Způsoby práce s textem v hodině českého jazyka na prvním stupni základní školy
| Název práce v češtině: | Způsoby práce s textem v hodině českého jazyka na prvním stupni základní školy |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | The ways of working with text material in a class of Czech language at primary school |
| Klíčová slova: | čtenářská gramotnost|metody práce s textem|rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání|český jazyk a literatura|literatura |
| Klíčová slova anglicky: | reading literacy|methods of work with text|framework eduaction programme|elementary education|czech language and literature|literature |
| Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
| Typ práce: | bakalářská práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
| Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D. |
| Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
| Datum přihlášení: | 19.11.2018 |
| Datum zadání: | 19.11.2018 |
| Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
| Datum potvrzení stud. oddělením: | 13.12.2018 |
| Datum a čas obhajoby: | 13.06.2019 10:00 |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.05.2019 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 13.06.2019 |
| Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
| Oponenti: | PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. |
| Zásady pro vypracování |
| Bakalářská práce popisuje způsoby práce s textem a jejich využití na 1. stupni základní školy. První část práce obsahuje vymezení pojmu text, čtenářská gramotnost, popisuje český jazyk a literaturu v RVP ZV 1.stupeň ZŠ a metody pro práci s textem v ČJ. Druhá část představuje případové studie mapující způsoby práce s textem ve vybraných třídách několika základních škol. |
| Seznam odborné literatury |
| Literatura:
BERÁNKOVÁ, Eva. Tvořivá hra jako cesta k pochopení literárního díla. Plzeň: Fraus, 2002. Moderní pedagogika v teorii a praxi. ISBN80-7238-182-2. GAVORA, Peter. Ako rozvíjať porozumenie textu u žiaka. Nitra: Enigma, c2008, 193 s. ISBN 978-80-89132-57-7. KOTRBA, Tomáš a Lubor LACINA. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga.3. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2015. ISBN 978-80-7485-043-1. KOŽUCHOVÁ, Mária. Rozvíjanie aktivity žiakov pri práci s textom. Komenský. 1998/99, 123(5), 93-95. LOUDOVÁ, Jaroslava. Práce s novinovým textem ve škole. Český jazyk a literatura. 2002/03, 53(3), 110-113. ŠLAPAL, Miloš, Hana KOŠŤÁLOVÁ a Ondřej HAUSENBLAS. Metodika rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti.Nový Jičín: Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum Nový Jičín, 2012. ISBN 978-80-905036-8-7. Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole: sborník prací ze semináře.Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. Sborník (Univerzita Palackého v Olomouci). ISBN 80-244-1002-8. Internetové zdroje: Československá bibliografická databáze: Žebříček nejoblíbenějších knih[online]. [17-03-06]. Dostupné z: http://www.cbdb.cz/zebricek-nejoblibenejsi-knihy Čtením a psaním ke kritickému myšlení: O programu [online]. [17-03-06]. Dostupné z: http://kritickemysleni.cz/oprogramu.php Inovační metody v pedagogické praxi[online]. In: PELECH, Lubomír. s. 12 [cit. 2017-03-13]. Dostupné z: www.fakta.cz/kestazeni/projekty/10.doc |
- zadáno a potvrzeno stud. odd.