Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Proměny české mutace pánského magazínu Playboy od vzniku do současnosti
Název práce v češtině: Proměny české mutace pánského magazínu Playboy od vzniku do současnosti
Název v anglickém jazyce: The transformation of Czech version of men´s magazine Playboy from the origin until present
Klíčová slova: Playboy, Playboy Česká republika, pánský časopis, měsíčník, Esquire, obsahová analýza, komparace
Klíčová slova anglicky: Playboy, Playboy Czech Republic, men’s magazine, monthly issue, Esquire, content analysis, comparsion
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Barbora Osvaldová
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 08.08.2018
Datum zadání: 08.08.2018
Datum a čas obhajoby: 04.02.2020 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:06.01.2020
Datum proběhlé obhajoby: 04.02.2020
Oponenti: Mgr. Jan Miessler
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
FRATERRIGO, Elizabeth. Playboy and the Making of the Good Life in Modern America. Oxford University Press, 2009, str. 15-19. ISBN: 978-0-19-538610-3.
GUNELIUS, S. Building Brand Value the Playboy Way. Spojené království: Palgrave Macmillan, 2009, str. 138-139. ISBN: 978-0230577893.
HALADA, Jan a Barbora OSVALDOVÁ. Slovník žurnalistiky. Vyd. 1., Praha: Nakladatelství Karolinum, 2017, str. 301, ISBN: 978-80-246-3769-3.
HANSON, Dian. The History of Men’s Magazines, Vol. 1. Cologne: TASCHEN, 2004, kap. 11, str. 287. ISBN 3-8228-2229-9.
HANSON, Dian. The History of Men’s Magazines, Vol. 2. Cologne: TASCHEN, 2004, kap. 8, str. 219. ISBN: 3-8228-2625-1.
PETRSEN, James R. Století sexu - dějiny sexuální revoluce časopisu Playboy. Vyd. 1. Praha: Jiří Buchal – BB/Art, 2003, str. 220. ISBN: 80-7341-117-2.
TRAMPOTA, Tomáš (sestavil). Česká média a Evropská Unie: 20 let smazávání hranic. Praha: MUP, 2009, str. 33, 37. ISBN: 978-80-86855-50-9.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, str. 101. ISBN: 978-80-7367-683-4.
Předběžná náplň práce
Cílem této práce je zmapování historie působení české mutace magazínu Playboy za pomocí kvantitativního výzkumu obsahu tištěných vydání publikovaných mezi léty 1991 až 2018. Analýza každého čísla by byla časově příliš náročná, a proto bude na základě pravděpodobnostního výběru snížen vzorek na dvě čísla z každého roku. Kvantitativní analýza by měla pomoci odhalit trendy tematické skladby obsahu v průběhu jednotlivých let, stejně jako případné změny v prostoru věnovaném fotografiím. Výstupy zkoumání pak budou porovnávány s výstupy analyzovaných amerických vydání měsíčníku Playboy ve stejném časovém období. Vzorek z USA bude vybrán podobným způsobem jako v případě české mutace. Dále bude Playboy z Česka pro představu srovnán i s jeho konkurenty v podobě titulu MAXIM a Esquire, aby se dala ilustrovat jeho pozice na trhu a specifika nabídky obsahu pro čtenáře.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The goal of this thesis is to evaluate the history of operation of the Czech edition of Playboy magazine by using the method of quantitative content analysis of printed copies that have been published between the years of 1991 and 2018. Analyzing every single issue would be very time consuming, therefore the sample will be limited to two issues of the magazine from every year. Quantitative analysis should help with the disclosure of changes in the agenda setting throughout all years as well as possible shifts in the space that is dedicated to photographies. Findings from the analysis will be compared to the results of analyzed copies of the American magazine from the same time period. The sample from the US Playboy magazine will be chosen the same way as the Czech sample. Czech Playboy will also be compared with some of the local competing periodical publications, tangibly with MAXIM and Esquire, so the position and content specifics of the Czech Playboy on the market could be illustrated.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK