M. Rettigové 4, Praha 1, R209, 209, 2. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:
28.06.2019
Datum proběhlé obhajoby:
09.09.2019
Předmět:
Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti:
Mgr. Marie Mlčková, Ph.D.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zabývá výchovou a vzděláváním dětí s ADHD a také dětmi s poruchami chování. V dané problematice jsme zkoumali legislativní vymezení poruch chování a emocí podle MKN-10. Také jsme si vymezili ADHD podle DSM-5. Zaměřili jsme se na historický vývoj výchovy a vzdělávání dětí se sociálně negativním chováním. Zaměřili jsme se na možnosti diagnostiky a také na výchovně vzdělávací postupy uplatňované při práci s dětmi s ADHD. Empirickou část jsme zaměřili na konkrétní jedince s ADHD. Využitím kvalitativního průzkumu, jsme zjistili jak tito jedinci fungují v kolektivu svých vrstevníků, ve školských zařízeních a také v jejich rodinách. A popsali jsme důležité výchovné a vzdělávací postupy při práci s dětmi s ADHD.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor thesis deals with the education of children with ADHD and also with children with behavioral disorders. In this issue, we examined the legislative definition of behavioral and emotional disorders according to ICD-10. We also defined ADHD by DSM-5. We focused on the historical development of education and education of children with socially negative behavior. We focused on the possibilities of diagnostics and also on educational practices applied when working with children with ADHD. The empirical part was focused on specific individuals with ADHD. Using a qualitative survey, we found out how these individuals work in a collective of their peers, in school facilities and in their families. And we have described important educational practices when working with children with ADHD.