Rodičovský výchovný přístup a jeho projevy u předškolních dětí
Název práce v češtině: | Rodičovský výchovný přístup a jeho projevy u předškolních dětí |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Parental upbringing approach and its effect on pre-school children |
Klíčová slova: | Výchovný styl v rodině, projevy chování u předškolních dětí, trest a odměna, nové trendy ve výchově, nežádoucí výchovné postupy, doporučované výchovné styly. |
Klíčová slova anglicky: | Upbringing style in the family, signs of behaviors in preschool children, punishment and reward, new trends in upbringing, undesirable upbringing practices, recommended upbringing styles. |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | HTF - Katedra učitelství (28-08) |
Vedoucí / školitel: | doc. Pavlína Janošová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 09.10.2018 |
Datum zadání: | 09.10.2018 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 09.10.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 24.09.2019 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 24.09.2019 |
Oponenti: | prof. PhDr. RNDr. Marie Vágnerová, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Průběžné konzultace, návštěva Komenského pedagogické knihovny, tvorba výzkumné metodologie, sběr dat (rozhovory, pozorování), analíza dat, jejich vyhodnocení, kompletace práce. |
Seznam odborné literatury |
odborná literatura
BACHÁROVÁ, Gabriela, 2008. Rákoska, či dobré slovo?. Děti a my: Časopis pro rodiče, učitele a pracovníky pomáhajících profesí, 38(1), 36-37. ISSN 0323-1879. BRISCH, Karl Heinz, 2012. Bezpečná výchova: budování jisté vztahové vazby mezi rodiči a dětmi. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0063-5. FONTANA, David, 2014. Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. Vyd. 4. Přeložil Karel BALCAR. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0741-2. GORDON, Thomas. Výchova bez poražených: řešení konfliktů mezi rodiči a dětmi. Praha: Malvern, 2012. ISBN 978-80-87580-06-6. HELUS, Zdeněk, 2015. Sociální psychologie pro pedagogy. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4674-6. HORÁKOVÁ-HOSKOVCOVÁ, Simona, 2008. Moderní výchova předškoláků. Děti a my: Časopis pro rodiče, učitele a pracovníky pomáhajících profesí, 38(1), 18-19. ISSN 0323-1879. JIČÍNSKÁ, Jana, 2018. Styly ve výchově, aneb, Jak na to ... Psychologie dnes. Praha: Portál, 24(6), 26-27. ISSN 1212-9607. KOMOROVSKÁ, Vladimíra, 2012. Rodičovská autorita. Rodina a škola: mesačník pre rodičov a učiteľov. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo (Bratislava), 60(7), 14-15. ISSN 0231-6463. KOUCKÁ, Pavla, 2017. Současní rodiče jsou aktivní a mají vysoké nároky. Informatorium 3-8: časopis pro výchovu dětí od 3-8 let v mateřských školách a školních družinách. Praha: Portál, 24(2), 6-8. ISSN 1210-7506. KRAMULOVÁ, Daniela. Děti bez hranic. Informatorium 3-8: časopis pro výchovu dětí od 3-8 let v mateřských školách a školních družinách. Praha: Portál, 2008, 15(4), 14-15. ISSN 1210-7506. MATĚJČEK, Zdeněk, 2017. Rodiče a děti. Třetí, upravené vydání (ve Vyšehradu první). Praha: Vyšehrad. ISBN 978-80-7429-797-7. MARKHAM, Laura. Aha! Rodičovství: jak přestat křičet a začít žít s dětmi v harmonii. Přeložil Jana VLKOVÁ. V Praze: Tady a teď, 2015. ISBN 978-80-204-3950-5. MERTIN, Václav. Disciplína, nebo liberální výchova?. Rodina a škola [cze]. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 2014, 61(2), 14-16. ISSN 0035-7766. NOVÁK, Tomáš, 2017. Půlstoletí nežádoucích výchovných postupů dle prof. Roberta Konečného. Poradce ředitelky mateřské školy. Praha: FORUM, 7(2), 22-27. ISSN 1804-9745. ŘÍČAN, Pavel, 2014. Cesta životem: [vývojová psychologie] : přepracované vydání. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0772-6. ŘIHÁČEK, Tomáš, Ivo ČERMÁK a Roman HYTYCH. Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6382-2. SÁMELOVÁ, Simona, 2010. Hodnoty a rodina. Moderní vyučování: časopis na podporu rozvoje škol. Kladno: AISIS (sdružení), 16(10), 19-20. ISSN 1211-6858. SKLÁDALOVÁ, Markéta, 2015. Jak na to?: o rodičovství, dětech a výchově. Brno: CPress. ISBN 978-80-264-0727-0. SVOBODA, Jan a Leona NĚMCOVÁ, 2015. Krizové situace výchovy a výuky. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton. ISBN 978-80-7387-935-8. TOMÁNEK, Pavol, 2012. Súčasné problémy rodinnej výchovy. Rodina a škola: mesačník pre rodičov a učiteľov. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo (Bratislava), 60(1), 16-17. ISSN 0231-6463. TYLEČKOVÁ, Martina, 2017. Potřebujeme děti chválit, aby se chovaly přijatelným způsobem. Poradce ředitelky mateřské školky. Praha: Fórum, 6(7), 38-43. ISSN 1804-9745. VÁCLAVOVÁ, Daniela, 2018. Pozor - mení sa nám typ rodičia!. Rodina a škola: mesačník pre rodičov a učiteľov. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo (Bratislava), 7. ISSN 0231-6463. VÁGNEROVÁ, Marie, 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1. VÁGNEROVÁ, Marie. Základy psychologie. V Praze: Karolinum, 2004. ISBN 978-80-246-0841-9. VÁLKOVÁ, Veronika, 2014. Liberální (ne)vychovanost. Rodina a škola [cze]. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 2014, 61(9), 24-[25]. ISSN 0035-7766. ZICH, František a Ondřej ROUBAL. Úvod do sociologického výzkumu. 2., upr. a rozš. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2014. Eupress. ISBN 978-80-7408-093-7. Internetové zdroje Partnerské vztahy, rodičovství. Levné knihy [online]. Česká republika, 2019, 2019 [cit. 2019-02-14]. Dostupné z: http://www.levne-knizky.cz/partnerske-vztahy-rodicovstvi/c-201/ Výchova. Knihy Dobrovský [online]. Česká republika, 2019, 2019 [cit. 2019-02-14]. Dostupné z: www.knihydobrovsky.cz/rodina-a-dite-3036 |