Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
La problématique des groupes accentuels en français parlé
Název práce v jazyce práce (francouzština): La problématique des groupes accentuels en français parlé
Název práce v češtině: Problematika rytmických skupin v mluvené francouzštině
Název v anglickém jazyce: The Issue of Rhythmic Groups in Spoken French
Klíčová slova: fonetika, fonologie, rytmická skupina, přízvuk, francouzština
Klíčová slova anglicky: Phonetics, Phonology, Rhythmic Groups, Accent, French
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: francouzština
Ústav: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Vedoucí / školitel: PhDr. Sylva Nováková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 05.03.2019
Datum zadání: 05.03.2019
Datum a čas obhajoby: 23.05.2019 13:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R122, 122, 1. patro, vlevo, mezi toaletami
Datum odevzdání elektronické podoby:15.04.2019
Datum proběhlé obhajoby: 23.05.2019
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: prof. PhDr. Marie Bořek - Dohalská, DrSc.
 
 
 
Seznam odborné literatury
DOHALSKÁ, M. ; SCHULZOVÁ, O. Fonetika francouzštiny. 4. vyd. Praha: Karolinum, 2015
BOŘEK-DOHALSKÁ, M., SUKOVÁ VYCHLOPŇOVÁ, K. Didactique de la phonétique et phonétique en didactique du FLE. Praha: Karolinum, 2016
DUBĚDA, T. Études de prosodie contrastive. Praha: Karolinum, 2012
PAGEL, D., MADELENI, É., WIOLAND, F. Le rythme du français parlé. Paris: Hachette, 2012
WIOLAND, F. La vie sociale des sons du français. Paris: L'Harmattan, 2005
Předběžná náplň práce
Studie se zabývá problematikou členění promluvy do rytmických skupin francouzštiny. Teoretická část práce si klade za úkol vytvořit syntézu poznatků, které tuto problematiku objasňují. Pracujeme s pojmy rytmická skupina, přízvuk ve francouzštině a srovnání francouzského fonetického systému s českým. Cílem praktické části je pomocí analýzy nahrávek zadaného textu zjistit, do jaké míry jsou studenti francouzštiny Pedagogické fakulty schopni tuto problematiku aplikovat při promluvě s ohledem na rozdílnost těchto jevů v českém a francouzském jazyce.
Pro dosažení cíle práce je použito několika metodologických postupů. První část práce obsahující pojednání o teorii problematiky obou jazyků poskytne jejich porovnání a umožňuje formulaci hypotézy. Ta je poté ověřována pomocí kvalitativního průzkumu zakládajícího se na tvoření rytmických jednotek a aplikaci přízvuku francouzštiny českými studenty. Ke správnému zanalyzování sledovaných jevů realizovaných českými studenty jsou použity nahrávky téhož textu francouzskými rodilými mluvčími. Veškeré materiály jsou v konečné fázi analyzovány a vyhodnoceny.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The study is concerned with the division of the French speech into rhythmic groups. The first part attempts to outline the theoretical background of the issue. The thesis is concerned with terms such as rhythmic groups, the French accent and the comparison between the French and the Czech phonetic system. The aim of the practical part of this paper is to find out to what extent Czech students of French at the Faculty of Education are able to use the phenomenon spontaneously in their speech with regard to the complete difference between the phonological rules of both languages.
For reaching the aim of the paper several methodological procedures are employed. The first part which is concerned with theory books of both languages allows forming the hypothesis. Subsequently, the hypothesis is verified in quality-based research which examines the production of speech by Czech students. To analyze correctly the tested speech produced by Czech students, a comparison with speech recorded by French native speakers is used. The division into rhythmic groups and the correct use of accent are analyzed and evaluated in the final part.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK