Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Dítě se sluchovým postižením ve slyšící rodině
Název práce v češtině: Dítě se sluchovým postižením ve slyšící rodině
Název v anglickém jazyce: Child with hearing impairtment in a hearing family
Klíčová slova: Dítě se sluchovým postižením, komunikační systémy, sluchové postižení, slyšící rodina, raná intervence
Klíčová slova anglicky: Communication systems, early intervention, hearing disability, hearing disabled child, hearing family
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Miroslava Kotvová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 07.11.2018
Datum zadání: 07.11.2018
Datum a čas obhajoby: 23.05.2019 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:16.04.2019
Datum proběhlé obhajoby: 23.05.2019
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Tereza Hradilová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zabývá situací slyšících rodičů, kterým se narodilo dítě se sluchovým postižením, zejména pak tím, jak hodnotí kvalitu odborné péče a míru poskytnutých informací. Teoretická část se zabývá významem sluchového vnímání pro člověka, popisem sluchového analyzátoru a jeho jednotlivými částmi a funkcemi. Dále se věnuje sluchovému postižení, jeho příčinám a následně klasi kaci a diagnostice vad sluchu. Další kapitola se zaměřuje na možnost využití kompenzačních pomůcek pro osoby se sluchovým postižením, dále pak na služby rané intervence v České republice a na jejich porovnání s ranou intervencí v jiné evropské zemi, konkrétně v Dánsku. Následně práce charakterizuje komunikační systémy, prostřednictvím kterých mohou rodiče se svým dítětem se sluchovým postižením komunikovat. Cílem poslední kapitoly je vymezit funkci rodiny z hlediska zabezpečení potřeb dítěte a současně přiblížit, jak se rodiče s případným postižením svého dítěte vyrovnávají. Empirická část je věnována prezentaci výsledků výzkumného šetření, jež byly získány pomocí rozhovoru se dvěma vybranými matkami dětí se sluchovým postižením. Získané informace byly zpracovány ve formě dvou kazuistik, ze kterých jsou formulovány závěry výzkumného šetření.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis is focused on the description of situation of hearing families that had a child with a hearing disability born. Most of all it deals how they evaluate the quality of provided professional care and information. The theoretical part deals with hearing itself, its importance and bene t for people, hearing analyzer and its individual components and functions. It also attends to hearing disabilities, its causes and classi cation and how to diagnose it. The next chapter focuses on possibilities of using compensational aids and what is the o er of early intervention in the Czech Republic in comparison to antoher European country. Next the thesis describes communication systems of people with hearing
disabilities. The aim of the nal chapter is to summarize the functions of family, what it should ful ll and also to draw attention to the fact how the family deals with such disabilities. The empirical part speaks about the research examination itself with the co-operation with families. The research was made using qualitative method based on interviews. Gained information is put into two casuistries from which we get conclusions of the whole research based on comparison.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK