Kvalita procesů dalšího vzdělávání
Název práce v češtině: | Kvalita procesů dalšího vzdělávání |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Quality of further education processes |
Klíčová slova: | další vzdělávání, kvalita vzdělávání, kvalita dalšího vzdělávání, management vzdělávání, lektor dalšího vzdělávání |
Klíčová slova anglicky: | further education, quality of education, quality of further education, management of education, lecturer of further education |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 01.11.2018 |
Datum zadání: | 30.01.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 23.05.2019 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M306, multimediální učebna |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 14.04.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.05.2019 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (management vzd.) (OSZD005MN) |
Oponenti: | Ing. Lucie Paulovčáková, MBA, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
V souladu s opatřením děkana č. 37/2017. |
Seznam odborné literatury |
JANÍK, Tomáš. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2013. Syntézy výzkumu vzdělávání. ISBN 978-80-210-6349-5.
JANOUŠKOVÁ, S., MARŠÁK, J., Indikátory kvality vzdělávání. Pedagogika. 2008, 2008(4), 315-326. JANOUŠKOVÁ, Svatava a Jan MARŠÁK. Indikátory kvality vzdělávání. Pedagogika. 2008, 2008(8), 315-326. KAZÍK, Petr. Rukověť dobrého interního lektora: pro efektivní vzdělávání ve firmách a jiných organizacích. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0287-7. PRŮCHA, Jan a Jaroslav VETEŠKA. Andragogický slovník. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4748-4. PRŮCHA, Jan. Andragogický výzkum. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5232-7. SALLIS, Edward. Total Quality Management in Education. 3. vyd., Routledge. 2002. ISBN 0 7494 3796 0. VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada, 2008. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1770-8. VETEŠKA, Jaroslav. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1026-9. VODÁK, Jozef a Alžbeta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011. Management (Grada). ISBN 978-80-247-3651-8. WOOD, Jane a John DICKINSON. Quality assurance and evaluation in the lifelong learning sector. Exeter: Learning Matters, 2011. ISBN 1844458369. |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce se soustředí na analýzu problematiky kvality procesů dalšího vzdělávání, definování standardu této kvality, vymezení metod a nástrojů používaných pro řízení kvality vzdělávacích procesů. Důraz je kladen na identifikaci odlišností ve vnímání kvality jednotlivými zainteresovanými stranami, které se podílejí na procesu dalšího vzdělávání. Nedílnou součástí práce je tak analýza chápání kvality dalšího vzdělávání ze strany poskytovatele (vzdělávací organizace), příjemce (účastníka vzdělávacího procesu) i lektora.
Cílem diplomové práce je identifikovat rozdíly ve vnímání kvality procesů dalšího vzdělávání z pohledu účastníka, lektora a ředitele vzdělávací instituce. Dílčím cílem práce je potvrdit, či vyvrátit hypotézu, že nejdůležitějším faktorem ovlivňujícím kvalitu procesů dalšího vzdělávání je lektor. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The diploma thesis focuses on the analysis of the quality of further education processes, definition of the standard of this quality, definition of the methods and tools used for the quality management of educational processes. Emphasis is placed on identifying differences in perception of quality by stakeholders involved in the process of further education. An integral part of the thesis is an analysis of the understanding of the quality of further education by the provider (educational organization), the recipient (participant of the educational process) and the lecturer. |