Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Chování a kultura followerů z perspektivy influencerů
Název práce v češtině: Chování a kultura followerů z perspektivy influencerů
Název v anglickém jazyce: Behavior and culture of followers from the perspective of influencers
Klíčová slova: Influencer, follower, digitální domorodci, online publika, chování followerů, kultura followerů, mediální gramotnost, perspektiva influencerů, publika influencerů
Klíčová slova anglicky: Influencer, follower, digital natives, online audiences, behavior of followers, culture of followers, media literacy, perspective of influencers, audiences of influencers
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Martin Soukup, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 03.07.2019
Datum zadání: 03.07.2019
Datum a čas obhajoby: 30.06.2020 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:20.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 30.06.2020
Oponenti: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
ALLMER, Thomas. Kritická teorie a sociální média: mezi emancipací a komodifikací. Praha: Filosofia, 2019. Filosofie a sociální vědy. ISBN 978-80-7007-578-4.
ÁVILA, JuliAnna, ed. a PANDYA, Jessica Zacher, ed. Critical Digital Literacies as Social Praxis: Intersections and Challenges. New York: Peter Lang, 2013. vi, 228 s. New literacies and digital epistemologies, v. 54. ISBN 978-1-4331-1694-0.
BOYD, danah. Je to složitější: sociální život teenagerů na sociálních sítích. Přeložil Lukáš NOVÁK. Praha: Akropolis, 2017. ISBN 978-80-7470-165-8.
BOYD, danah. Participating in the Always-On Lifestyle. In: MICHAEL, MANDIBERG, ed. The social media reader. New York: New York University Press, 2012, s. 71-76. ISBN 978-0-8147-6406-0.
BROWN, Duncan a Nick HAYES. Influencer Marketing: Who Really Influences Your Customers?. Hungary: Elsevier, 2008. ISBN 978-0-7506-8600-6.
BRYMAN, Alan. Social Research Methods. Fifth Edition. New York: Oxford University Press, 2016. ISBN 978-0-19-968945-3.
CARRIGAN, Mark. Social Media for Academics. Second edition. Los Angeles: SAGE, 2020. ISBN 978-1-5264-5911-4.
DEUZE, Mark. Media life: Život v médiích. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. Studia nových médií. ISBN 978-80-246-2815-8.
DIJCK, José van, Thomas POELL a Martijn de WAAL. The Platform Society: Public values in a connective world. New York: Oxford University Press, 2018. ISBN 978-019-0889-777.
DIJCK, José van. The Culture of Connectivity: A Critical History of Social Media. New York: Oxford University Press, 2013. ISBN 978-0-19-997078-0.
DOČEKAL, Daniel, Jan MÜLLER, Anastázie HARRIS a Luboš HEGER. Dítě v síti: manuál pro rodiče a učitele, kteří chtějí rozumět digitálnímu světu mladé generace. Praha: Mladá fronta, 2019. Flowee. ISBN 978-80-204-5145-3.
FREITAS, Donna. The Happiness Effect: How Social Media is Driving a Generation to Appear Perfect at Any Cost. New York: Oxford University Press, 2017. ISBN 978-0-19-023985-5.
GEORGALOU, Mariza. Discourse and Identity on Facebook. New York: Bloomsbury Academic, 2017. ISBN 978-147-4289-122.
GOLEMAN, Daniel. Pozornost: skrytá cesta k dokonalosti. V Brně: Jan Melvil, 2014. Pod povrchem. ISBN 978-80-87270-94-3.
HARTLEY, John. Uses of YouTube – Digital Literacy and the Growth of Knowledge. In: BURGESS, Jean a Joshua GREEN. YouTube: Online Video and Participatory Culture. USA: Polity Press, 2009, s. 126-143. ISBN 978-0-7456-4478-3.
HAVEY, Allison a Deana PUCCIO. Sex, Likes and Social Media: Talking to Our Teens in the Digital Age. London: Penguin Random House, 2016. ISBN 978-1-78504-032-0.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
HOECHSMANN, Michael a Stuart R. POYNTZ. Media Literacies: A Critical Introduction. Chichester: Blackwell Publishing, 2012. ISBN 9781405186117.
JENKINS, Henry, Mizuko ITO a danah BOYD. Participatory Culture in a Networked Era: A Conversation on Youth, Learning, Commerce, and Politics. Malden, MA: Polity Press, 2016. ISBN 978-074-5660-714.
JENKINS, Henry, Ravi PURUSHOTMA, Margaret WEIGEL, Katie CLINTON a Alice J. ROBISON. Confronting the Challenges of Participatory Culture: Media Education for the 21st Century. Cambridge, MA: The MIT Press, 2009. ISBN 978-0-262-51362-3.
JENKINS, Henry. What Happened Before YouTube. In: BURGESS, Jean a Joshua GREEN. YouTube: Online Video and Participatory Culture. USA: Polity Press, 2009, s. 109-125. ISBN 978-0-7456-4478-3.
KERNIGHAN, Brian W. Jak porozumět digitálnímu světu: vše, co potřebujete vědět o internetu, bezpečnosti a soukromí. Praha: Argo, 2019. Zip (Argo: Dokořán): Dokořán). ISBN 978-80-7363-903-7.
LIVINGSTONE, Sonia M. Children and the Internet: Great Expectations, Challenging Realities. Malden, MA: Polity, 2009. ISBN 978-0-7456-3195-0.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
MACEK, Jakub, Věra MOTYČKOVÁ, Anna PACOVSKÁ, Kateřina ŠAFÁŘOVÁ a Jaroslav VALŮCH. Být v obraze 2: Mediální vzdělávání s využitím audiovizuálních prostředků. Praha: Jeden svět na školách, 2019. ISBN 978-80-7591-011-0.
NEWPORT, Cal. Digitální minimalismus: zkroťte návykové technologie a získejte zpět svůj čas a koncentraci. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-088-0.
PASTOROVÁ, Markéta, Jan JIRÁK a kol. K integraci mediální výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4624-0.
PAVLIK, John V. a Shawn MCINTOSH. Converging Media: A New Introduction to Mass Communication. 4th Edition. New York: Oxford University Press, 2014. ISBN 978-0-19-934230-3.
POTTER, W. James. Media Literacy. Ninth edition. Los Angeles: SAGE, 2020. ISBN 978-1-5063-6628-9.
QUALMAN, Erik. Socialnomics: How Social Media Transforms the Way We Live and Do Business. Rev. and updated. Hoboken, N.J.: Wiley, 2011. ISBN 04-706-3884-2.
RITZER, George a Nathan JURGENSON. Production, Consumption, Prosumption: The Nature of Capitalism in the Age of the Digital ‘Prosumer’. Journal of Consumer Culture. University of Maryland, USA, 2010, 1(10), 13-36.
ROSEN, Jay. The People Formerly Known as the Audience. In: MICHAEL, MANDIBERG, ed. The social media reader. New York: New York University Press, 2012, s. 13-16. ISBN 978-0-8147-6406-0.
SAVAGE, Moira a Anthony BARNETT. Digital Literacy for Primary Teachers. Northwich: Critical Publishing, 2015. ISBN 978-1-909682-61-0.
SCHEIBE, Cyndy a Faith ROGOW. The Teacher’s Guide to Media Literacy: Critical Thinking in a Multimedia World. USA: Corwin A SAGE Company, 2012. ISBN 978-1-4129-9758-4.
SILVERMAN, David. Qualitative Research: Theory, Method and Practice. 2nd ed. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, 2004. ISBN 07-619-4934-8.
SPITZER, Manfred, Václav BĚLOHRADSKÝ, Jeremiáš HAVRANU, Jana KARLOVÁ, Martin SOUKUP a Jan D. BLÁHA, SOKOLÍČKOVÁ, Zdenka, ed. Kyber a eko: Digitální technologie v environmentálních souvislostech. Brno: Host – vydavatelství, 2019. ISBN 978-80-7577-613-6.
SPITZER, Manfred. Digitální demence: jak připravujeme sami sebe a naše děti o rozum. Brno: Host – vydavatelství, 2014. ISBN 978-80-7294-872-7.
SPITZER, Manfred. Kybernemoc!: jak nám digitalizovaný život ničí zdraví. Brno: Host – vydavatelství, 2016. ISBN 978-80-7491-792-9.
STRAUSS, Anselm a Juliet CORBINOVÁ. Základy kvalitativního výzkumu: Postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice: Nakladatelství Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
VAN DIJK, Jan A.G.M. The Network Society: Social Aspects of New Media. 2nd ed. London: SAGE Publications, 2006. ISBN 1-4129-0867-1.
WOLFOVÁ, Maryanne. Čtenáři, vrať se: Mozek a čtení v digitálním světě. Brno: Host – vydavatelství, 2020. ISBN 978-80-275-0011-6.



ABOUT YOU AWARDS [online]. Praha, 2020 [cit. 2020-02-02]. Dostupné z: https://www.aboutyou-awards.cz/
AMI Digital Index 2019, 2019: Znalost a užívání sociálních médií v ČR [online]. [cit. 2019-12-28]. Dostupné z: http://index.amidigital.cz/wp-content/uploads/2019/06/AMI_Digital_Index_2019_Summary.pdf
BOYD, danah. What's in a name? danah boyd [online]. 2020 [cit. 2020-03-29]. Dostupné z: https://www.danah.org/name.html
BROCAST. #36 – JONÁŠ ČUMRIK. Brocast [online]. Praha: Brocast, 2020, 30. 1. 2020 [cit. 2020-03-29]. Dostupné z: https://brocast.cz/36-jonas-cumrik/
BRUNER, Raisa. A Brief History of Instagram's Fateful First Day. Time [online]. 16. 6. 2016 [cit. 2020-01-14]. Dostupné z: https://time.com/4408374/instagram-anniversary/?#
Buď safe online [online]. Praha: Avast Software, 2020 [cit. 2020-02-02]. Dostupné z: https://www.budsafeonline.cz/
Czech Social Awards [online]. Praha, 2020 [cit. 2020-01-28]. Dostupné z: https://czechsocialawards.cz/
ČEPICKÝ, Mirek. Počkej, tati, jen to dohraju. Reportér [online]. Praha: Reportér magazín, 2020, 9. 2. 2020 [cit. 2020-03-13]. Dostupné z: https://reportermagazin.cz/a/pArHE/pockej-tati-jen-to-dohraju
Digitální půst je nutnost. Prokrastinace na Facebooku nám snižuje sebevědomí. In: Radio Wave [online]. Praha: Český rozhlas, 1997-2020, 4. 6. 2018 [cit. 2020-02-23]. Dostupné z: https://wave.rozhlas.cz/petr-ludwig-v-kompotu-digitalni-pust-je-nutnost-prokrastinace-na-facebooku-nam-7297105
Do světa. ČT :D [online]. Česká televize, 2020c [cit. 2020-03-28]. Dostupné z: https://decko.ceskatelevize.cz/do-sveta
DRTINOVÁ, Daniela. Kovy: Jsme pokusná generace, ukáže se, jak s informačním boomem umíme nakládat. In: Aktuálně.cz [online]. Praha: Economia, 2020, 27. 2. 2020 [cit. 2020-03-03]. Dostupné z: https://video.aktualne.cz/dvtv/kovy-obavy-rodicu-jsou-opravnene-detsky-obsah-na-sitich-nikd/r~91d5344658b111ea9d74ac1f6b220ee8/
DRTINOVÁ, Daniela. Salte: Influencer vydělává i statisíce měsíčně. Mám vliv, ale ne každému jde o byznys. Aktuálně.cz [online]. Praha: Economia, 4. 11. 2019 [cit. 2020-03-28]. Dostupné z: https://video.aktualne.cz/dvtv/influencer-vydelava-i-statisice-mesicne-mam-vliv-ale-ne-kazd/r~b66ac432fe3f11e9ac60ac1f6b220ee8/
DVTV. Jirka Král: Děti jsou naivní, musí se vyhnout kyberšikaně, bezpečnost na internetu školy neřeší. Aktuálně.cz [online]. Praha: Economia, 1. 3. 2018 [cit. 2020-03-28]. Dostupné z: https://video.aktualne.cz/dvtv/zive-jiri-kral-predstavuje-projekt-bud-safe-online-zamereny/r~d67b89841d2a11e8a72bac1f6b220ee8/
EU KIDS ONLINE IV v České republice 2017-2018: České děti a dospívající na internetu: Zpráva z výzkumu na základních a středních školách. Interdisciplinary Research Team on Internet and Society [online]. Brno: Masarykova univerzita, 2018 [cit. 2020-03-13]. Dostupné z: https://irtis.muni.cz/media/3115505/eu_kids_online_report.pdf
HUSÁK, Jan. Děti a sociální sítě: Výsledky rychlého reprezentativního šetření ke zvyšování věkové hranice nutné pro registraci z důvodu GDPR [online]. Praha: Analytické centrum České rady dětí a mládeže, 2018 [cit. 2020-01-26]. Dostupné z: http://crdm.cz/download/publikace/CRDM-Zprava-Deti-a-socialni-site.pdf
ISKRA, Katarzyna Anna. Politika v oblasti audiovizuálních děl a sdělovacích prostředků. In: Fakta a čísla o Evropské unii: Evropský parlament [online]. Evropský parlament, 2020, 02/2020 [cit. 2020-03-12]. Dostupné z: https://www.europarl.europa.eu/ftu/pdf/cs/FTU_3.6.2.pdf
JOY, Oliver. What does it mean to be a digital native? CNN Business [online]. Cable News Network, 8. 12. 2012 [cit. 2020-03-13]. Dostupné z: https://edition.cnn.com/2012/12/04/business/digital-native-prensky/index.html
Karel „Kovy“ Kovář a Veronika Lišková: Stardance 10 [online]. Praha: Česká televize, 2020a [cit. 2020-01-28]. Dostupné z: https://www.ceskatelevize.cz/porady/12607522764-stardance-x/12372-karel-kovy-kovar-a-veronika-liskova/
KLÍMOVÁ, Kristýna. O kousek blíž s Karolínou Presovou. In: O kousek blíž [online]. Praha, 2019, 10. 1. 2020 [cit. 2020-02-23]. Dostupné z: https://www.okousekbliz.cz/s/karolina-presova/
LAUDER, Silvie. Vliv na sítích si lze koupit. Jak funguje byznys s followery. Respekt.cz [online]. Praha: Economia, 2020, 31. 1. 2018 [cit. 2020-02-18]. Dostupné z: https://www.respekt.cz/denni-menu/vliv-na-sitich-si-lze-koupit-jak-funguje-byznys-s-followery
LUDWIG, Petr. Dopaminový minimalismus - jak najít klid v 21. století?: Záznam konf. osobní růst 2020. In: Petr Ludwig [online]. Praha: GrowJOB institute, 2020, 17. 2. 2020 [cit. 2020-02-23]. Dostupné z: https://www.petrludwig.cz/deeptalks/2019/11/26/prednaska-or-2020
Meaning of follower in English. Cambridge Dictionary [online]. Cambridge: Cambridge University Press, 2020a [cit. 2020-01-29]. Dostupné z: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/follower
Meaning of FOMO in English. Cambridge Dictionary [online]. Cambridge: Cambridge University Press, 2020b [cit. 2020-01-29]. Dostupné z: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/fomo
Meaning of influencer in English. Cambridge Dictionary [online]. Cambridge: Cambridge University Press, 2020c [cit. 2020-01-29]. Dostupné z: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/influencer
Mediální gramotnost středoškoláků a jejich postoje k médiím. Jeden svět na školách [online]. Praha: Člověk v tísni, září 2018 [cit. 2020-03-05]. Dostupné z: https://www.jsns.cz/
MICHL, Petr. Infografika: Sociální sítě v Česku v roce 2019 [online]. 8. 11. 2019 [cit. 2020-01-11]. Dostupné z: https://www.focus-age.cz/m-journal/aktuality/infografika--socialni-site-v-cesku-v-roce-2019__s288x14828.html
Nauč tetu na netu: Dokážeš naučit rodiče pohybovat se v online světě? ČT :D [online]. Česká televize, 2020f [cit. 2020-03-28]. Dostupné z: https://decko.ceskatelevize.cz/nauc-tetu-na-netu
NOUZOVÝ STAV – Ministerstvo vnitra České republiky. Ministerstvo vnitra České republiky [online]. Praha: Ministerstvo vnitra České republiky, 2020, 12. 3. 2020 [cit. 2020-03-12]. Dostupné z: https://www.mvcr.cz/clanek/zpravodajstvi-nouzovy-stav.aspx
Nový výzkum UP: Téměř každé šesté dítě sdílí své intimní fotografie a videa. Žurnál online zpravodajství z univerzity [online]. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 13. 6. 2017 [cit. 2020-02-22]. Dostupné z: https://www.zurnal.upol.cz/nc/zprava/clanek/novy-vyzkum-up-temer-kazde-seste-dite-sdili-sve-intimni-fotografie-a-videa/
Ogilvy & Mather, 2017. Studie: Influenceři [online]. [cit. 2020-02-18]. Dostupné z: https://www.ogilvy.cz/upload/pdf/141/studie-ogilvymather-influenceri-2017.pdf
Otevřený dopis ministru Plagovi: Mediální vzdělávání je dlouhodobě opomíjené, píší zástupci třinácti organizací. Člověk v tísni [online]. Praha: Člověk v tísni, 21. 2. 2020 [cit. 2020-03-25]. Dostupné z: https://www.clovekvtisni.cz/otevreny-dopis-ministru-plagovi-medialni-vzdelavani-je-dlouhodobe-opomijene-pisi-zastupci-trinacti-organizaci-6394gp
PASTOROVÁ, Markéta. Mediální výchova – ukázka zpracování. In: RVP: Metodický portál: inspirace a zkušenosti učitelů [online]. 21. 03. 2008 [cit. 2020-01-26]. Dostupné z: https://clanky.rvp.cz/clanek/c/ZVOF/2108/MEDIALNI-VYCHOVA-%E2%80%93-UKAZKA-ZPRACOVANI.html/
Pirátské vysílání: Dokážeš naučit rodiče pohybovat se v online světě? ČT :D [online]. Česká televize, 2020d [cit. 2020-03-28]. Dostupné z: https://decko.ceskatelevize.cz/piratske-vysilani
Podmínky použití. Instagram [online]. 19. 4. 2018 [cit. 2020-01-11]. Dostupné z: https://help.instagram.com/581066165581870
PRENSKY, Marc. Digital Natives, Digital Immigrants. On the Horizon [online]. MCB University Press, 2001, 9(5) [cit. 2020-03-13]. Dostupné z: http://www.marcprensky.com/writing/Prensky%20-%20Digital%20Natives,%20Digital%20Immigrants%20-%20Part1.pdf
RIDEOUT, Victoria a Michael B. ROBB. Social Media, Social Life: Teens Reveal Their Experiences [online]. San Francisco: Common Sense Media, 2018 [cit. 2019-12-28]. Dostupné z: https://www.commonsensemedia.org/sites/default/files/uploads/research/2018_cs_socialmediasociallife_executivesummary-final-release_3_lowres.pdf
RIDEOUT, Victoria. The Common Sense Census: Media Use by Kids Age Zero to Eight [online]. San Francisco: Common Sense Media, 2017 [cit. 2019-12-28]. Dostupné z: https://www.commonsensemedia.org/sites/default/files/uploads/research/csm_zerotoeig ht_fullreport_release_2.pdf
SILVERSTONE, Roger. Regulation, Media Literacy and Media Civics. Media, Culture & Society [online]. 1. 5. 2004, 26(3), 440-449 [cit. 2020-03-07]. Dostupné z: https://doi.org/10.1177/0163443704042557
Skrytou reklamu na internetu pozná jen jedno dítě z deseti, zjistili výzkumníci z Univerzity Karlovy. Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova [online]. Praha: Univerzita Karlova, 14. 5. 2018 [cit. 2020-02-18]. Dostupné z: https://fsv.cuni.cz/skrytou-reklamu-na-internetu-pozna-jen-jedno-dite-z-deseti-zjistili-vyzkumnici-z-univerzity-karlovy
Smluvní podmínky. Facebook [online]. 31. 7. 2019 [cit. 2020-01-11]. Dostupné z: https://www.facebook.com/legal/terms/update
SOCIALBAKERS. Must-Know Influencer Marketing Trends: Q1 2019 [online]. 2019 [cit. 2020-01-28]. Dostupné z: https://www.socialbakers.com/social-media-content/studies/must-know-influencer-trends-for-2019-the-complete-report#modal
Sportovní aplikace jako bezpečnostní hrozba. Vím, kam klikám [online]. Jihlava: Gordic, 09. 8. 2018 [cit. 2020-02-22]. Dostupné z: https://www.vimkamklikam.cz/rady-a-tipy/sportovni-aplikace-jako-bezpecnostni-hrozba
Spory o mediální výchovu. Podle odborníků je opomíjená, Plaga mluví o „vlamování do otevřených dveří“. ČT24 [online]. Praha: Česká televize, 28. 2. 2020e [cit. 2020-03-25]. Dostupné z: https://ct24.ceskatelevize.cz/specialy/newsroom-ct24/3055502-spory-o-medialni-vychovu-podle-odborniku-je-opomijena-plaga-mluvi-o
STOLDT, Ryan, Mariah WELLMAN, Brian EKDALE a Melissa TULLY. Professionalizing and Profiting: The Rise of Intermediaries in the Social Media Influencer Industry. Social Media + Society [online]. 2019, 5(1) [cit. 2020-01-26]. DOI: 10.1177/2056305119832587. ISSN 2056-3051. Dostupné z: http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/2056305119832587
TV NOVA. Snídaně s Novou má nové moderátory! Dvojici tvoří Shopaholic Nicol a Milan Peroutka [online]. Praha, 2019 [cit. 2020-01-28]. Dostupné z: https://tv.nova.cz/novinky/clanek/62174-snidane-s-novou-ma-nove-moderatory-dvojici-tvori-shopaholic-nicol-a-milan-peroutka
Twitter Terms of Service. Twitter [online]. 1. 1. 2020 [cit. 2020-01-11]. Dostupné z: https://twitter.com/en/tos
Utubering [online]. Praha, 2020 [cit. 2020-01-28]. Dostupné z: https://praha.utubering.cz/
V síti. Česká televize [online]. Praha: Česká televize, 2020b [cit. 2020-02-02]. Dostupné z: https://www.ceskatelevize.cz/porady/12360773574-v-siti/21856227079/
VESELOVSKÝ, Martin. Jirka Král: Musel jsem skončit, zbláznil bych se. Cítil jsem obrovský tlak fanoušků. Aktuálně.cz [online]. Praha: Economia, 5. 9. 2018 [cit. 2020-03-28]. Dostupné z: https://video.aktualne.cz/dvtv/jirka-kral-musel-jsem-skoncit-zblaznil-bych-se-citil-jsem-ob/r~d0fd98c4b04d11e889f40cc47ab5f122/
VEUL, Nicolaas a Duco COOPS. #FollowMe. Jeden svět: Festival dokumentárních filmů o lidských právech [online]. Praha: Člověk v tísni, 2018 [cit. 2020-02-02]. Dostupné z: https://muj.jedensvet.cz/detailjsns/?uid=36AA7433-AAFE-4C60-8326-E467097A4026
Zboží nabízejí internetoví „kamarádi“. Děti netuší, že je to placená propagace. iDnes.cz [online]. Praha: MAFRA, 31. 7. 2019 [cit. 2020-03-28]. Dostupné z: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/reklama-placene-partnerstvi-socialni-site-neoznacene-deti-pravnicky-zakon-o-regulaci-reklamy.A190730_492061_domaci_lre
Předběžná náplň práce
Předmětem této diplomové práce je fenomén influencerů – konkrétně to, jak tito producenti mediálních obsahů vnímají své publikum. Cílem práce je poznat a pochopit chování a kulturu followerů z perspektivy influencerů v kontextu mediální gramotnosti. Sledujícím influencera se totiž dnes může stát každý, kdo má přístup k internetu, a základní znalost kyberprostoru není podmínkou vstupu do něj. Na základě provedení kvalitativního výzkumu mezi šesti influencery práce nabízí nejen teoretický, ale také empirický pohled na chování, kulturu a mediální gramotnost mladého digitálního publika. První část diplomové práce se věnuje teoretickým východiskům práce vztahujícím se k digitálním publikům, internetu, nebezpečí, která souvisejí s pobytem v kyberprostoru, i mediální gramotnosti v kontextu nových médií. Další část práce se věnuje výkladu metodologie výzkumu, na který navazuje prezentace výsledků vlastního výzkumu a jejich shrnutí a diskuze.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This diploma thesis deals with a phenomenon of influencers – specifically how do these producers of media content perceive their audience. The goal of this diploma thesis is to identify and understand the behavior and culture of followers from the perspective of influencers in the context of media literacy. Nowadays anyone with an internet connection can become a follower of an influencer and basic knowledge about the cyberspace is not necessary. Thanks to the qualitative research among six different influencers this diploma thesis does offer theoretical and empirical point of view on a behavior, culture and media literacy of a young digital audience. The first part of the diploma thesis is dedicated to theoretical knowledge related to the digital audience, internet and danger that comes with the usage of cyberspace as well as media literacy in the context of a new media. The next part focuses on the interpretation of the methodology of research, followed by the presentation of results of the conducted research, their summary and discussion.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK