Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sociální média očima studentů gymnázia
Název práce v češtině: Sociální média očima studentů gymnázia
Název v anglickém jazyce: Social Media In The Eyes Of Grammar Students
Klíčová slova: sociální média, influencer, adolescent, postoje, reklama, mediální gramotnost
Klíčová slova anglicky: Social Media, Influencer, Adolescent, Attitudes, Advertising, Media Literacy
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 22.02.2019
Datum zadání: 22.02.2019
Datum a čas obhajoby: 01.07.2020 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:22.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 01.07.2020
Oponenti: PhDr. Radim Wolák
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
AHERN, Terence C. Social Media: Practices, Uses and Global Impact. New York: Nova Science Publishers, 2017. ISBN 9781536127355.
BENNET, Annmarie. Social Media: Global Perspectives, Applications and Benefits and Dangers. New York: Nova Science Publishers, 2014. ISBN 9781634632058.
BURGESS, Jean; MARWICK, Alice; POELL, Thomas (ed.). The SAGE Handbook of Social Media. Sage, 2017. ISBN 978-1-4129-6229-2.
BURNS, Kelli S. Social Media: A Reference Handbook. California: ABC-CLIO, 2017. ISBN 9781440843556.
COMM, Joel. Twitter power: how to dominate your market one tweet at a time. Hoboken, N.J.: Wiley, 2009. ISBN 9780470458426.
CRESWELL, J. W.: Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions. Thousand Oaks: Sage Publications, 1998. ISBN 0761901442.
DEVITO, Joseph A. Základy mezilidské komunikace. 6. vydání. Grada Publishing as, 2008, s. 14. ISBN 978-80-247-2018-0.
EGER, Ludvík a Dana EGEROVÁ. Základy metodologie výzkumu. 2. přepracované a rozšířené vydání. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2017. ISBN 978-80-261-0735-4.
FISHBEIN, Martin a Icek AJZEN. Belief, attitude, intention and behavior: an introduction to theory and research. Reading: Addison-Wesley, 1975. ISBN 0-201-02089-0.
FUCHS, Christian. Social Media: A Critical Introduction. Los Angeles: Sage, 2014. ISBN 978-1-4462-5731-9.
GÁLIK, Stanislav. Psychologie přesvědčování. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4247-2.
GILES, D. C. Twenty-First Century Celebrity : Fame in Digital Culture. Bingley: Emerald Publishing Limited, 2018. ISBN 9781787542129.
GOODMAN, Gail F. Engagement marketing: how small business wins in a socially connected world. John Wiley & Sons, 2012. ISBN 9781118223789.
HAYES, Nicky. Základy sociální psychologie. Vydání 2. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-415-x.
HEWSTONE, Miles a Wolfgang STROEBE, ed. Sociální psychologie: moderní učebnice sociální psychologie. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-092-5.
HJORTH, Larissa a Sam HINTON. Understanding social media. Second edition. Los Angeles: Sage, 2019. ISBN 978-1-5264-2596-6.
JIRÁK, Jan a KÖPPLOVÁ Barbara. Masová média. 2., přepracované vydání. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0743-6.
JIRÁK, Jan a Radim WOLÁK, ed. Mediální gramotnost: nový rozměr vzdělávání. Praha: Radioservis, 2007. ISBN 978-80-86212-58-6.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vydání. Praha: Grada, 2013..ISBN 978-80-247-4150-5.
LIVINGSTONE, Sonia; HADDON, Leslie (ed.). Children, risk and safety on the Internet: Research and policy challenges in comparative perspective. Policy Press, 2012, p. 323-327. ISBN: 978-1-84742-882-0.
MACDONALD, Ann Terese. Media literacy for teens. YAhotline, 2019. Vol. 110. ISSN: 2290-5405.
MACKOVÁ, Alena. Nová média v politické komunikaci: politici, občané a online sociální sítě. Brno: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, Mezinárodní politologický ústav, 2017. Monografie. ISBN 978-80-210-8745-3.
MCGUIRE, W. J. Personality and susceptibility to social influence. In E. Borgatta and W. Lambert (Eds.): Handbook of personality theory and research, Vol. 3. Chicago: Rand McNally.
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Vydání čtvrté, rozšířené a přepracované. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.
MIČIENKA, Marek a Jan JIRÁK. Základy mediální výchovy. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-315-4.
NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. 2. vyd, rozšířené a přepracované. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1679-9.
OSVALDOVÁ, Barbora, Alice NĚMCOVÁ TEJKALOVÁ a Miloš ČERMÁK. Žurnalistika v informační společnosti: digitalizace a internetizace žurnalistiky: proměny a perspektivy žurnalistiky v epoše digitálních médií aneb nová média teoreticky i prakticky. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1684-1.
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1.
POTTER, W. James. Media literacy. Thousand Oaks: SAGE Publications, 1998. ISBN 0-7619-0925-7.
ROACH, Colleen, ed. Communication and culture in war and peace. Newbury Park: SAGE Publications, 1993. Communication and human values. ISBN 0-8039-5063-2.
ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem : vývojová psychologie. Vyd. 2. Praha: Portál, 2006, s. 169. ISBN 80-7367-124-7.
SCOTT, David Meerman. Nové pravidla marketingu a PR. Bratislava: Eastone Books, 2010. ISBN 978-80-86815-93-0.
SCHIFFMAN, Leon G., René KAŠÍK a Leslie Lazar KANUK. Nákupní chování: velká kniha k tématu Consumer Behavior. Brno: Computer Press, 2004. Business books. ISBN 80-251-0094-4.
SLAMĚNÍK, Ivan, VÝROST, Jozef, ed. Sociální psychologie. 2. přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2008. Psyché. ISBN 978-80-247-1428-8.
SLOBODA, Zdeněk. Mediální výchova v rodině: postoje, nástroje, výzvy. Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-802-4444-963.
SOLOMON, Michael R. et al. Consumer Behavior: a European Perspective. 6th ed. Harlow: Pearson, 2016. 706 p. ISBN 978-1-292-11672-3.
STRAUSS, Anselm L. a Juliet CORBIN. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno: Sdružení Podané ruce, 1999, s. 24. ISBN 80-85834-60-x.
TUTEN, Tracy L. a Michael R. SOLOMON. Social media marketing. 3rd ed. Los Angeles: SAGE, 2018, 423 s. ISBN 978-1-5264-2386-3.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5865-7.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce Sociální média očima studentů gymnázia se zabývá sociálními médii a jejich vlivem na adolescenty. Cílem je za pomoci kvalitativního výzkumu zjistit, jak adolescenti používají sociální média, jaký mají vztah k influencerům, zda je vnímají jako vzory svého chování a jestli nějakým způsobem ovlivňuje obsah na sociálních médiích nebo influenceři jejich postoje. Dále je cílem prozkoumat, jak studenti rozlišují reklamu na sociálních médiích a jaký mají vztah k neoznačené reklamě. V neposlední řadě je zkoumán obsah školního předmětu mediální výchova, jeho přínos pro mediální gramotnost studentů a také role, kterou v jeho výuce zaujímají sociální média. V teoretické části jsou představeny teoretické koncepty a pojmy, které souvisí s tématem diplomové práce. V rámci metodologické části jsou popsány metody použité ve výzkumu. Výzkum je založen na principu případové studie a zvolena je pro něj kvalitativní metoda formou skupinových rozhovorů. Kvalitativní data jsou následně analyzována metodou zakotvené teorie. V analytické části diplomové práce jsou popsány výstupy z kvalitativního výzkumu, které jsou dále analyzovány a interpretovány. Na závěr jsou shrnuty výstupy z výzkumu a jsou navržena další doporučení pro zkoumání v této oblasti.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis focuses on the influence of social media on adolescents. The aim is to find out through qualitative survey how the adolescents use social media, how are they affected by influencers, whether they are seen as role models and whether social media content or influencers influence their attitude. Also surveyed is the way adolescents distinguish between advertisement on social networks and their views about unlabeled advertisement. The school subject of social education is examined for its content, emphasis on social media and its contribution to media literacy of the students. Theoretical concepts and terminology are introduced in the theoretical section. Survey methods are described in the methodological section. The case study is a qualitative survey via focus group. Grounded theory methodology is used for analyzing the qualitative data. The outcomes of the survey are described, analyzed and interpreted in the analytical section. The conclusion concludes the outcomes of the survey and provides suggestions for further research.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK