Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výzkum postojů generace Z k módním značkám
Název práce v češtině: Výzkum postojů generace Z k módním značkám
Název v anglickém jazyce: The attitudes of generation Z towards fashion brands
Klíčová slova: móda, luxus, generace Z, postoje, výzkum postojů
Klíčová slova anglicky: fashion, luxury, generation Z, attitude, research of attitudes
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.07.2019
Datum zadání: 16.07.2019
Datum a čas obhajoby: 25.06.2020 00:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:20.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 25.06.2020
Oponenti: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD, nedatováno. Věk rodičů v Jihomoravském kraji v roce 2017 [online]. Český statistický úřad, c2020 [cit. 14. dubna 2020]. Dostupné z: https://www.czso.cz/csu/xb/vek-rodicu-v-jihomoravskem-kraji-v-roce-2017
DANZIGER, Pamela N. Let them eat cake: marketing luxury to the masses-as well as the classes. Chicago, IL: Dearborn Trade Pub., c2005. ISBN 9780793193073.
DIORA, nedatováno. Discover Dior Homme [online]. Dior, c2020 [cit. 14. dubna 2020]. Dostupné z: https://www.dior.com/en_us/fragrance/mens-fragrance/discover-dior-homme
DIORB, nedatováno. We should all be feminists T- shirt [online]. Dior, c2020 [cit. 14. dubna 2020]. Dostupné z: https://www.dior.com/en_us/products/couture-843T03TA428_X0200-we-should-all-be-feminists-t-shirt
FAUSTOVÁ, Markéta, 2019. Rok nula Ivy Burketové. Návrhářka, která na molo poslala nahé modelky, chce změnit falešný svět módy. In: Czech design [online]. 24. 10. 2019 [cit. 2020-04-15]. Dostupné z: https://www.czechdesign.cz/temata-a-rubriky/rok-nula-ivy-burketove-navrharka-ktera-na-molo-poslala-nahe-modelky-chce-zmenit-falesny-svet-mody
FROMM, Jeff, 2019. Getting to know Gen Z: How the Pivotal Generation is Different from Millennials [online]. Amerika: Barkley [cit. 2020-04-15]. Dostupné z: http://www.millennialmarketing.com/wp-content/uploads/2016/12/FutureCast_The-Pivotal-Generation-7.pdf
FRY, Richard a Kim PARKER, 2018. Early Benchmarks Show ‘Post-Millennials’ on Track to Be Most Diverse, Best-Educated Generation Yet. In: Pew Research Center [online]. Washington, 15. 11. 2018 [cit. 2020-04-14]. Dostupné z: https://www.pewsocialtrends.org/2018/11/15/early-benchmarks-show-post-millennials-on-track-to-be-most-diverse-best-educated-generation-yet/
HENDL, Jan, 2005. Kvalitativní výzkum: Základní metody a aplikace. Praha: Portál. ISBN 80-7376-040-2.
HERMÉS, nedatováno. The Birkin bag [online]. Hermés, c2020 [cit. 14. dubna 2020]. Dostupné z: https://www.hermes.com/us/en/story/106191-birkin/
CHANEL, nedatováno. Keira Knightley Spring-Summer 2019 Pre-collection [online]. Chanel, c2019 [cit. 14. dubna 2020]. Dostupné z: https://www.chanel.com/en_WW/fashion/news/2019/01/keira-knightley-spring-summer-2019-pre-collection.html
CHEUNG, Jane, 2017. Uniquely Generation Z [online]. Francie: IBM Institute for Business Value [cit. 2020-04-15]. Dostupné z: https://www.generationy20.com/retail-generation-z.PDF
CHUN TIE, Ylona, Melanie BIRKS a Karen FRANCIS. Grounded theory research: A design framework for novice researchers. SAGE Open Medicine [online]. 2019, 7 [cit. 2020-04-23]. DOI: 10.1177/2050312118822927. ISSN 2050-3121. Dostupné z: http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/2050312118822927
KO, Eunju a Arch G. WOODSIDE. Luxury fashion and culture. Bingley: Emerald Group Publishing, [2013]. Advances in culture, tourism and hospitality research, v. 7. ISBN 978-1-78190-210-3.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2
KOVARY, Giselle a Robert PEARSON, 2017. Gen Z: A Generation To Look Up To [online]. Kanada: n-gen People Performance [cit. 2020-04-15]. Dostupné z: https://www.ngenperformance.com/wp-content/uploads/2017/11/n-gen-White-Paper-Gen-Z.pdf
KUBÁTOVÁ, Helena. Sociologie životního způsobu. Praha: Grada, 2010. Sociologie (Grada). ISBN 978-80-247-2456-0.
KVASIL, Bohumil a kol. autorů Encyklopedického institutu Československé akademie věd. Malá československá encyklopedie: II. svazek D-CH. 1. vyd. Sv. II. Praha: Academia, 1985, 976 s.
LEIBENSTEIN, H. Bandwagon, Snob, and Veblen Effects in the Theory of Consumers' Demand. The Quarterly Journal of Economics [online]. 1950, 64(2) [cit. 2020-04-01]. DOI: 10.2307/1882692. ISSN 00335533. Dostupné z: https://academic.oup.com/qje/article-lookup/doi/10.2307/1882692
LIPOVETSKY, Gilles. Říše pomíjivosti: móda a její úděl v moderních společnostech. V českém jazyce vyd. 2. Přeložil Martin POKORNÝ. Praha: Prostor, 2010. Střed (Prostor). ISBN 978-80-7260-229-2.
MÁCHALOVÁ, Jana. Budiž móda: průvodce dějinami módy 20. století. Praha: Brána, 2012. ISBN 978-80-7243-608-8.
MCCRINDLE, Mark, 2014. The ABC of XYZ: Understanding the global generations. 2. Austrálie: MyCrindle Research. ISBN 978 0 9924839 0 6.
MEINEROVÁ, Kateřina, 2017. Demokratizace luxusního módního zboží. Praha. Bakalářská práce. Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relations
OKONKWO, Uche, 2007. Luxury fashion branding: Trends, tactics, techniques. New York: Palgrave Macmillan. ISBN 978–0–230–52167–4.
PEW RESEARCH CENTER, 2015. The Whys and Hows of Generations Research, 2015. In: Pew Research Center [online]. [cit. 2020-04-14]. Dostupné z: https://www.people-press.org/2015/09/03/the-whys-and-hows-of-generations-research/
POSNER, Harriet, 2015. Marketing Fashion: Strategy, Branding and Promotion. 2015: Laurence King Publishing. ISBN 9781780675664.
PRENSKY, Marc. Digital Natives, Digital Immigrants Part 1. On the Horizon [online]. 2001, 9(5), 1-6 [cit. 2020-04-15]. DOI: 10.1108/10748120110424816. ISSN 1074-8121. Dostupné z: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/10748120110424816/full/html
THOMAS, Dana. Deluxe: how luxury lost its luster. New York: Penguin Press, 2007. ISBN 1594201293.
TUNGATE, Mark. Fashion brands: branding style from Armani to Zara. 2nd ed. Philadelphia: Kogan Page, 2008. ISBN 0749453052.
SAK, Petr, 2009. Generace a její vztah ke společnosti a ke společenskému vývoji. Teoreticko analytická studie. ASOV.
SNEAKERNEWS, nedatováno. Air Yeezy [online]. Sneakernews, c2020 [cit. 14. dubna 2020]. Dostupné z: https://sneakernews.com/category/air-yeezy
STANĚK, Jan, Generace Z - volně prodejná studie Ipsosu a konference. In: Ipsos [online]. 2017 [cit. 2020-04-14]. Dostupné z: https://www.ipsos.com/cs-cz/generace-z-volne-prodejna-studie-ipsosu-konference
ŠPAČKOVÁ, Adéla, 2013. Google generace a její vztah k informacím. Praha. Bakalářská práce. Univerzita Karlova, Filosofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví.
VILLA, Denise a Jason DORSEY, 2017. THE STATE OF GEN Z 2017: Meet the Throwback Generation. Texas: The Center for Generational Kinetics.
VISION CRITICAL, 2017. The Everything Guide to Gen Z [online], 2017. Kanada: Vision Critical [cit. 2020-04-15]. Dostupné z: https://cdn2.hubspot.net/hubfs/4976390/E-books/English%20e-books/The%20everything%20guide%20to%20gen%20z/the-everything-guide-to-gen-z.pdf
YOUNG, Robb, 2018. The Thorny Business of Brand Activism. In: Business of Fashion [online]. 5. 12. 2018 [cit. 2020-04-15]. Dostupné z: https://www.businessoffashion.com/articles/professional/brand-activism-without-hype-or-hypocrisy
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zaměřuje na generaci Z a její postoje k luxusním módním značkám. Její první část se věnuje teoretickému ukotvení klíčových pojmů. Nejprve je v ní rozebrána role módy a luxusu v současné společnosti, následně jsou tyto pojmy vztaženy k luxusním značkám a jejich marketingové strategie. Mimo to se teoretická část věnuje i popisu generace Z, konkrétně definování klíčových vlivů a postojů prezentovaných předchozími studiemi na toto téma. V druhé části je popsán výzkum postojů, který probíhal formou hloubkových rozhovorů s devíti respondenty. V závěru jsou představeny výsledky výzkumu v podobě šesti hlavních oblastí, které jsou pro generaci Z důležité při nákupu luxusních módních značek.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor thesis involves around generation Z and it’s attitudes towards luxury fashion brands. The first part focuses on the theoretical background. First it defines the key concepts of fashion, luxury and it’s position in modern world, then it is put into context with the fashion brands and their marketing strategy. It continues with the description of the key influences and attitudes of generation Z, based on the previous research conducted on this topic. Second part consists of the research itself, describing the chosen method of in depth interviewing and open code analysis. The conclusion contains the outcomes of the research, describing the six main factors generation Z considers when it comes to luxury fashion purchases.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK