Srovnání prezentace vybraných fyzikálních témat v učebnicích od minulého století po současnost
Název práce v češtině: | Srovnání prezentace vybraných fyzikálních témat v učebnicích od minulého století po současnost |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Comparison of particular physics topics presentation in textbook from the 19. century |
Klíčová slova: | fyzikální učebnice, základní škola, střední škola |
Klíčová slova anglicky: | physics textbooks, lower secondary school, upper secondary school |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra didaktiky fyziky (32-KDF) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Martina Kekule, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 02.10.2018 |
Datum zadání: | 03.01.2019 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 08.01.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2019 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.05.2019 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 17.05.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2019 |
Oponenti: | doc. RNDr. Mgr. Vojtěch Žák, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Seznámit se s typy škol sekundárního vzdělávání u nás v minulém století.
2. Seznámit se a stručně charakterizovat vývoj českých fyzikálních učebnic (viz přehledová literatura). 3. Zdokumentovat vývoj prezentace vybraného tématu v učebnicích přibližně od konce 19. století do současnosti, (dostupných v Pedagogické knihovně J. A. Komenského v Praze) na úrovni vyššího sekundárního stupně. 4. Zdokumentovat přístupy k vybraným tématům v jedné historické učebnici na úrovni nižšího sekundárního stupně. 5. Provést komparaci získaných materiálů se současnými přístupy. 6. Případně z historických pramenů vytipovat přístupy a popsat náměty pro současnou výuku. |
Seznam odborné literatury |
Höfer G.: Vývoj výuky fyziky a učebnic fyziky na středních školách v Čechách v období 1918-1948, Monografie, 1. část, ZČU Plzeň, 1998, 220 s.
Höfer G.: Vývoj výuky fyziky a učebnic fyziky na středních školách v Čechách v období 1918-1948, Monografie, 2. část - poznámky, ZČU Plzeň, 1998, 192 s. Höfer G.: Vývoj výuky fyziky a učebnic fyziky na středních školách v Čechách do roku 1918, Monografie, ZČU Plzeň, 1996, 162 s. Průcha J.: Pedagogická encyklopedie, Portál. ŠEBESTA, Karel. Typy škol včera a dnes. Čeština doma a ve světě. 1995, 3(3), 148. VESELÁ, Zdeňka. Pedagogika 19. století. Brno: Masarykova univerzita, 1990. ISBN (brož.). |