Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Rodičovský výchovný přístup a jeho projevy u předškolních dětí
Název práce v češtině: Rodičovský výchovný přístup a jeho projevy u předškolních dětí
Název v anglickém jazyce: Parental upbringing approach and its effect on pre-school children
Klíčová slova: Výchovný styl v rodině, projevy chování u předškolních dětí, trest a odměna, nové trendy ve výchově, nežádoucí výchovné postupy, doporučované výchovné styly.
Klíčová slova anglicky: Upbringing style in the family, signs of behaviors in preschool children, punishment and reward, new trends in upbringing, undesirable upbringing practices, recommended upbringing styles.
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: HTF - Katedra učitelství (28-08)
Vedoucí / školitel: doc. Pavlína Janošová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 09.10.2018
Datum zadání: 09.10.2018
Datum potvrzení stud. oddělením: 09.10.2018
Datum a čas obhajoby: 24.09.2019 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:03.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 24.09.2019
Oponenti: prof. PhDr. RNDr. Marie Vágnerová, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Průběžné konzultace, návštěva Komenského pedagogické knihovny, tvorba výzkumné metodologie, sběr dat (rozhovory, pozorování), analíza dat, jejich vyhodnocení, kompletace práce.
Seznam odborné literatury
odborná literatura
BACHÁROVÁ, Gabriela, 2008. Rákoska, či dobré slovo?. Děti a my: Časopis pro rodiče, učitele a pracovníky pomáhajících profesí, 38(1), 36-37. ISSN 0323-1879.
BRISCH, Karl Heinz, 2012. Bezpečná výchova: budování jisté vztahové vazby mezi rodiči a dětmi. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0063-5.
FONTANA, David, 2014. Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. Vyd. 4. Přeložil Karel BALCAR. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0741-2.
GORDON, Thomas. Výchova bez poražených: řešení konfliktů mezi rodiči a dětmi. Praha: Malvern, 2012. ISBN 978-80-87580-06-6.
HELUS, Zdeněk, 2015. Sociální psychologie pro pedagogy. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4674-6.
HORÁKOVÁ-HOSKOVCOVÁ, Simona, 2008. Moderní výchova předškoláků. Děti a my: Časopis pro rodiče, učitele a pracovníky pomáhajících profesí, 38(1), 18-19. ISSN 0323-1879.
JIČÍNSKÁ, Jana, 2018. Styly ve výchově, aneb, Jak na to ... Psychologie dnes. Praha: Portál, 24(6), 26-27. ISSN 1212-9607.
KOMOROVSKÁ, Vladimíra, 2012. Rodičovská autorita. Rodina a škola: mesačník pre rodičov a učiteľov. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo (Bratislava), 60(7), 14-15. ISSN 0231-6463.
KOUCKÁ, Pavla, 2017. Současní rodiče jsou aktivní a mají vysoké nároky. Informatorium 3-8: časopis pro výchovu dětí od 3-8 let v mateřských školách a školních družinách. Praha: Portál, 24(2), 6-8. ISSN 1210-7506.
KRAMULOVÁ, Daniela. Děti bez hranic. Informatorium 3-8: časopis pro výchovu dětí od 3-8 let v mateřských školách a školních družinách. Praha: Portál, 2008, 15(4), 14-15. ISSN 1210-7506.
MATĚJČEK, Zdeněk, 2017. Rodiče a děti. Třetí, upravené vydání (ve Vyšehradu první). Praha: Vyšehrad. ISBN 978-80-7429-797-7.
MARKHAM, Laura. Aha! Rodičovství: jak přestat křičet a začít žít s dětmi v harmonii. Přeložil Jana VLKOVÁ. V Praze: Tady a teď, 2015. ISBN 978-80-204-3950-5.
MERTIN, Václav. Disciplína, nebo liberální výchova?. Rodina a škola [cze]. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 2014, 61(2), 14-16. ISSN 0035-7766.
NOVÁK, Tomáš, 2017. Půlstoletí nežádoucích výchovných postupů dle prof. Roberta Konečného. Poradce ředitelky mateřské školy. Praha: FORUM, 7(2), 22-27. ISSN 1804-9745.
ŘÍČAN, Pavel, 2014. Cesta životem: [vývojová psychologie] : přepracované vydání. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0772-6.
ŘIHÁČEK, Tomáš, Ivo ČERMÁK a Roman HYTYCH. Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6382-2.
SÁMELOVÁ, Simona, 2010. Hodnoty a rodina. Moderní vyučování: časopis na podporu rozvoje škol. Kladno: AISIS (sdružení), 16(10), 19-20. ISSN 1211-6858.
SKLÁDALOVÁ, Markéta, 2015. Jak na to?: o rodičovství, dětech a výchově. Brno: CPress. ISBN 978-80-264-0727-0.
SVOBODA, Jan a Leona NĚMCOVÁ, 2015. Krizové situace výchovy a výuky. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton. ISBN 978-80-7387-935-8.
TOMÁNEK, Pavol, 2012. Súčasné problémy rodinnej výchovy. Rodina a škola: mesačník pre rodičov a učiteľov. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo (Bratislava), 60(1), 16-17. ISSN 0231-6463.
TYLEČKOVÁ, Martina, 2017. Potřebujeme děti chválit, aby se chovaly přijatelným způsobem. Poradce ředitelky mateřské školky. Praha: Fórum, 6(7), 38-43. ISSN 1804-9745.
VÁCLAVOVÁ, Daniela, 2018. Pozor - mení sa nám typ rodičia!. Rodina a škola: mesačník pre rodičov a učiteľov. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo (Bratislava), 7. ISSN 0231-6463.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
VÁGNEROVÁ, Marie. Základy psychologie. V Praze: Karolinum, 2004. ISBN 978-80-246-0841-9.
VÁLKOVÁ, Veronika, 2014. Liberální (ne)vychovanost. Rodina a škola [cze]. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 2014, 61(9), 24-[25]. ISSN 0035-7766.
ZICH, František a Ondřej ROUBAL. Úvod do sociologického výzkumu. 2., upr. a rozš. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2014. Eupress. ISBN 978-80-7408-093-7.
Internetové zdroje
Partnerské vztahy, rodičovství. Levné knihy [online]. Česká republika, 2019, 2019 [cit. 2019-02-14]. Dostupné z: http://www.levne-knizky.cz/partnerske-vztahy-rodicovstvi/c-201/
Výchova. Knihy Dobrovský [online]. Česká republika, 2019, 2019 [cit. 2019-02-14]. Dostupné z: www.knihydobrovsky.cz/rodina-a-dite-3036
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK