Podpora formální i neformální výuky s důrazem na původní žákovské představy o jevech kolem nás
Název práce v češtině: | Podpora formální i neformální výuky s důrazem na původní žákovské představy o jevech kolem nás |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Support for formal and informal learning with regard to students' conceptions in physics |
Klíčová slova: | představy žáků, fyzika, dialogické vyučování |
Klíčová slova anglicky: | students' conceptions, physics, dialogic teaching |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | disertační práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra didaktiky fyziky (32-KDF) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Martina Kekule, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 17.07.2019 |
Datum zadání: | 17.07.2019 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 02.10.2019 |
Zásady pro vypracování |
1. Seznámit se se současným stavem oboru vztahujícím se k tématu, tj. týkajícím se představ žáků o vybraných fyzikálních jevech dále například dialogického vyučování, přístupu projektu Heuréka, Hejného metody, alternativních přístupů vzdělávání, apod.
2. Na základě šetření s experty zjistit jejich představy o klíčových konceptech a jejich vztazích pro vybrané fyzikální obory. 3. Vytipovat vhodné metody pro vyučujícího/lektora s cílem zjišťování představ konkrétních žáků účastnících se konkrétní výuky/semináře. Vybrané metody realizovat a reflektovat jejich použití. 4. Na základě výše uvedeného realizovat akční výzkum jehož cílem je podpora výuky s důrazem na původní žákovské představy. |
Seznam odborné literatury |
Mandíková, Trna (2011). Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky. Paido.
Rosalind Driver, Peter Rushworth, Ann Squires, Valerie Wood-Robinson (1994). Making Sense of Secondary Science, Routledge. Matthews (2000). Some insights from cognitive science. Science&Education, 9, 507-535. HEJNOVÁ, E. (2016). Realizace konstruktivistického přístupu ve výuce fyziky prostřednictvím úloh zadaných formou diskuze. Matematika-fyzika-informatika, 2, 102-115. Mortimer, E. F., & Scott, P. (2003). Meaning making in science classrooms. Milton Keynes: Open University Press. Lehesvouori, S., Viiri, J. (2015). OD TEORIE K PRAXI: OD PLÁNOVÁNÍ DIALOGICKÉHO VYUČOVÁNÍ K JEHO REFLEXI, Studia paedagogica, 20(2). Sedova, K., Sedlacek, M., Svaricek, R. (2016). Teacher professional development as a means of transforming student classroom talk, Teaching and Teacher Education 57, 14-25. Lehesvuori, S. (2013). Towards dialogic teaching in science: Challenging classroom realities through teacher education. https://jyx.jyu.fi/dspace/handle/123456789/41268. |