Didaktické pomůcky ve výuce přírodních věd
Název práce v češtině: | Didaktické pomůcky ve výuce přírodních věd |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Didactical Teaching Materials in Science Education |
Klíčová slova: | didaktické pomůcky, biologie/přírodopis, aktivizace, Montessori pomůcky |
Klíčová slova anglicky: | didactic teaching materials, biology, activation, Montessori teaching materials |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | závěrečná práce CŽV |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Radka Dvořáková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 15.01.2019 |
Datum zadání: | 15.01.2019 |
Předběžná náplň práce |
V současnosti zaznamenáváme zvýšený zájem o problematiku vzdělávání, která postupně vede ke změnám ve výuce nejen přírodních věd, ale i ostatních předmětů. Tato změna mnohdy vyústila ke snaze učitelů mít názorné a praktické hodiny, ve kterých využívají nejrůznějších didaktických prostředků. Cílem této práce je a) shrnout výhody a nevýhody didaktických pomůcek a zhodnotit jejich využití ve výuce biologie a dále b) na příkladu výuky evolučního vývoje člověka vytvořit vhodnou a pro žáky 2. stupně základní školy atraktivní didaktickou pomůcku. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
At present, there is growing interest in the issue of education, which in turn leads to changes in the teaching of not only science but also other subjects. This change has often resulted in teachers' efforts to have visual and practical lessons, in which they use a variety of didactic resources. The aim of this work is a) summarize the advantages and disadvantages of teaching aids and assess their use in teaching biology and b) the example of the teaching of evolution to create humans and suitable for pupils 2nd-grade elementary school attractive teaching aid. |