Kázeň a začínající učitel
| Název práce v češtině: | Kázeň a začínající učitel |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Discipline and the beginning teacher |
| Klíčová slova: | Začínající učitel, profese učitele, učitel, uvádějící učitel, kázeň, nekázeň, problémy začínajícího učitele |
| Klíčová slova anglicky: | beginning teacher, proffesion of teacher, teacher, state teacher, discipline, indiscipline, problems of beginning teacher |
| Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
| Typ práce: | bakalářská práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
| Vedoucí / školitel: | PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. |
| Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem |
| Datum přihlášení: | 25.03.2019 |
| Datum zadání: | 21.11.2019 |
| Datum a čas obhajoby: | 10.09.2020 14:00 |
| Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 22.07.2020 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 10.09.2020 |
| Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
| Oponenti: | PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. |
| Zásady pro vypracování |
| BP má charakter převážně teoreticko-empirické povahy, je založena metodě kvalitativního šetření (s výzkumným šetřením – rozhovory se začínajícími učiteli). Cílem práce je zjistit, jak si začínající učitelé udržují kázeň ve školách, kdo a jak jim pomáhá při udržení kázně žáků.
|
| Seznam odborné literatury |
| Bendl, S. (2001). Školní kázeň: metody a strategie. Praha: ISV.
Bendl, S. (2011). Kázeňské problémy ve škole (Aktualiz. a dopl. vyd). Praha: Triton. Horák, J. (2001). Výchovné problémy současné školy. Liberec: Technická univerzita. Podlahová, L. (2002). Ze studenta učitelem: student - praktikant - začínající učitel. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. Vališová, A. (1998). Autorita jako pedagogický problém. Praha: Karolinum. |
| Předběžná náplň práce |
| I.fáze : vymezit a formulovat cíl praktické části, zorientovat se v literatuře a informačních zdrojích, zpracovat doporučené prameny v teoretické části, navrhnout metody projektu BP.
II.fáze: realizovat projekt BP dle stanovených metod. III.fáze: analyzovat výsledky, interpretovat závěry a shrnout výstupy projektu BP, dokončit BP dle stanovených formálních požadavků. |
- zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem