Umělá inteligence pro deskovou hru dáma
Název práce v češtině: | Umělá inteligence pro deskovou hru dáma |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Artificial Inteligence for Draughts |
Klíčová slova: | deskové hry, umělá inteligence, algoritmus minimax, heuristické funkce |
Klíčová slova anglicky: | board games, artificial intelligence, minimax algorithm, heuristic functions |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Jiří Švancara, Ph.D. |
Řešitel: | Bc. David Bělíček - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 04.11.2018 |
Datum zadání: | 05.11.2018 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 26.11.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 14.09.2020 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.07.2020 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 31.07.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.09.2020 |
Oponenti: | RNDr. Jan Hric |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je navrhnout a implementovat umělou inteligenci pro hru dáma. Umělá inteligence bude založená na algoritmu minimax, který bude rozšířený o různé vyhodnocovací funkce nekoncových stavů, heuristické funkce a prořezávání. Dílčím cílem práce je vytvořit prostředí, které umožní uživateli hrát proti zvolené umělé inteligenci, ale také umožní porovnat mezi sebou všechny vytvořené varianty umělé inteligence. |
Seznam odborné literatury |
[1] Stuart J. Russell, Peter Norvig: Artificial Intelligence - A modern approach, Prentice Hall, 2003.
[2] Ronald L. Rivest: Game Tree Searching by Min/Max Approximation. Artif. Intell. 34(1): 77-96 (1987). [3] Silvia García-Díez, Jérôme Laforge, Marco Saerens: Rminimax: An Optimally Randomized MINIMAX Algorithm. IEEE Trans. Cybernetics 43(1): 385-393 (2013) |