Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Cyničtí animovaní opilci jako hrdinové naší doby
Název práce v češtině: Cyničtí animovaní opilci jako hrdinové naší doby
Název v anglickém jazyce: Cynical animated drunks as modern day heroes
Klíčová slova: Televizní seriál, antihrdina, animované seriály, alkoholik, cynik, makrosvět
Klíčová slova anglicky: TV series, antihero, cartoons, alcoholic, cynic, macroworld
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jan Miessler
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 01.07.2019
Datum zadání: 01.07.2019
Datum a čas obhajoby: 14.09.2020 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:03.08.2020
Datum proběhlé obhajoby: 14.09.2020
Oponenti: Mgr. Matouš Hrdina
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BYSTŘICKÝ, Jiří. Výsledky hledání Mediální diskurs postmoderny: k problematice fatálních strategií a seduktivních her narativních diskursů. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 9788024602547.

DOLEŽEL, Lubomír. Heterocosmica: fikce a možné světy. 2. vydání. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0735-2.

DUTKA, Edgar. Minimum z dějin světové animace. V Praze: Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-012-0.

FOŘT, Bohumil. Literární postava: vývoj a aspekty naratologických zkoumání. Praha: Ústav pro českou literaturu AV ČR, 2008. ISBN 978-80-85778-61-8.

HAUSER, Michael. Cesty z postmodernismu: filosofická reflexe doby přechodu. Praha: Filosofia, 2012. ISBN 978-80-7007-382-7.

HODROVÁ, Daniela a kol. --na okraji chaosu--: poetika literárního díla 20. století. Praha: Torst, 2001. ISBN 80-7215-140-1.

HOFFMANN, Bohuslav. Čítanka k Přehledným dějinám literatury. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1998. ISBN 80-7235-021-8.

JAMESON, Fredric. Postmodernismus, neboli, Kulturní logika pozdního kapitalismu. Praha: Rybka Publishers, 2016. SOK (Sdružení pro levicovou teorii). ISBN 978-80-87950-27-2.

KOKEŠ, Radomír D. Fikce, (makro)světy a typologie seriality. DOLEŽEL, Lubomír, ed. Heterologica. Poetika, lingvistika a fikční světy. Praha: Ústav pro českou literaturu AV ČR, 2012. ISBN 9788085778885.

KOKEŠ, Radomír D. Světy na pokračování: rozbor možností seriálového vyprávění. Praha: Filip Tomáš - Akropolis, 2016. ISBN 978-80-7470-146-7.

KOKEŠ, Radomír. Toulky napříč makrosvěty: poetika seriálové fikce. Brno, 2014. Disertační práce. Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. Vedoucí práce Petr SZCZEPANIK.

LIPOVETSKY, Gilles. Éra prázdnoty: úvahy o současném individualismu. Praha: Prostor, 1998. Střed (Prostor). ISBN 80-85190-74-5.

MARGOLIN, Uri. Cognitive Science, the Thinking Mind, and Literary Narrative. HERMAN, David, ed. Narrative Theory and the Cognitive Sciences. New York: The Josef and Anni Albers Foundation / Artists Rights Society, 2003. ISBN 978-1575864686.

MEYER, Andrew. Animation or Cartoons: An American Dilemma. Seattle, 2016. A project submitted in partial fulfillment of the requirements of the University Scholars Program. Seattle Pacific University.

MITTELL, Jason. Komplexní televize: poetika současného televizního vyprávění. Praha: Akropolis, 2019. POPs. ISBN 978-80-7470-244-0.

O'NEILL, Patrick. Fictions of Discourse. Reading Narrative Theory. Toronto-Buffalo-London: University of Toronto Press, 1994. ISBN 9780802079480.
RONEN, Ruth. Representing the Real. Amsterdam-New York: Rodopi, 2002. ISBN 9789042009738.

RYAN, Marie-Laura. Possible Worlds, Artificial Intelligence, and Narrative Theory. Bloomington, Indiana: Indiana University Press, 1991. ISBN 978-0253350046.

VŘETIONKOVÁ, Veronika. HERO OR ANTIHERO: Development and Transformation of Literary Protagonist in Contemporary British Literature. Olomouc, 2015. Diplomová práce. Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta, Katedra anglistiky a amerikanistiky. Vedoucí práce Libor PRÁGER.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se věnuje zkoumání vybraných antihrdinů mající některé společné rysy, jakými jsou např. alkoholismus a cynismus. Zkoumané fikční postavy jsou protagonisté současných amerických animovaných seriálů pro dospělé. Konkrétně jsou to fikční postavy ze seriálu Archer (2009-2019), BoJack Horseman (2014-2020) a Rick and Morty (2013-2020). Jedná se o hlavní postavy těchto seriálů, jejichž jména se vyskytují také v samotném názvu jednotlivých seriálů. Celá jména těchto fikčních postav jsou Sterling Archer, BoJack Horseman a Rick Sanchez. Všechny vybrané seriály pocházejí ze současné seriálové americké animované tvorby a vyznačují se komplexní narací, která umožňuje vznik specifických fikčních světů, v kterých jednotlivý protagonisté působí. Práce si klade otázku, proč se v těchto vybraných současných animovaných seriálech z americké produkce objevují protagonisté s těmito společnými charakteristickými rysy. Pro zodpovězení této otázky je stanoveno několik podotázek a z nich plynoucích hypotéz. Práce tak nastiňuje důležitost některých velkých společenských a kulturních změn, plynoucí z přerodu západní městské společnosti moderní éry do postmoderního stavu. Představuje hrdinu coby postavu historické literatury, ale také současné televizní animované tvorby. Poskytuje některé důležité informace týkající se vývoje amerického cartoons. A v neposlední řadě se pokouší o naratologické uchopení těchto vybraných postav spolu s jejich fikčním (makro)světem.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor's thesis is devoted to the study of selected antiheroes having some common features, such as alcoholism and cynicism. The investigated fictional characters are the protagonists of contemporary American adult animated series. Specifically, they are fictional characters from the series Archer (2009-2019), BoJack Horseman (2014-2020) and Rick and Morty (2013-2020). These are the main characters of aforementioned series, whose names also appear in the very name of the individual series. The full names of these fictional characters are Sterling Archer, BoJack Horseman and Rick Sanchez. All selected series come from contemporary American animated series and are characterized by a complex narrative, which allows the emergence of specific fictional worlds in which the individual protagonists operate. The work raises the question of why protagonists with these common characteristics appear in these selected contemporary animated series from American production. To answer this question, several sub-questions and hypotheses arise from them are set out. The work thus outlines the importance of some great social and cultural changes resulting from the transformation of Western urban society of the modern era into a postmodern state. Hero is represented as a figure in historical literature, but also in contemporary television animated works. Some important information regarding the development of American cartoons are provided. And last but not least, thesis attempts for narratological grasp of these selected characters together with their fictional (macro) world.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK