V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
Školní hodnocení z pohledu studentů učitelství 1.stupně ZŠ
Název práce v češtině: | Školní hodnocení z pohledu studentů učitelství 1.stupně ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | School Assessment from Primary Education Trainees Point of View |
Klíčová slova: | školní hodnocení|příprava učitelů|primární vzdělávání|učitelská profese |
Klíčová slova anglicky: | school assessment|teacher training|primary education|teaching profession |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 20.02.2019 |
Datum zadání: | 20.02.2019 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 22.02.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 16.06.2020 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.05.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 16.06.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Hodnocení ve vyučování významně ovlivňuje kvalitu výchovně-vzdělávacího procesu. Učiteli umožňuje nejen posuzovat úspěšnost vyučování, ale i plánovat další cíle vyučování i prostředky jejich naplnění, tedy především obsah vyučování, volbu metod a organizačních forem. Diplomová práce si klade za cíl zjistit, jaké typy a formy školního hodnocení studenti učitelství pro 1. stupeň preferují. Sekundárními cíli je identifikovat, co ovlivňuje preference studentů při volbě typů a forem školního hodnocení, a porovnat názory studentů 1., 3. a 5. ročníků na školní hodnocení. Výzkumné šetření bude koncipováno jako kvantitativní studie, kde respondenty budou studující obor Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Předběžná osnova práce: Vymezení pojmu hodnocení a školní hodnocení; Funkce hodnocení; Typy a formy hodnocení; Příprava učitelů primárního vzdělávání; Metodologie práce; Analýza a interpretace kvantitativního šetření; Diskuse výsledků |
Seznam odborné literatury |
ČÁP, J. & MAREŠ, J. (2001). Psychologie pro učitele. Praha: Portál. KOLÁŘ, Z. & ŠIKULOVÁ, R. (2009). Hodnocení žáků. Praha: Grada. KOSÍKOVÁ, V. (2011). Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Praha: Grada. MAREŠ, J. (2013). Pedagogická psychologie. Praha: Portál. SHÁNILOVÁ, I. (2010). Hodnocení žáků základní školy. Orbis Scholae, roč. 4, č. 1, s. 41–53. SLAVÍK, J. (1999). Hodnocení v současné škole. Praha: Portál. STARÝ, K, LAUFKOVÁ, V. a kol. (2016). Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál. VALIŠOVÁ, A. & KASÍKOVÁ, H. (eds). (2011). Pedagogika pro učitele. Praha: Portál. |