![]() | Ve čtvrtek dne 4. září 2025 v době od 20:00 do 22:00 dojde k odstávce webového prostředí a databáze systému WhoIs. Odstávka systému WhoIs se dotkne též systému IS Studium, zejména nebude možné odevzdávání závěrečných prací. Zápisy do předmětů by neměly být jakkoliv ovlivněny. Omlouváme se za komplikace a děkujeme všem, kterých se odstávka jakkoliv dotkne, za pochopení. |
Výchovné a vzdělávací strategie v alternativní škole "Da Vinci"
Název práce v češtině: | Výchovné a vzdělávací strategie v alternativní škole "Da Vinci" |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Educational strategies in the alternative school "Da Vinci" |
Klíčová slova: | alternativní škola, reformní škola, typy alternativní pedagogiky, případová studie |
Klíčová slova anglicky: | alternative school, reform school, types of alternative schools, case study |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 04.12.2018 |
Datum zadání: | 01.07.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2019 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2019 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
I. Studující vyhledá a zpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje. Zpracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice.
II. Studující navrhne a realizuje empirické šetření, vypracuje popis výzkumné metodologie. Provede analýzu dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky šetření s teoretickými poznatky. III. Všechny zásadní kroky studující průběžně konzultuje s vedoucím práce. Formální úprava práce bude odpovídat požadavkům aktuálního Opatření děkana. |
Seznam odborné literatury |
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
KASPER, Tomáš a Dana KASPEROVÁ. Dějiny pedagogiky. Praha: Grada, 2008. Pedagogika (Grada). ISBN 78-80-247-2429-4. MAŇÁK, Josef. Alternativní metody a postupy. Brno: Masarykova univerzita, 1997. ISBN 80-210-1549-7. PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál, 2001. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-584-9. PRŮCHA, Jan. Alternativní školy. 2. upr. vyd. Praha: Portál, 1996. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-072-3. PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Šesté, aktualizované a doplněné vydání. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1228-7. RÝDL, Karel. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno: M. Zeman, 1994. ISBN 80-900035-8-3. ŘIHÁČEK, Tomáš, Ivo ČERMÁK a Roman HYTYCH. Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6382-2. |
Předběžná náplň práce |
Hlavním cílem práce je analyzovat výchovně-vzdělávací strategie ve škole Da Vinci.
Dílčí cíle práce: 1) Shromáždit informace o zdrojích a inspiracích výchovně-vzdělávacích strategií ve škole Da Vinci. 2) Zjistit postoje učitelů ke konkrétním výchovně-vzdělávacím strategiím. 3) Srovnání zjištěných postojů s výsledky šetření TALIS. 4) Ověření zjištěných postojů učitelů v praxi (pozorováním ve ve vyučovacích hodinách). 5) Zjistit názor rodičů na jednotlivé výchovně-vzdělávací strategie. Teoretická část: Základní představení školy, historie, prostor školy, filosofie školy a její inspirace, představení výchovně-vzdělávacích strategií Empirická část: Design výzkumného šetření - případová studie; metody sběru dat: rozhovory s pedagogy a rodiči, nestrukturované pozorování, analýza dokumentů. |