Marketing umění a komunikace Galerie hlavního města Prahy
Název práce v češtině: | Marketing umění a komunikace Galerie hlavního města Prahy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Arts marketing and Communication of Prague City Gallery |
Klíčová slova: | umění, marketing, art marketing, arts marketing, galerie, muzeum, arts management |
Klíčová slova anglicky: | art, fine art, marketing, art marketing, arts marketing, gallery, museum, arts management |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Ježková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 10.08.2018 |
Datum zadání: | 10.08.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 13.06.2019 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.05.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.06.2019 |
Oponenti: | doc. PhDr. Jan Halada, CSc. |
Kontrola URKUND: | ![]() |
Seznam odborné literatury |
RENTSCHLER, Ruth; HEDE, Anne-Marie. Museum Marketing: Competing In The Global Marketplace. Oxford: Elsevier. 2007. 270 s. ISBN 978-0-7506-8065-3.
JOHNOVÁ, Radka.; ČERNÁ, Jitka. Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Oeconomica. 2007. 243 s. ISBN 978-80-245-1276-1. COWEN, Tyler. In Praise of Commercial Culture. Cambridge, Mass. : Harvard University Press, 1998. ISBN: 978-06-744-4591-8 KESNER, Ladislav. Muzeum umění v digitální době. Praha: Argo. 2000. 259 s. ISBN 80-7203-252-6. BAČUVČÍK, Radim. Kultura a my: vztahy na poptávkové straně trhů kulturních produktů. Zlín: VeRBuM. 2009. 200 s. ISBN 978-80-904273-2-7. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce Marketing umění a komunikace Galerie hlavního města Prahy se věnuje rozvoji na poli art marketingu a možnostem jeho využití především v rámci instituce galerie či muzea umění. Poukazuje na reciprocitu umělecké a marketingové praxe, definuje a vymezuje jejich spojení právě v marketingu umění – činí tomu tak za pomoci marketingových, mediálních a kulturních teorií. Poskytuje vhled do historického vývoje oboru a reflektuje tendence oborové literatury. V druhé části se věnuje případové studii, kde popisuje a vyhodnocuje komunikační aktivity Galerie hlavního města Prahy v roce 2016 a 2017 v konkrétním prostředí. Prostředí, ve kterém je galerie aktivním účastníkem na poli komunikace umění, definuje. Subjekt do něj zasazuje jako kulturní instituci a kulturní produkt, který byl obnoven novou vizuální identitou. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The bachelor thesis Art Marketing and Communication of Prague City Gallery is focused on the development in the field of art marketing and possibilities of its use mainly within the institution of gallery or art museum. It refers to the reciprocity of arts and marketing practice and defines the inter-connection in the field of art(s) marketing. The thesis uses marketing, media and cultural studies theories. It provides an insight into the historical evolution and improvement of the field of art marketing and reflects upon the tendencies of academic research and literature. The second part deals with a case study, which describes and evaluates communication activities of Prague City Gallery in the years of 2016 and 2017. The specific environment, in which the gallery operates, is defined and the subject is described as a cultural institution and cultural product situated within it, enriched by its new visual style and identity. |