Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Jean Jacques Rousseau a jeho koncept lidské přirozenosti
Název práce v češtině: Jean Jacques Rousseau a jeho koncept lidské přirozenosti
Název v anglickém jazyce: Jean Jacques Rousseau and his concept of human nature
Klíčová slova: přirozenost, osvícenství, výchova, společnost, Francie, Rousseau, svoboda, vychování
Klíčová slova anglicky: nature, enlightenment, upbringing, society, France, Rousseau, freedom, nurture
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra občanské výchovy a filosofie (41-KOVF)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. David Rybák, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 29.01.2019
Datum zadání: 29.01.2019
Datum a čas obhajoby: 20.05.2019 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R207E, 207E, knihovna KOVF, 2. patro, proti hlavnímu schodišti
Datum odevzdání elektronické podoby:05.04.2019
Datum proběhlé obhajoby: 20.05.2019
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Andrea Hlaváčková Fleischerová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Vlastní rešerše a studium příslušných textů
2. Pravidelné konzultace
3. Vlastní zpracování práce

STUDENTKA SE ZAVAZUJE DODRŽOVAT PŘEDPISY SPOJENÉ SE PSANÍM BAKALÁŘSKÝCH PRACÍ
Seznam odborné literatury
BENNER, Dietrich a Dariusz STEPKOWSKI. K teoretické a společenské konstituci specifické logiky moderní výchovy. Úvahy v návaznosti na Jana Amose Komenského a Jeana Jacquese Rousseaua. Paideia, 3–4/IX/2012. ISSN 1214-8725
ROUSSEAU, Jean-Jacques. Rozpravy. 2. rozš. vyd. Praha: Svoboda, 1989. Filozofické dědictví. ISBN 80-205-0064-2.
ROUSSEAU, Jean-Jacques. Emil, čili, O vychování. Praha, 1911. Knihovna pedagogických klasiků (Dědictví Komenského).
ROUSSEAU, Jean-Jacques. Julie neboli Nová Heloisa. Praha: Pelcl, 1912. Knihy života (J. Pelcl).
ROUSSEAU, Jean-Jacques. Dopis d'Alembertovi. V Praze: KANT pro AMU, 2008. Disk (Akademie múzických umění v Praze). ISBN 978-80-86970-83-7.
ROUSSEAU, Jean-Jacques. Sny samotářského chodce. Přeložil Eva BERKOVÁ. Praha: K+D Svoboda, 2002. ISBN 80-903140-0-7
ROUSSEAU, Jean-Jacques. Vyznání. Přeložil Luděk KULT. V Praze: Rybka Publishers, 2017. ISBN 978-80-87950-42-5.
VESELÝ, Jindřich. Jean-Jacques Rousseau a problém preromantismu: k otázce rozkladu osvícenského obrazu světa ve francouzské literatuře. Praha: Univerzita Karlova, 1985. Acta Universitatis Carolinae.
Předběžná náplň práce
Práce popisuje způsob, jakým Jean Jacques Rouseau chápe lidskou přirozenost a jak tento motiv ovlivnil Rousseauovo chápání výchovy. Odhaluje nevyslovené předpoklady jeho metodického příštupu k (apriorní) půdě lidské přirozenosti. Práce popisuje tři stádia vývoje lidské přirozenosti, jejich vznik, ale především jejich dopad na člověka. Dále se práce zabývá historicko-společenským kontextem doby francouzského osvícenství, ve které autor žil a jak toto období ovlivnilo jeho myšlení. V práci nechybí ani odkazy na důležité momenty Rosseauova života, které ovlivnily jeho názory na výchovu. Hlavní cílem práce je pochopit autorův náhled na přirozenost člověka a její role při výchově a dospívání hlavních postav v jeho románech Emil čili o vychování či Julie neboli Nová Heloisa.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis describes the way Jean Jacques Rousseau understands human nature and how this motif affected Rousseau´s comprehension of upbringing. The point is to uncover the implicite assumptions of his methodical approach to (apriori) ground of human nature. The thesis describes three stages of the evolution of human nature, their emergence but especially their impact on a human being. It also deals with the historical and social context of the French enlightenment era, during which the author lived and how this time influenced his thoughts and mind. This thesis does not lack for references to significant moment of Rousseau´s life, which affected his views to upbringing. The main goal of this thesis is to understand the author´s view on human nature and its role during the upbringing and growing up of the main characters in his novels Emil, or On Education and Julie, or the New Heloise.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK