Greenwashing jako trend fast fashion řetězců na českém trhu se zaměřením na H&M a Mango
Název práce v češtině: | Greenwashing jako trend fast fashion řetězců na českém trhu se zaměřením na H&M a Mango |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Greenwashing as a trend of fast fashion industry in the Czech market with a focus on H&M and Mango |
Klíčová slova: | Greenwashing, zelený marketing, CSR, fast fashion, konzumerismus, udržitelnost, hloubkové rozhovory. |
Klíčová slova anglicky: | Greenwashing, green marketing, CSR, fast fashion, consumerism, sustainability, in-depth interviews. |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 10.08.2018 |
Datum zadání: | 10.08.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 13.06.2019 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.05.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.06.2019 |
Oponenti: | doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. |
Kontrola URKUND: | ![]() |
Seznam odborné literatury |
AGINS, Teri. The end of fashion: how marketing changed the clothing business forever. New York: Quill, 2000. ISBN 00-609-5820-0.
CLINE, Elizabeth L. Overdressed: the shockingly high cost of cheap fashion. New York: Portfolio/Penguin, 2012. ISBN 978-159-1844-617. GRANT, John. The green marketing manifesto. Hoboken, NJ: John Wiley, c2007. ISBN 04-707-2324-6. LEA-GREENWOOD, Gaynor. Fashion marketing communications. Chichester, 2013. ISBN 978-1-4051-5060-6. SIEGLE, Lucy. To die for: is fashion wearing out the world?. London: Fourth Estate, 2008. ISBN 978-000-7264-094. |
Předběžná náplň práce |
V této práci se autorka bude zabývat principy greenwashingu, které představí na dvou konkrétních příkladech fast fashion řetězců:
1. Společnost MANGO 2. Švédská značka H&M, která se ze všech módních řetězců profiluje jako udržitelná a "zelená" nejvýrazněji. V první řadě se autorka bude věnovat problematice fast fashion a jeho vlivu na stále rostoucí konzumerismus společnosti. Po stručném představení dopadů tohoto modelu, které jsou v dnešní době velmi aktuálním problémem se autorka zaměří hlavně na témě této práce, kterým je greenwashing. Nejdříve celou tuto marketingovou strategii detailně představí a definuje její základní principy na konkrétních příkladech marketingové komunikace značek H&M a MANGO. Poté se zaměří na nastupující trend udržitelné módy a jeho vliv na nákupní chování spotřebitelů a marketingovou komunikaci módních značek, které se právě pomocí greenwashingu snaží prezentovat jako udržitelné a odpovědné k životnímu prostředí. V závěru teoretické práce se autorka pokusí odpovědět na jednu z hlavních výzkumných otázek: V jaké míře je greenwashing na poli fast fashion řetězců rozšířený a jaké jsou jeho nejčastější strategie v tomto odvětví? V druhé části bakalářské práce, která bude praktická se bude autorka věnovat kvalitativnímu výzkumu a následné analýze získaných materiálů. Kvalitativní výzkum povede formou hloubkových rozhovorů, pomocí kterých se pokusí zmapovat problematiku greenwashingu a zodpovědět další výzkumnou otázku, jenž se bude zabývat povědomím o zelených taktikách fashion marketingu z řad respondentů. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
In this work the author will deal with the principles of greenwashing, which will be presented on two specific examples of fast fashion chains:
1. MANGO 2. The Swedish brand H&M, which from all fashion chains is profiled as sustainable and "green" most prominently. First of all, the author will focus on the issue of fast fashion and its influence on the ever-growing consumerism of society. After a brief introduction of the effects of this model, which is a very topical problem today, the author will focus mainly on the topic of this work, which is greenwashing. First of all he will introduce the whole marketing strategy in detail and define its basic principles on concrete examples of marketing communication of H&M and MANGO brands. He will then focus on the emerging trend of sustainable fashion and its influence on consumer buying behavior and marketing communication of fashion brands, which they are trying to present through sustainable greenwashing as sustainable and environmentally responsible. In conclusion, the author tries to answer one of the main research questions: To what extent is greenwashing in the field of fast fashion chains widespread and what are its most common strategies in this sector? In the second part of the thesis, which will be practical, the author will focus on qualitative research and subsequent analysis of acquired materials. Qualitative research will take the form of in-depth interviews to map greenwashing and to answer another research question that will address respondents' awareness of green fashion marketing tactics. |