Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Interpretace fyzikálních grafů experty a začátečníky sledovaná oční kamerou
Název práce v češtině: Interpretace fyzikálních grafů experty a začátečníky sledovaná oční kamerou
Název v anglickém jazyce: Interpretation of physics graphs by experts and novices followed by the eye-tracker
Klíčová slova: řešení úloh, interpretace grafu, oční kamera, experti, začátečníci
Klíčová slova anglicky: problem solving, graph's interpretation, eye-tracking, experts, novices
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: RNDr. Martina Kekule, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 09.05.2019
Datum zadání: 11.10.2019
Datum potvrzení stud. oddělením: 21.10.2019
Datum a čas obhajoby: 08.07.2020 08:30
Datum odevzdání elektronické podoby:27.05.2020
Datum odevzdání tištěné podoby:28.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 08.07.2020
Oponenti: RNDr. Dana Mandíková, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
* Seznámit se s přehledovou literaturou týkající se jak metody eye-trackingu, tak studií v oblasti práce s grafy, které byly s pomocí této metody realizovány.
* Vytipovat vhodné grafy pro realizaci výzkumu.
* Provést pilotáž navrženého výzkumu.
* Realizovat vlastní výzkum metodou oční kamery.
* Zpracovat získané výsledky a napsat vlastní práci.
Seznam odborné literatury
Kekule, M. (2014) Výzkum pomocí oční kamery ve fyzikálním vzdělávání Scientia in educatione 5(2), 2014, ISSN 1804-7106. 58–73.

Kekule, M. (2015) Metoda oční kamery (eye-trackeru) při výzkumu řešení úloh z fyziky žáky SŠ a VŠ Matematika-fyzika-informatika 24(2), 2015, ISSN 1210-1761 (Print) ISSN 1805-7705 (On-line).

Linthorne, N. (2001) Analysis of standing vertical jumps using a force platform. Am. J. Phys. 69 (11), 198-1204.

Tobii Studio - user manual 3.2. 2005

Holmqvist, K., Nyström, M., Andersson, R., Dewhurst, R., Jarodzka, H., and Van Dee Weijer, J. Eye tracking. Oxford university press, Oxford, 2015.

Gegenfurtner, A., Lehtinen, E. & Saljo, R. (2011). Expertise differences in the comprehension of visualizations: a meta-analysis of eye-tracking research in professional domains. Educational Psychology Review, 23, 523–552.

Susac, A., Bubic, A., Kazotti, E., Planinic, M., & Palmovic, M. (2018). Student understanding of graph slope and area under a graph: A comparison of physics and nonphysics students. Physical Review Physics Education Research, 14(2). https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.14.020109

Vonder Embse, Charles Bernard, Jr. (1987). An Eye Fixation Study of Time Factors Comparing Experts and Novices When Reading and Interpreting Mathematical Grphs. Dissertation, The Ohio State University.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK