Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Online kampaň českých politických aktérů k volbám do Evropského parlamentu 2019
Název práce v češtině: Online kampaň českých politických aktérů k volbám do Evropského parlamentu 2019
Název v anglickém jazyce: The European Parliament 2019 Elections Online Campaign of Czech Political Actors
Klíčová slova: politická komunikace, on-line kampaň, mobilizace, euroskepticismus, volby druhého řádu, Evropský parlament, Facebook, sociální sítě, kvantitativní obsahová analýza
Klíčová slova anglicky: political communication, on-line campaign, mobilisation, second order elections, European Parliament, Facebook, social network services, quantitative content analysis
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jan Křeček, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 22.02.2019
Datum zadání: 22.02.2019
Datum a čas obhajoby: 24.09.2019 09:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H013, Hollar - místn. č. 013
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 24.09.2019
Oponenti: PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
MAIER, Michaela, Jesper STRÖMBÄCK a & KOL., 2011. Political Communication in European Parliamentary Elections. Londýn: Routledge. ISBN 9781317078913.
Monografie článků jejichž zastřešujícím tématem jsou předvolební kampaně a politická komunikace v kontextu voleb do Evropského parlamentu z roku 2009.

LACHAPELLE, Guy a Philippe J MAAREK. Political parties in the digital age: the impact of new technologies in politics. Berlin: De Gruyter Oldenbourg, [2015]. ISBN 978-3-11-040408-1.
Monografie článků zaměřených na výzkum nových médií v politické komunikaci. Monografie obsahuje studie zkoumající různé trendy v online politické komunikaci. Kromě evropských států jsou články zaměřeny také na USA, Kanadu, nebo Nový Zéland.

LILLEKER, Darren G. Key concepts in political communication. London: Sage, 2006. SAGE key concepts. ISBN 978-1-4129-1831-2.
Představení konceptů politické komunikace.

MACKOVÁ, Alena. Nová média v politické komunikaci: politici, občané a online sociální sítě. Brno: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, Mezinárodní politologický ústav, 2017. Monografie. ISBN 978-80-210-8745-3.
Monografie mapující poznatky o transformaci české politické komunikace do online prostředí a na sociální sítě. Nabízí analytický náhled na využití nových médií v politické komunikaci ze strany politiků i občanů.

RIFFE, Daniel, Stephen LACY a Frederick FICO. Analyzing media messages: using quantitative content analysis in research. 3rd ed. New York: Routledge, 2014. ISBN 978-0-415-51767-6.
Metodologická příručka pro aplikaci kvantitativní obsahové analýzy.

Předběžná náplň práce
Předpokládaným cílem práce je obsahová analýza online komunikace českých politických aktérů během kampaně k volbám do Evropského parlamentu 2019. Volby do Evropského parlamentu se potýkají s trvale nízkou volební účastí a nadvládou lokálních témat v kampaních, což je důsledek nesjednoceného systému voleb a kandidátek napříč členskými zeměmi. Předpokládáme, že v předvolební kampani budou převládat domácí témata nad celoevropskými tématy a kampaň bude zacílená na míru českému voliči.
V obsahové analýze se budeme zajímat o to, která témata budou aktéry v online prostředí komunikována.
Nejprve se pokusíme zjistit, jak budou zkoumaní aktéři v online komunikaci nastolovat témata, která hodnotí čeští respondenti v průzkumech Eurobarometru jako zásadní pro kampaň a zda bude poměr komunikovaných témat korelovat s percentily důležitosti dle Eurobarometru.
Dále nás bude zajímat, zda se v komunikaci objeví téma euroskepticismu a reformismu EU. Vzhledem k dlouhodobým trendům výsledků šetření Eurobarometru o vztahu Čechů k EU a Evropskému parlamentu v kontrastu s ostatními členskými zeměmi předpokládáme převahu euroskeptických a reformistických témat oproti ryze pozitivně laděným proevropským tématům.
Zároveň bude soustředěna pozornost na to, zda se v kampani projeví některá kontroverzní témata z domácí politické sféry, která mají celoevropský přesah.
Vzhledem k trvale nízkému zájmu českého elektorátu o tyto volby předpokládáme, že se v online komunikaci kandidujících subjektů během kampaně objeví i téma mobilizace elektorátu. V souvislosti s tím nás bude zajímat také míra odezvy publik na jednotlivé příspěvky a další interakce mezi publiky a majiteli profilů v komentářích.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Assumed goal of our thesis is the content analysis of online communication of Czech political actors during the 2019 European Parliament election campaign. The European Parliament elections are facing low electoral turnout and the dominance of local topics in campaigns both in long term perspective, which both are consequences of divided election and ballot system across the member countries. We assume that local topics are going to be dominant above the pan-European topics in the campaign and that the campaign is going to be targeted specifically to the interests of czech electorate.
In the content analysis we are going to be interested in the topics which will be communicated in the online sphere by the actors.
First, we will try to figure out how are the examined actors going to be setting the agenda of topics, which were marked as important for the campaign by Czech respondents in the research of Eurobarometer. We will also try to find out if there is a correlation of proportion of communicated topics with their percentile of importance measured by Eurobarometer.
Next we are going to be interrested if there will be presence of the topics of euroscepticism and reform of the EU. Considering the long term trends of the results of the Eurobarometer about the attitude of Czechs towards the EU and European Parliament in contrast wtiht he results of other mebmer countries we expcect a dominance of eurosceptical and reformistic topics over the purely positve and pro-European topics.
At the same time we are going to examine if some controversial topics from the local Czech political area with pan-Europan overlap will be present in the campaign.
Considering the low interest of Czechs in these elections in long term perspective we assume that in the online communicatoon of running actors there will be presence of the topic of mobilisation of the elctorate in the campaign. In this context we are going to be interrested in the rate of the audience response to single posts and another ways of interaction in the commentary section between the audience and the owners of the profiles.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK