Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výchova a edukace dětí s ADHD a poruchami chování
Název práce v češtině: Výchova a edukace dětí s ADHD a poruchami chování
Název v anglickém jazyce: Education of children with ADHD and behavioral disorders
Klíčová slova: Porucha chování, ADHD, výchova a vzdělávání, mateřská škola, děti, předškolní věk
Klíčová slova anglicky: Behavioral disorder, ADHD, education, kindergarten, children, preschool age
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 07.11.2018
Datum zadání: 07.11.2018
Datum a čas obhajoby: 09.09.2019 13:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R209, 209, 2. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:28.06.2019
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2019
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zabývá výchovou a vzděláváním dětí s ADHD a také dětmi s poruchami chování. V dané problematice jsme zkoumali legislativní vymezení poruch chování a emocí podle MKN-10. Také jsme si vymezili ADHD podle DSM-5. Zaměřili jsme se na historický vývoj výchovy a vzdělávání dětí se sociálně negativním chováním. Zaměřili jsme se na možnosti diagnostiky a také na výchovně vzdělávací postupy uplatňované při práci s dětmi s ADHD. Empirickou část jsme zaměřili na konkrétní jedince s ADHD. Využitím kvalitativního průzkumu, jsme zjistili jak tito jedinci fungují v kolektivu svých vrstevníků, ve školských zařízeních a také v jejich rodinách. A popsali jsme důležité výchovné a vzdělávací postupy při práci s dětmi s ADHD.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor thesis deals with the education of children with ADHD and also with children with behavioral disorders. In this issue, we examined the legislative definition of behavioral and emotional disorders according to ICD-10. We also defined ADHD by DSM-5. We focused on the historical development of education and education of children with socially negative behavior. We focused on the possibilities of diagnostics and also on educational practices applied when working with children with ADHD. The empirical part was focused on specific individuals with ADHD. Using a qualitative survey, we found out how these individuals work in a collective of their peers, in school facilities and in their families. And we have described important educational practices when working with children with ADHD.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK