Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Umělá inteligence pro deskovou hru dáma
Název práce v češtině: Umělá inteligence pro deskovou hru dáma
Název v anglickém jazyce: Artificial Inteligence for Draughts
Klíčová slova: deskové hry, umělá inteligence, algoritmus minimax, heuristické funkce
Klíčová slova anglicky: board games, artificial intelligence, minimax algorithm, heuristic functions
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML)
Vedoucí / školitel: RNDr. Jiří Švancara, Ph.D.
Řešitel: Bc. David Bělíček - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 04.11.2018
Datum zadání: 05.11.2018
Datum potvrzení stud. oddělením: 26.11.2018
Datum a čas obhajoby: 14.09.2020 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:30.07.2020
Datum odevzdání tištěné podoby:31.07.2020
Datum proběhlé obhajoby: 14.09.2020
Oponenti: RNDr. Jan Hric
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je navrhnout a implementovat umělou inteligenci pro hru dáma. Umělá inteligence bude založená na algoritmu minimax, který bude rozšířený o různé vyhodnocovací funkce nekoncových stavů, heuristické funkce a prořezávání. Dílčím cílem práce je vytvořit prostředí, které umožní uživateli hrát proti zvolené umělé inteligenci, ale také umožní porovnat mezi sebou všechny vytvořené varianty umělé inteligence.
Seznam odborné literatury
[1] Stuart J. Russell, Peter Norvig: Artificial Intelligence - A modern approach, Prentice Hall, 2003.
[2] Ronald L. Rivest: Game Tree Searching by Min/Max Approximation. Artif. Intell. 34(1): 77-96 (1987).
[3] Silvia García-Díez, Jérôme Laforge, Marco Saerens: Rminimax: An Optimally Randomized MINIMAX Algorithm. IEEE Trans. Cybernetics 43(1): 385-393 (2013)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK