Fehler der tschechischen Schüler beim Schreiben im DaF
Název práce v jazyce práce (němčina): | Fehler der tschechischen Schüler beim Schreiben im DaF |
---|---|
Název práce v češtině: | Chyby českých žáků v psaní v němčině |
Název v anglickém jazyce: | Mistakes of Czech Learners of German in Writting |
Klíčová slova: | Schreiben, Fehler, Fehlertypen, Fehlerkennzeichen, Fehlerkorrektur, Fehlerklassifikation, Deutschunterricht |
Klíčová slova anglicky: | Writing, Mistakes, Types of Mistakes, Symbols for Correction, Correction, Classification of Mistakes, Teaching German |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | němčina |
Ústav: | Katedra germanistiky (41-KG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 26.03.2019 |
Datum zadání: | 30.03.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 04.06.2020 14:30 |
Místo konání obhajoby: | Celetná 13, Praha 1 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.05.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.06.2020 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PaedDr. Dagmar Švermová |
Zásady pro vypracování |
Rešerše odborné literatury ke klíčovým pojmům: němčina jako cizí jazyk,řečové dovednosti, písemný projev, chyba, identifikace chyby, opravy chyb
Úvod - cíl práce, zvolené metody a techniky výzkumného šetření, popis současného stavu zkoumaného problému Teoretická část: - Písemný projev ve výuce NJ - Pojetí (rozvoj) písemného projevu v ŠVP - Vztah písemného projevu k jiným řečovým dovednostem (obecně a v ŠVP) - Postavení písemného projevu ve výuce NJ - Problematika chyby obecně a ve výuce cizích jazyků - Přístup k chybám při rozvoji řečové dovednosti psaní Praktická část: - popis designu výzkumu - tvorba výzkumného vzorku - tvorba zadání pro testování písemného projevu - Vyhodnocení výzkumu a diskuse ke zjištěným faktům, možnosti využití ve VCJ Závěr práce - formulace závěrů na základě zjištěných údajů - možnosti dalšího zkoumání |
Seznam odborné literatury |
KLEPPIN, Karin. Fehler und Fehlerkorrektur: Fernstudienangebot Deutsch als Fremdsprache. München: Langenscheidt, 2000. ISBN 978-3126065054.
KORČÁKOVÁ, Jana. Chyba a učení cizím jazykům. Gaudeamus. Hradec Králové, 2004. 134 s. ISBN 80-7041-654-8. KORČÁKOVÁ, Jana. Man lernt aus Fehlern. Gaudeamus. Hradec Králové: Beyer,J., 2003. 95-103. Könniggrätzer Linguistik-und Literaturtage. ISBN 80-7041-162-7. ONDRÁKOVÁ, Jana. Chyba a výuka cizích jazyků. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014. ISBN 978-80-7435-532-5. HUNEKE, H.-W., STEINIG, W. Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. 6. Auflage. Berlin: Erich Schmidt Verlag, 2013. ISBN 9783503137657. KAST, B. Fertigkeit Schreiben. Berlin: Langenscheidt, 1991. ISBN 9783126065092. ZAJÍCOVÁ, P. Didaktik der Fremdsprache Deutsch. Einführung in die Fachdidaktik des Deutschen als Fremdsprache. Ostrava: Ostravská univerzita, Fakulta filosofická, 2005. ISBN 80-7042-605-5. KNORR, D.,VERHEIN-JARREN, A.(HRSG.). Schreiben unter Bedingungen von Mehrsprachigkeit. Frankfurt am Main: Peter Lang, 2012. ISBN 3-631-62196-5. WICKE, R. Aktiv und kreativ Lernen. Projektorientierte Spracharbeit im Unterricht. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2004. 207 s. ISBN 3190017514. MÜLLER, R. Interaktives Schreiben im Unterricht Deutsch als Fremdsprache. In: Perspektiven Deutsch als Fremdsprache: Band 9. Hohengehren: Schneider, 1997. ISBN 978–3–8309–3174–4. ROCHE, Jörg. Fremdsprachenerwerb. Fremdsprachendidaktik. 3., vollst. überarb. Auflage. Tübingen, Basel: A. Francke Verlag, 2013. ISBN 978-3-8252-4038-7. RÖSLER, Dietmar. Deutsch als Fremdsprache. Stuttgart: J. B. Metzler, 2012. ISBN 978-3-476-02300-1. |