Zkušenosti studentů v odborné praxi
Název práce v češtině: | Zkušenosti studentů v odborné praxi |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Student’s experience in training for proffessional practice |
Klíčová slova: | všeobecná sestra, vzdělávání, ošetřovatelská praxe, osobnost sestry, zátěž, stres |
Klíčová slova anglicky: | general nurse, education, nursing practise, personality of nurse, adversity, stress |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav sociálního lékařství (15-190) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mariana Štefančíková, Ph.D., Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 19.09.2018 |
Datum zadání: | 19.09.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 18.10.2019 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.09.2019 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 11.09.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.10.2019 |
Oponenti: | Mgr. Veronika Hovorková |
Předběžná náplň práce |
Abstrakt
Autor: Ester Jugasová Instituce: Ústav sociálního lékařství Lékařské fakulty v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Náplň práce: Zkušenosti studentů v odborné praxi Vedoucí práce: PhDr. Mariana Štefančíková, Ph.D., Ph.D. Počet stran: 131 Počet příloh: 3 Rok obhajoby: 2019 Klíčová slova: všeobecná sestra, vzdělávání, ošetřovatelská praxe, osobnost sestry, zátěž, stres Bakalářská práce se zabývá problematikou ošetřovatelských praxí studentů bakalářského programu ošetřovatelství a jejich zkušenostmi během jejího absolvování. V teoretické části se práce zabývá současným vzděláváním všeobecných sester na vysokých školách a náplní studia. Dále se práce zaměřuje na osobnost sestry, komunikaci mezi pacientem a sestrou. Bakalářská práce se dále zaměřuje na problematiku stresu, jeho příčin, reakcí, popisuje základní typy psychosomatických onemocnění, které souvisí s nadměrným stresem. Další problematikou je iatropatogenie neboli ublížení pacientovi ze stran zdravotnického personálu, která může být důsledkem nadměrného vytížení zdravotních sester. Práce se dále zabývá syndromem vyhoření, který může pomáhající profese postihnout. Empirická část byla provedena kvalitativní metodou výzkumného šetření. Na počátku bylo stanoveno 7 výzkumných cílů. Dále byly vybrány 3 výzkumné soubory (studentky, sestry, mentorky), se kterými byly uskutečněny rozhovory pomocí otevřených otázek. Pomocí obsahové analýzy a otevřeného kódování byly stanoveny hlavní kategorie a subkategorie. Následnou triangulací se hledaly odpovědi pro výzkumné otázky, které sloužily ke splnění předem stanovených cílů výzkumu. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Abstract
Author: Ester Jugasová Institution: Ústav sociálního lékařství Lékařské fakulty v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Title: Student´s experience in training for proffessional practise Supervisor: PhDr. Mariana Štefančíková, Ph.D., Ph.D. Number of pages: 131 Number of attachements: 3 Year of defense: 2019 Keywords: general nurse, education, nursing practise, personality of nurse, adversity, stress The bachelor thesis deals with the nursing practice of students of the bachelor program of nursing and their experience during its completion. The theoretical part deals with the current education of nurses at universities and the content of their studies. Furthermore, the thesis focuses on the nurse's personality, communication between the patient and the nurse. The bachelor thesis also focuses on the issue of stress, its causes, reactions, describes the basic types of psychosomatic diseases that are related to excessive stress. Another issue is iatropatogenia, or harm to the patient by medical staff, which may be the result of overloading nurses. The thesis also deals with the burnout syndrome that can be affected by helping professions. The empirical part was carried out by the qualitative method of the research. Initially, 7 research objectives were set. In addition, 3 research groups (students, nurses, mentors) were selected and interviewed with open questions. The main categories and subcategories were identified using content analysis and open coding. Subsequent triangulation searched for answers to research questions that served to meet pre-determined research objectives. |