Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 379)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu.
Příprava na školní matematiku prostřednictvím sérií aktivit inspirovaných díly výtvarníka Františka Kupky
Název práce v češtině: Příprava na školní matematiku prostřednictvím sérií aktivit inspirovaných díly výtvarníka Františka Kupky
Název v anglickém jazyce: Preparing for school mathematics via series of activities inspired by creations of artist František Kupka
Klíčová slova: předmatematická gramotnost; matematická gramotnost; oborové přesahy - matematika a výtvarné umění; manipulativní činnosti
Klíčová slova anglicky: pre-mathematical literacy; mathematical literacy; transgression of different domains - mathematics and art; manipulative activities
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Vedoucí / školitel: PhDr. Michaela Kaslová
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 02.12.2019
Datum zadání: 02.12.2019
Datum a čas obhajoby: 09.09.2020 00:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 8, Praha 1, S101, 101
Datum odevzdání elektronické podoby:22.07.2020
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2020
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS)
Oponenti: Mgr. Radka Havlíčková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Řešitel BCP prostuduje díla Františka Kupky a vybere z nich ta, která se mu jeví inspirativní pro práci pětiletých dětí v mateřské škole.
Souběžně probere kapitoly předmatematické gramotnosti, o kterých se domnívá, že by s aktivitami souvisely.
Souběžně prostuduje hlouběji vývojovou a kognitivní psychologii dítěte předškolního věku tak, aby bylo možné všechny tři oblasti propojit (PD, M, VU).
Připraví scénáře, do kterých zahrne navržené činnosti, ve kterých budou převažovat manipulativní činnosti a umožní dětský komentář k aktivitě.
Scénáře zrealizuje v praxi s oporou o videozáznam, ke kterému bude mít souhlas rodičů zúčastněných dětí.
V průběhu se zvlášť zaměří na vybrané jevy, které bude evidovat a následně podrobí analýze.
V závěru zhodnotí vhodnost navrhovaných aktivit, případně provede úpravy scénářů.
Seznam odborné literatury
Dostupná literatura k dílu Františka Kupky.
Kaslová, M. a P. Vighi publikace v Aj v preprintu do Sborníku mezinárodní konference
Vágnerová, M. (2012) Vývojová psychologie.
Lišková, H. (2013) Manipulativní činnosti a modelování rozvíjející matematickou gramotnost.
Kaslová, M. (2015) Transformace.
Kaslová, M. (2015) Předmatematické činnosti.
Kaslová, M. (2015) Mozaiky - cesta k míře.
Kaslová, M. (2015,2017) Celek a jeho části.
Torotora, C. (2019) Typologia degli errori.
Skalová, D. Diplomová práce
Poláková, Z. Bakalářská práce
Předběžná náplň práce
Úvod
Teoretická část
- dítě
- (před)matematická gramotnost se zaměřenm na celek a jeho části, strukturované celky a jejich trasformace
- František Kupka a jeho dílo - stručná charaktristika
Metodologická část
Praktická část
- podmínky
- scénáře
- realizace
- evidence a analýza jevů
- reflexe
Závěr
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Introduction
Theoretical part
- (pre)school child
- pre-mathematical literacy
- František Kupka and his production
Methodological part
Practical part
- conditions
- scenario
- realization
- evidence and analysis
- reflection
Conclusions
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK