Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analýza konfliktů na základní škole ve Zlínském kraji
Název práce v češtině: Analýza konfliktů na základní škole ve Zlínském kraji
Název v anglickém jazyce: Analysis of Conflicts on primary school in Zlin region
Klíčová slova: konflikt, druhy konfliktů, příčina konfliktů, základní škola, ředitel, manažer
Klíčová slova anglicky: Conflict, Conflict typology, cause of conflict, Elementary school, director
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jarmila Salivarová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.04.2019
Datum zadání: 16.04.2019
Datum a čas obhajoby: 20.05.2019 10:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:17.04.2019
Datum proběhlé obhajoby: 20.05.2019
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM)
Oponenti: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatřením děkana "O podrobnostech pro závěrečné práce".
Seznam odborné literatury
Zákon č. 561/2004 Sb.: Zákon o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. A rozš. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.
VETEŠKA, Jaroslav. Mediace a probace v kontextu sociální andragogiky. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer, 2015, ISBN 978-80-7478-898-7
TROJANOVÁ, Irena, 2014. Vedení lidí ve školách a školských zařízeních. Praha: Wolters Kluwer. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978- 80-7478-656-3.
HOLÁ, Lenka a kolektiv. Mediace a možnosti využití v praxi. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2013, ISBN 978-80-247-4109-3.
BASU, A. a FAUST, L. Umění úspěšné komunikace. Jak správně naslouchat, řešit konflikty a mluvit s druhými lidmi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013, ISBN 978-80-247-5032-3.
ČAKRT, Michal. Konflikty v řízení a řízení konfliktů. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-85943-81-6.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Konflikty mezi lidmi: proč k nim dochází?: jak jim předcházet? : jak je tvořivě řešit?. Praha: Avicenum, 1973. Život a zdraví (Avicenum).
JANOTOVÁ, Magda. Mediace. Vyd. 1. Ústav práva a právní vědy, 2014, ISBN 978-80-87974-07-0
PLAMÍNEK, Jiří. Mediace: nejúčinnější lék na konflikty. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2013, ISBN 978-80-247-5031-6.
PLAMÍNEK, Jiří, 2012. Konflikty a vyjednávání: umění vyhrávat, aniž by někdo prohrál. 3., upr. a dopl. vyd. Praha: Grada. Poradce pro praxi. ISBN 978-80-247-4485-8.
MEDLÍKOVÁ, Olga. Umíme to s konfliktem!: náročné situace a jejich řešení. Praha: Grada, 2012. Psychologie pro každého. ISBN 978-80-247-4016-4.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Sociální vztahy v organizaci a jejich management. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2013, 224 s. ISBN 978-80-247-4211-3.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Konflikty ve firmách. Příčiny, následky, řešení. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2015, 148 s. ISBN 978-80-7261-347-2.
VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada, 2008. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1770-8.
[online]. Copyright © 2019 eStránky.cz [cit. 04.02.2019]. Dostupné z: http://www.psychology.estranky.cz/clanky/psychologie/zakladni-pojmy/arogance.html
MIKULÁŠTÍK, Milan. Manažerská psychologie. 3., přepracované vydání. Praha: Grada, 2015. Manažer. ISBN 978-80-247-4221-2.

Kompetence - ManagementMania.com. [online]. Copyright © 2011 [cit. 05.02.2019]. Dostupné z: https://managementmania.com/cs/kompetence
Kompetence k řešení problémů aneb potřebuje svět lidi, kteří rozumějí problémům, nebo ty, co je umějí řešit?, 2017. Http://provzdelavani.nuv.cz/ [online]. [cit. 2019-03-22]. Dostupné z: http://provzdelavani.nuv.cz/clanky/ze-zahranici/kompetence-k-reseni-problemu-aneb-potrebuje-svet-l
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce se zabývá konflikty vzniklými mezi zaměstnanci základních škol, a to z pohledu ředitelů. Teoretická část se skládá z vymezení pojmu konflikt, popisu druhů a příčin vzniku konfliktu. Dále rozebírá problematiku konfliktů na pracovišti a roli manažera v procesu řešení konfliktů. Empirická část je šetřením, jehož cílem je analyzovat konflikty na základní škole z pohledu ředitelů a nalézt možné příčiny jejich vzniku.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This Bachelor’s Thesis deals with conflicts among elementary schools staff, from headmaster’s point of view. The theoretical part consists of term definition, description of conflict kinds and conflict causes. This part also contains chapters Workplace conflicts and Manager’s solution searching procedure. Practical part contains a research with aim to analyse elementary school related conflicts from headmaster’s point of view and to discover possible causes.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK