Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Fehler der tschechischen Schüler beim Schreiben im DaF
Název práce v jazyce práce (němčina): Fehler der tschechischen Schüler beim Schreiben im DaF
Název práce v češtině: Chyby českých žáků v psaní v němčině
Název v anglickém jazyce: Mistakes of Czech Learners of German in Writting
Klíčová slova: Schreiben, Fehler, Fehlertypen, Fehlerkennzeichen, Fehlerkorrektur, Fehlerklassifikation, Deutschunterricht
Klíčová slova anglicky: Writing, Mistakes, Types of Mistakes, Symbols for Correction, Correction, Classification of Mistakes, Teaching German
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: němčina
Ústav: Katedra germanistiky (41-KG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 26.03.2019
Datum zadání: 30.03.2019
Datum a čas obhajoby: 04.06.2020 14:30
Místo konání obhajoby: Celetná 13, Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:03.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 04.06.2020
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PaedDr. Dagmar Švermová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Rešerše odborné literatury ke klíčovým pojmům: němčina jako cizí jazyk,řečové dovednosti, písemný projev, chyba, identifikace chyby, opravy chyb
Úvod
- cíl práce, zvolené metody a techniky výzkumného šetření, popis současného stavu zkoumaného problému
Teoretická část:
- Písemný projev ve výuce NJ
- Pojetí (rozvoj) písemného projevu v ŠVP
- Vztah písemného projevu k jiným řečovým dovednostem (obecně a v ŠVP)
- Postavení písemného projevu ve výuce NJ
- Problematika chyby obecně a ve výuce cizích jazyků
- Přístup k chybám při rozvoji řečové dovednosti psaní
Praktická část:
- popis designu výzkumu
- tvorba výzkumného vzorku
- tvorba zadání pro testování písemného projevu
- Vyhodnocení výzkumu a diskuse ke zjištěným faktům, možnosti využití ve VCJ
Závěr práce
- formulace závěrů na základě zjištěných údajů
- možnosti dalšího zkoumání
Seznam odborné literatury
KLEPPIN, Karin. Fehler und Fehlerkorrektur: Fernstudienangebot Deutsch als Fremdsprache. München: Langenscheidt, 2000. ISBN 978-3126065054.
KORČÁKOVÁ, Jana. Chyba a učení cizím jazykům. Gaudeamus. Hradec Králové, 2004. 134 s. ISBN 80-7041-654-8.
KORČÁKOVÁ, Jana. Man lernt aus Fehlern. Gaudeamus. Hradec Králové: Beyer,J., 2003. 95-103. Könniggrätzer Linguistik-und Literaturtage. ISBN 80-7041-162-7.
ONDRÁKOVÁ, Jana. Chyba a výuka cizích jazyků. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014. ISBN 978-80-7435-532-5.
HUNEKE, H.-W., STEINIG, W. Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. 6. Auflage. Berlin: Erich Schmidt Verlag, 2013. ISBN 9783503137657.
KAST, B. Fertigkeit Schreiben. Berlin: Langenscheidt, 1991. ISBN 9783126065092.
ZAJÍCOVÁ, P. Didaktik der Fremdsprache Deutsch. Einführung in die Fachdidaktik des Deutschen als Fremdsprache. Ostrava: Ostravská univerzita, Fakulta filosofická, 2005. ISBN 80-7042-605-5.
KNORR, D.,VERHEIN-JARREN, A.(HRSG.). Schreiben unter Bedingungen von Mehrsprachigkeit. Frankfurt am Main: Peter Lang, 2012. ISBN 3-631-62196-5.
WICKE, R. Aktiv und kreativ Lernen. Projektorientierte Spracharbeit im Unterricht. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2004. 207 s. ISBN 3190017514.
MÜLLER, R. Interaktives Schreiben im Unterricht Deutsch als Fremdsprache. In: Perspektiven Deutsch als Fremdsprache: Band 9. Hohengehren: Schneider, 1997. ISBN 978–3–8309–3174–4.
ROCHE, Jörg. Fremdsprachenerwerb. Fremdsprachendidaktik. 3., vollst. überarb. Auflage. Tübingen, Basel: A. Francke Verlag, 2013. ISBN 978-3-8252-4038-7.
RÖSLER, Dietmar. Deutsch als Fremdsprache. Stuttgart: J. B. Metzler, 2012. ISBN 978-3-476-02300-1.


 
Univerzita Karlova | Informační systém UK