Dramatická výchova jako cesta k seznámení se smysly v mateřské škole.
Název práce v češtině: | Dramatická výchova jako cesta k seznámení se smysly v mateřské škole. |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Drama in Education as the way to teach about sences in the Nursery School. |
Klíčová slova: | Dramatická výchova, mateřská škola, smyslové vnímání, rozvoj, pozorování. |
Klíčová slova anglicky: | Drama in Education, sences, Nursery School, developement, observation. |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Radmila Svobodová |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 18.05.2019 |
Datum zadání: | 18.05.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 12.01.2021 00:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.12.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.01.2021 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS) |
Oponenti: | MgA. Alžběta Ferklová |
Zásady pro vypracování |
Cíl bakalářské práce: Ověřit rozvoj smyslového vnímání u dětí v MŠ na základě dramaticko – výchovných lekcí s tímto zaměřením. Pokyny pro vypracování: 1) Studium odborné literatury. 2) Výběr konkrétních úkolů daných RVP ve zvolené oblasti. 3) Výběr konkrétní třídy, respektive věku dětí pro realizaci praktické části. 4) Tvorba teoretické části bakalářské práce: dramatická výchova v MŠ, vývoj smyslového vnímání u dětí v předškolním vcěku, výzkumná metoda pozorování. 5) Formulace výzkumných otázek, resp. hypotéz pro praktickou část práce 6) Pozorování ve zvolené třídě. 7) Zpracování dramaticko – výchovných lekcí s přihlédnutím k věkovým zvláštnostem dětí konkrétní vybrané třídy. 8) Realizace připravených celků ve vybrané MŠ. 9) Reflexe odučených hodin. 10) Pozorování po realizaci. 11) Vyhodnocení výzkumných otázek, respektive hypotéz. |
Seznam odborné literatury |
Seznam odborné literatury:
Budínská, H...................Ať si už mohou naše děti ve své škole hrát, Praha 1992 Budínská,H......................Hry pro 6 smyslů ARTAMA Kolektiv autorů..............Malý průvodce dramatickou výchovou v MŠ, Praha 1992 Svobodová, E., Švejdová,H..........Metody dramatické výchovy v mateřské škole, Portál 2011 Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání ................................VÚP Praha 2007 |