Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Femvertising v kategorii dekorativní kosmetiky v České republice
Název práce v češtině: Femvertising v kategorii dekorativní kosmetiky v České republice
Název v anglickém jazyce: Femvertising in the category of decorative cosmetics in the Czech Republic
Klíčová slova: Femvertising, genderové stereotypy, gender, stereotyp, feminismus, reklama, společenská odpovědnost firem
Klíčová slova anglicky: Femvertising, gender stereotypes, gender, stereotype, feminism, advertising, corporate social responsibility
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 10.08.2018
Datum zadání: 10.08.2018
Datum a čas obhajoby: 13.06.2019 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H107, Hollar - místn. č. 107
Datum odevzdání elektronické podoby:09.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 13.06.2019
Oponenti: PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BECKER-HERBY, Elisa. The Rise of Femvertising: Authentically Reaching Female Consumers. University of Minnesota
SHEEHAN, Kim B. Gender Controversies in Contemporary Advertising. Thousand Oaks, United States: SAGE Publications, 2013. ISBN10 1452261075.
GOFFMAN, Erving. Gender Advertisements (Communications and Culture). Thousand Oaks, United States: Palgrave, 1979. ISBN10 0333239539.
OAKLEYOVÁ, Ann. Pohlaví, gender a společnost. Portál, 2000. ISBN 80-7178-403-6.
RENZETTI, Claire M. a Daniel J. CURRAN. Ženy, muži a společnost. Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0525-2.
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce se zabývá femvertisingem v souvislosti s kategorií dekorativní kosmetiky v České republice. Cílem této práce bylo na základě analýzy vybraných televizních a online reklam určených pro český trh v roce 2018 a 2019 vypozorovat, zda je v segmentu dekorativní kosmetiky na českém trhu femvertising přítomný. Z kvalitativní obsahové mediální analýzy vyplynulo, že ve vybraném analyzovaném vzorku se ve všech reklamách vyskytovaly prvky femvertisingové komunikace a několik reklam bylo dokonce možné označit za plně femvertisingové.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The topic of this bachelor’s thesis is femvertising in relation to the beauty segment in the Czech Republic. The aim of this thesis was to analyse selected TV and online ads used in the Czech market in 2018 and 2019 and come to the conclusion (based on results from the analysis), if the femvertising phenomenon is present in the Czech market. The results of the qualitative content media analysis showed that all of the ads from the analysed sample contained femvertising elements and it was even possible to describe some of the ads as femvertising ads.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK