Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv genderu na styl vedení na vedoucích pozicích na pražských základních školách
Název práce v češtině: Vliv genderu na styl vedení na vedoucích pozicích na pražských základních školách
Název v anglickém jazyce: Gender impact on leadership in Prague elementary schools
Klíčová slova: gender, genderové sociální role, řízení, školství, manažerský styl, management
Klíčová slova anglicky: Gender, gender social role, leadership of schooling, management style, management
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: RNDr. Jindřich Kitzberger
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 01.02.2019
Datum zadání: 09.07.2019
Datum a čas obhajoby: 04.09.2019 13:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna
Datum odevzdání elektronické podoby:11.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2019
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM)
Oponenti: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je zjistit vliv genderu na styl vedení u ředitelů a ředitelek ZŠ v Praze, tj. jaký styl ředitelé – muži a ředitelky – ženy preferují. Cílem je i posoudit, zda se opravdu rysy genderových sociálních rolí výrazně ve vedení projevují anebo ve školství, jakožto ve specificky výrazně feminizovaném prostředí, je tomu jinak.
Metody práce:
Rozhovor

V bakalářské práci bude teoretická část věnována podrobnému vysvětlení terminologie a typům vedení. Praktická část bude pak věnována samotnému zpracování a vyhodnocení rozhovorů s řediteli a ředitelkami. Otázky budou sestaveny od obecných, které se týkají formalit, až po otázky, ve kterých je prostor pro to, aby se ředitel/ka mohl/a projevit více v lidské rovině, jejíž význam má na vedení nesporný vliv. Otázky budou voleny i tak, aby i pro samotného dotazovaného byly jiné, než jsou např. ve standardizovaných dotaznících. Lokalita jednoho města byla zvolena z důvodu nejvíce srovnatelných podmínek pro fungování školy.
Seznam odborné literatury
BEDRNOVÁ, E., NOVÝ, I. et al., 2009. Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press, s.r.o., ISBN 978-80-7261-169-0

DONNELLY, H. J. jr., JAMES L. GIBSON, L. J., IVANCEVICH, M. J., 2011. Management. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-7169-422-9

GOLEMAN, D., 2015. Jak se stát skutečným lídrem. Metafora, ISBN 978-80-7359-453-4

MIKULÁŠTÍK, M., 2015. Manažerská psychologie. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4221-2

PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J., 2013. Pedagogický slovník. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0403-9

ŠULEŘ, O., 2008. 5 rolí manažera. Praha: Computer Press. ISBN

TROJAN, V., TROJANOVÁ, I., TRUNDA, J., 2016. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro učitele. Univerzita karlova v Praze Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-868-4

VEBER, J. A KOL., 2014. Management. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-274-1
Předběžná náplň práce
Předpokládaná struktura BP (kapitoly, podkapitoly)
1. úvod
2. pojem „gender" a jeho specifika v řídících pozicích
2.1. manažerské styly vedení
3. specifika školství a genderové zastoupení pedagogických pracovníků
3.1. statistiky dané problematiky – poměr mužů a žen ve školství, poměr na postu ředitele/ky,
4. výzkumné otázky a specifika daných škol
4.1. rozhovory a jejich rozbor
5. závěr
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK