Hanuš Bartoň jako skladatel, klavírista a hudební pedagog
Název práce v češtině:
Hanuš Bartoň jako skladatel, klavírista a hudební pedagog
Název v anglickém jazyce:
Hanuš Bartonň as a composer, pianist, and academic music educator
Klíčová slova:
Hanuš Bartoň, skladatel, skladba, klavírista, pedagog, portrét, současná hudba, AMU, postmodernismus, výuka skladby, klavír, český autor, polystylovost, idiomy, procesy
Klíčová slova anglicky:
Hanuš Bartoň, composer, composition, pianist, educator, portrait, contemporary music, The Academy of Performing Arts in Prague, postmodernism, teaching composition, piano, Czech author, polystylism, idioms, processes
skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení:
21.03.2019
Datum zadání:
21.03.2019
Datum a čas obhajoby:
08.06.2020 09:00
Místo konání obhajoby:
M. Rettigové 4, Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:
03.05.2020
Datum proběhlé obhajoby:
08.06.2020
Předmět:
Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti:
doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc.
Předběžná náplň práce
Autor této práce si klade za cíl vytvořit souhrnný portrét českého skladatele, klavíristy a hudebního pedagoga Hanuše Bartoně. Práce shrne a poskytne informace z oblasti skladatelova života, jeho tvorby v kontextu vývoje české hudební scény a jeho interpretační činnosti. Autor se bude v práci též snažit o nahlédnutí na skladatele z pedagogické perspektivy v rámci vzdělávání profesionálních hudebníků v oblasti skladby. Zahrnuty budou též i autorovy klavírní skladby pro děti. Tímto chce autor směřovat k naplnění jak muzikologického, tak pedagogického potenciálu této práce.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The author of this thesis aims to create a comprehensive portrait of a Czech composer, pianist, and music educator Hanuš Bartoň. The thesis is to gather and systematise pieces of information concerning the author’s life, his compositions in the Czech music scene development context, and his interpretative career. The author also endeavours to view Bartoň from the pedagogical perspective with respect to his teaching composition to professional musicians. The author’s piano works for children are to be included as well. As regards the whole thesis, the author therefore aims to fulfil both its musicological as well as its pedagogical potential.