![]() | Ve čtvrtek dne 4. září 2025 v době od 20:00 do 22:00 dojde k odstávce webového prostředí a databáze systému WhoIs. Odstávka systému WhoIs se dotkne též systému IS Studium, zejména nebude možné odevzdávání závěrečných prací. Zápisy do předmětů by neměly být jakkoliv ovlivněny. Omlouváme se za komplikace a děkujeme všem, kterých se odstávka jakkoliv dotkne, za pochopení. |
Analýza proměny obsahu radničních periodik po komunálních volbách 2018
Název práce v češtině: | Analýza proměny obsahu radničních periodik po komunálních volbách 2018 |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Analysis of the change in the content of town hall periodicals after the municipal elections in 2018 |
Klíčová slova: | radniční periodika, periodika územně samosprávných celků, kvantitativní obsahová analýza, politická komunikace, komunální volby |
Klíčová slova anglicky: | town hall periodicals, periodicals of territorial self-governing units, quantitative content analysis, political communication, municipal elections |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Veronika Lebedová |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 01.07.2019 |
Datum zadání: | 01.07.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 14.09.2020 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.07.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.09.2020 |
Oponenti: | doc. PhDr. Barbara Köpplová, CSc. |
Kontrola URKUND: | ![]() |
Seznam odborné literatury |
JIRÁK, Jan a ŘÍCHOVÁ, Blanka, 2000. Politická komunikace a média. Vydání 1. Praha: Nakladatelství Karolinum, ISBN 80-246-0182-6.
KŘEČEK, Jan, 2013. Politická komunikace. Od res publica po public relations. Vydání 1. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3536-8. MCQUAIL, Denis, 2016. Žurnalistika a společnost. První české vydání. Praha: Nakladatelství Karolinum. ISBN 978-80-246-3092-9. MCNAIR, Brian. 2004. Sociologie žurnalistiky. Vyd. 1. Praha: Portál. ISBN 80-7178-840-6. TRAMPOTA, Tomáš a VOJTĚCHOVSKÁ, Martina, 2010. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-683-4. SEDLÁKOVÁ, Renáta, 2014.Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Vydání 1. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-247-3568-9. SCHULZ, Winfried, SCHERER, Helmut, HAGEN, Lutz, REIFOVÁ, Irena a KONČELÍK, Jakub, 2004.Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha: Karolinum. 3 nezměněné vydání. ISBN 80-246-0827-8. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce se zaměří na radniční periodika jako mediální produkt, který díky svému specifickému financování zastává podobnou funkci jako veřejnoprávní média. Práce teoreticky vychází ze zákona č. 46/2000 Sb., paragrafu 4a, který vydavateli periodického tisku územně samosprávných celků ukládá povinnost poskytovat objektivní a vyvážené informace. Praktická část navazuje na analýzu občanského sdružení Oživení z roku 2014, která bude hlavním zdrojem inspirace pro metodiku výzkumu a budou z ní vybrána zkoumaná periodika. Cílem práce je reflektovat případnou změnu obsahu radničních periodik po změně složení vedení samosprávných celků, a tedy zjistit, na kolik má toto složení vliv na výsledný produkt.
|
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The bachelor's thesis will focus on town hall periodicals as a media product, which, thanks to its specific funding, has a similar function as public service media. The work is theoretically based on Act No. 46/2000 Coll., Paragraph 4a, which imposes on the publisher of periodicals of territorial self-governing units the obligation to provide objective and balanced information. The practical part follows the analysis of the civic association Oživení from 2014, which will be the main source of inspiration for the research methodology and the researched periodicals will be selected from it. The aim of this work is to reflect a possible change in the content of town hall periodicals after a change in the composition of the management of self-governing units, and thus to find out how much this composition affects the final product. |