Využití hudebně pohybových činností pro rozvoj řeči předškolní dětí
Název práce v češtině: | Využití hudebně pohybových činností pro rozvoj řeči předškolní dětí |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Use of musical and movement activities for speech development of preschool children |
Klíčová slova: | Řeč, komunikace, vývojová dysfázie, rytmus, pohyb, hlas |
Klíčová slova anglicky: | Speech, communication, developmental dysphasia, rhythm, movement, voice |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra hudební výchovy (41-KHV) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 10.12.2018 |
Datum zadání: | 10.12.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 22.05.2019 08:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.04.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.05.2019 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS) |
Oponenti: | PhDr. Kateřina Hurníková, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce se zaměřuje na hudebně pohybové činnosti předškolních dětí a jejich využití v logopedické prevenci.
Teoretická část pojednává o poruchách řeči, převážně se zaměřuje na vývojovou dysfázii. Praktická část obsahuje kazuistiku chlapce s vývojovou dysfázií, analyzuje data z akčního výzkumu a celkově hodnotí vliv hudebně pohybových činností na rozvoj řeči u předškolních dětí. Praktická část navazuje a dále porovnává závěry výzkumu diplomové práce vypracované Mgr. Janou Martínkovou, který byl rovněž zaměřen na vývojovou poruchu řeči u předškolního dítěte. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The following bachelor thesis is focused on musical and movement activities of preschool age children and their use in logopedic prevention.
The theoretical part deals with speech disorders, mainly focuses on developmental dysphasia. The practical part contains a casuistry report of a boy with developmental dysphasia, analyzes data from action research and evaluates overall influence of musical and movement activities on speech development in preschool children. The practical part follows, and further compares the conclusions of the thesis research conducted by Mgr. Jana Martínková, which was also focused on developmental speech disorder in preschool child. |