN a Gary L. HUNTER. Consumers' Need for Uniqueness: Scale Development and Validation. Journal of Consumer Research [online]. 2001, 28(1), 50-66 [cit. 2020-05-11]. DOI: 10.1086/321947. ISSN 00935301. BENABOU, Roland a Jean TIROLE. Incentives and Prosocial Behavior. IZA Discussion Papers [online]. 2005 [cit. 2020-05-11]. ISSN edsrep. RUVIO, Ayalla. Unique like everybody else? The dual role of consumers' need for uniqueness. Psychology [online]. 2008, 25(5), 444-464 [cit. 2020-05-11]. DOI: 10.1002/mar.20219. ISSN 07426046. SIMMEL, Georg. Peníze v moderní kultuře a jiné eseje / Georg Simmel ; přeložil Otakar Vochoč ; doslov a životopis autora napsal a bibliografii sestavil Miloslav Petrusek. 2012. ISBN 9788074190872. RITZER, George. Modern sociological theory / George Ritzer, Jeffrey Stepnisky. 2018. ISBN 9781506325620. BUTTS, Renee. Social comparison theory. Salem Press Encyclopedia [online]. 2019 [cit. 2020-05-11]. LENNOX, R.D. a R.N. WOLFE. Revision of the Self-Monitoring Scale. Journal of Personality and Social Psychology [online]. 1984, 46(6), 1349 - 1364 [cit. 2020-05-11]. DOI: 10.1037/0022-3514.46.6.1349. ISSN 00223514. SCHAU, Hope Jensen a Mary C. GILLY. We Are What We Post? Self-Presentation in Personal Web Space. Journal of Consumer Research [online]. 2003, 30(3), 385-404 [cit. 2020-05-12]. DOI: 10.1086/378616. ISSN 00935301. FRANCIS, J.E., L. BURGESS a M. LU. Hip to be cool: A Gen y view of counterfeit luxury products. Journal of Brand Management [online]. 2015, 22(7), 588 - 602 DOI: 10.1057/bm.2015.31. ISSN 14791803. KUNZ, V. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada, 2012, s. 20. ISBN 978-80- 247-7703-0 OTTMAN, Jacquelyn A. The New Rules of Green Marketing: Strategies, Tools, and Inspiration for Sustainable Branding. Berrett-Koehler Publishers, 2011. ISBN 1605098663. TERRACHOICE ENVIRONMENTAL MARKETING INC. The ‘Six Sins of GreenwashingTM’ A Study of Environmental Claims in North American Consumer Markets. TerraChoice Environmental Marketing, 2007. |
Předběžná náplň práce |
V práci rozebírám užívání zelených témat a témat odpovědnosti v personal brandingu influencerů. V teoretické části práce vycházím ze současných teoretických konceptů
týkajících se greenwashingu, virtue signallingu a z klasických teorií Thorsteina Veblena. Cílem práce je pomocí kvantitativní a kvalitativní analýzy zmapovat používání odpovědných témat v personal brandingu influencerů v kontextu virtue signallingu a ostentativních forem chování. Vzhledem k aktuálnímu dění práce navíc mapuje témata týkající se koronavirové krize v obsahu sdíleném influencery na sociálních sítích. Práce naznačuje další možné trendy při zkoumání ostentativních forem chování, výsledky kvantitativní analýzy lze využít jako podklad pro další výzkum. Kvalitativní analýza na konkrétních případech demonstruje jevy rozebírané v této práci. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
In this work I discuss the use of green topics and topicsof responsibility in personal branding
of influencers. The theoretical part ofthe work is based on current theoretical concepts related to greenwashing,virtue signalling and the classic theories of Thorstein Veblen. The aim of thework is to map the use of topics of responsibility in personal branding ofinfluencers in the context of virtue signaling and ostentative forms ofbehaviour using quantitative and qualitative analysis. Due tocurrent events, the work partially maps topics related to the coronavirus crisis. The work suggests future possible trends in the studying ostentative forms of behaviour, the results ofquantitative analysis can be used as a basis for further research. Qualitativeanalysis demonstrates the phenomena discussed in this work on specific cases. |