Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sociální klima třídy v 1. ročníku základní školy
Název práce v češtině: Sociální klima třídy v 1. ročníku základní školy
Název v anglickém jazyce: Social class climate in the first grade of the primary school
Klíčová slova: vstup dítěte do školy, 1. ročník, klima třídy, ovlivňování klimatu, osobnostní a sociální výchova, akční učitelský výzkum, začínající učitel, sebereflexe
Klíčová slova anglicky: child at the school begining, first grade, class climate, influencing the climate, personal and social education, teacher's action research, novice teacher, self-reflection
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 19.02.2019
Datum zadání: 19.02.2019
Datum a čas obhajoby: 03.06.2020 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 8, Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:03.04.2020
Datum proběhlé obhajoby: 03.06.2020
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: Mgr. Klára Vondřičková
 
 
 
Seznam odborné literatury
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2742-4

GILLERNOVÁ, Ilona a Lenka KREJČOVÁ. Sociální dovednosti ve škole. Praha: Grada, 2012. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3472-9

HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4674-6

VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1

BEDNÁŘOVÁ, Jiřina, Eva DANDOVÁ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Hana NÁDVORNÍKOVÁ, Zora SYSLOVÁ a Lenka ŠULOVÁ. Školní zralost a její diagnostika. Praha: Raabe, 2017. Školní zralost. ISBN 978-80-7496-319-3

FRANCLOVÁ, Marta. Zahájení školní docházky. Praha: Grada, 2013. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4463-6


Předběžná náplň práce
Jádrem práce bude akční učitelský výzkum v 1. pololetí v 1.třídě z ZŠ. Východiskem výzkumu bude situace, kdy se začínající učitel stává třídním učitelem třídy 1.ročníku. Čelí motivující, ale náročné výzvě vytvořit již od počátku školní docházky pro žáky ve své třídě příznivé sociální klima, které by podpořilo jejich adaptaci na novou roli žáka a rozvoj jejich sociálních dovedností. Akční výzkum bude prezentován jako řada akcí a reflexí vycházejících z konfrontace praktické zkušenosti s teoretickými poznatky z oblasti vývojové psychologie dítěte, problematiky skupinové dynamiky a třídního klimatu, didaktiky osobnostní a sociální výchovy atd.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK