Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Marketing umění a komunikace Galerie hlavního města Prahy
Název práce v češtině: Marketing umění a komunikace Galerie hlavního města Prahy
Název v anglickém jazyce: Arts marketing and Communication of Prague City Gallery
Klíčová slova: umění, marketing, art marketing, arts marketing, galerie, muzeum, arts management
Klíčová slova anglicky: art, fine art, marketing, art marketing, arts marketing, gallery, museum, arts management
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 10.08.2018
Datum zadání: 10.08.2018
Datum a čas obhajoby: 13.06.2019 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:10.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 13.06.2019
Oponenti: doc. PhDr. Jan Halada, CSc.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
RENTSCHLER, Ruth; HEDE, Anne-Marie. Museum Marketing: Competing In The Global Marketplace. Oxford: Elsevier. 2007. 270 s. ISBN 978-0-7506-8065-3.
JOHNOVÁ, Radka.; ČERNÁ, Jitka. Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Oeconomica. 2007. 243 s. ISBN 978-80-245-1276-1.
COWEN, Tyler. In Praise of Commercial Culture. Cambridge, Mass. : Harvard University Press, 1998. ISBN: 978-06-744-4591-8
KESNER, Ladislav. Muzeum umění v digitální době. Praha: Argo. 2000. 259 s. ISBN 80-7203-252-6.
BAČUVČÍK, Radim. Kultura a my: vztahy na poptávkové straně trhů kulturních produktů. Zlín: VeRBuM. 2009. 200 s. ISBN 978-80-904273-2-7.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce Marketing umění a komunikace Galerie hlavního města Prahy se věnuje rozvoji na poli art marketingu a možnostem jeho využití především v rámci instituce galerie či muzea umění. Poukazuje na reciprocitu umělecké a marketingové praxe, definuje a vymezuje jejich spojení právě v marketingu umění – činí tomu tak za pomoci marketingových, mediálních a kulturních teorií. Poskytuje vhled do historického vývoje oboru a reflektuje tendence oborové literatury. V druhé části se věnuje případové studii, kde popisuje a vyhodnocuje komunikační aktivity Galerie hlavního města Prahy v roce 2016 a 2017 v konkrétním prostředí. Prostředí, ve kterém je galerie aktivním účastníkem na poli komunikace umění, definuje. Subjekt do něj zasazuje jako kulturní instituci a kulturní produkt, který byl obnoven novou vizuální identitou.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor thesis Art Marketing and Communication of Prague City Gallery is focused on the development in the field of art marketing and possibilities of its use mainly within the institution of gallery or art museum. It refers to the reciprocity of arts and marketing practice and defines the inter-connection in the field of art(s) marketing. The thesis uses marketing, media and cultural studies theories. It provides an insight into the historical evolution and improvement of the field of art marketing and reflects upon the tendencies of academic research and literature. The second part deals with a case study, which describes and evaluates communication activities of Prague City Gallery in the years of 2016 and 2017. The specific environment, in which the gallery operates, is defined and the subject is described as a cultural institution and cultural product situated within it, enriched by its new visual style and identity.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK