Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Zkušenosti studentů v odborné praxi
Název práce v češtině: Zkušenosti studentů v odborné praxi
Název v anglickém jazyce: Student’s experience in training for proffessional practice
Klíčová slova: všeobecná sestra, vzdělávání, ošetřovatelská praxe, osobnost sestry, zátěž, stres
Klíčová slova anglicky: general nurse, education, nursing practise, personality of nurse, adversity, stress
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav sociálního lékařství (15-190)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mariana Štefančíková, Ph.D., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 19.09.2018
Datum zadání: 19.09.2018
Datum a čas obhajoby: 18.10.2019 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:07.09.2019
Datum odevzdání tištěné podoby:11.09.2019
Datum proběhlé obhajoby: 18.10.2019
Oponenti: Mgr. Veronika Hovorková
 
 
 
Předběžná náplň práce
Abstrakt

Autor: Ester Jugasová
Instituce: Ústav sociálního lékařství Lékařské fakulty v Hradci Králové
Oddělení ošetřovatelství
Náplň práce: Zkušenosti studentů v odborné praxi
Vedoucí práce: PhDr. Mariana Štefančíková, Ph.D., Ph.D.
Počet stran: 131
Počet příloh: 3
Rok obhajoby: 2019
Klíčová slova: všeobecná sestra, vzdělávání, ošetřovatelská praxe, osobnost sestry, zátěž, stres

Bakalářská práce se zabývá problematikou ošetřovatelských praxí studentů bakalářského programu ošetřovatelství a jejich zkušenostmi během jejího absolvování. V teoretické části se práce zabývá současným vzděláváním všeobecných sester na vysokých školách a náplní studia. Dále se práce zaměřuje na osobnost sestry, komunikaci mezi pacientem a sestrou. Bakalářská práce se dále zaměřuje na problematiku stresu, jeho příčin, reakcí, popisuje základní typy psychosomatických onemocnění, které souvisí s nadměrným stresem. Další problematikou je iatropatogenie neboli ublížení pacientovi ze stran zdravotnického personálu, která může být důsledkem nadměrného vytížení zdravotních sester. Práce se dále zabývá syndromem vyhoření, který může pomáhající profese postihnout.
Empirická část byla provedena kvalitativní metodou výzkumného šetření. Na počátku bylo stanoveno 7 výzkumných cílů. Dále byly vybrány 3 výzkumné soubory (studentky, sestry, mentorky), se kterými byly uskutečněny rozhovory pomocí otevřených otázek. Pomocí obsahové analýzy a otevřeného kódování byly stanoveny hlavní kategorie a subkategorie. Následnou triangulací se hledaly odpovědi pro výzkumné otázky, které sloužily ke splnění předem stanovených cílů výzkumu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Abstract

Author: Ester Jugasová
Institution: Ústav sociálního lékařství Lékařské fakulty v Hradci Králové
Oddělení ošetřovatelství
Title: Student´s experience in training for proffessional practise
Supervisor: PhDr. Mariana Štefančíková, Ph.D., Ph.D.
Number of pages: 131
Number of attachements: 3
Year of defense: 2019
Keywords: general nurse, education, nursing practise, personality of nurse, adversity, stress


The bachelor thesis deals with the nursing practice of students of the bachelor program of nursing and their experience during its completion. The theoretical part deals with the current education of nurses at universities and the content of their studies. Furthermore, the thesis focuses on the nurse's personality, communication between the patient and the nurse. The bachelor thesis also focuses on the issue of stress, its causes, reactions, describes the basic types of psychosomatic diseases that are related to excessive stress. Another issue is iatropatogenia, or harm to the patient by medical staff, which may be the result of overloading nurses. The thesis also deals with the burnout syndrome that can be affected by helping professions.
The empirical part was carried out by the qualitative method of the research. Initially, 7 research objectives were set. In addition, 3 research groups (students, nurses, mentors) were selected and interviewed with open questions. The main categories and subcategories were identified using content analysis and open coding. Subsequent triangulation searched for answers to research questions that served to meet pre-determined research objectives.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK