Interaktivní prvky v GeoGebře pro Sbírku řešených úloh z fyziky
Název práce v češtině: | Interaktivní prvky v GeoGebře pro Sbírku řešených úloh z fyziky |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Interactive GeoGebra applets for Collection of Solved Problems in Physics |
Klíčová slova: | fyzika|řešené úlohy|GeoGebra|aplet|elektřina a magnetismus |
Klíčová slova anglicky: | physics|solved problems|GeoGebra|applets|electricity and magnetism |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra didaktiky fyziky (32-KDF) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Zdeňka Koupilová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 26.02.2019 |
Datum zadání: | 28.02.2019 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 08.03.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 24.06.2021 08:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 21.05.2021 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 21.05.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 24.06.2021 |
Oponenti: | RNDr. Marie Snětinová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Provést analýzu stávajícího obsahu kapitoly Elektřina a magnetismus v Sbírce řešených úloh.
2. Ve spolupráci s vedoucí práce vytipovat z dostupné literatury vhodné úlohy, které dobře ilustrují příslušné fyzikální zákony z této oblasti a vhodně doplní úlohy již vytvořené. 3. K vybraným úlohám vytvořit podrobná strukturovaná řešení včetně obrázků a vhodných nápověd tak, aby vytvořená sbírka příkladů mohla být využívána pro samostudium a čtenáře vedla k aktivnímu přemýšlení nad předkládanými problémy. 4. Řešení úloh včetně vhodných obrázků vypracovat v takové elektronické formě, která umožní okamžitou publikaci v rámci Elektronické sbírky úloh z fyziky na serveru KDF. 5. Vytipovat mezi stávajícími i nově vytvořenými úlohami takové, které by bylo vhodné doplnit interaktivním prvkem. 6. K vybraným úlohám vytvořit interktivní prvky v systému GeoGebra tak, aby názorně a fyzikálně správně přibližovaly příslušný fyzikální jev nebo část řešení dané úlohy. 7. Na základě zkušeností s vytvářením interaktivních prvků sepsat návod pro ostatní autory úloh a vytvořit knihovnu dílčích konstrukcí, která ulehčí tvorbu podobných prvků v budoucnosti. 8. Pro vybrané téma sestavit konkrétní úlohy obsahující interaktivní prvky do posloupnosti tak, jak by mohly být využity při výuce. 9. Ověřit použitelnost posloupnost úloh ve výuce na VŠ, dle možností i na SŠ. Získat zpětnou vazbu od žáků i vyučujících a na jejím základě úlohy a jejich interaktivní prvky případně upravit. |
Seznam odborné literatury |
Sedlák B., Štoll I: Elektřina a magnetismus, Academia , Univerzita Karlova Praha 1993
Halliday D., Resnick R., Walker J.: Fyzika. český překlad VUTIM Brno a Prometheus Praha, 2001 Příklady z elektřiny a magnetismu, kolektiv, skripta SPN Praha 1982 Ročenky FO a Fykosu (Fyzikálního korespondenčního semináře) Středoškolské učebnice a sbírky příkladů Dokumentace GeoGebry na oficiální webu výrobce https://www.geogebra.org/ a další materiály dle pokynů vedoucí práce |