Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Televize ve světě dnešních dětí a teenagerů
Název práce v češtině: Televize ve světě dnešních dětí a teenagerů
Název v anglickém jazyce: Television in the lives of contemporary children and teenagers
Klíčová slova: Děti, mládež, nová média, televize, ČT Déčko, digital natives, regulace, vysílání, účinky médií
Klíčová slova anglicky: Children, teenagers, new media, television, CT Déčko, digital natives, regulation, broadcasting, media effects
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jan Miessler
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 11.07.2018
Datum zadání: 11.07.2018
Datum a čas obhajoby: 18.06.2019 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H012, 12, Hollar - místn. č. 012
Datum odevzdání elektronické podoby:13.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 18.06.2019
Oponenti: Mgr. Lucie Römer, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BANDURA, ROSS a ROSS. Observational Learning and the Bobo Doll [online]. 2007 [cit. 2019-05-10]. Dostupné z: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED499095.pdf. University of Connecticut.

BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. Praha: Grada, 2011. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3028-8.

DURHAM, Meenakshi Gigi a Douglas KELLNER, ed. Media and cultural studies: keyworks. Malden, Mass.: Blackwell Publishers, 2001. Keyworks in cultural studies, 2. ISBN 0-631-22096-8.

ČERMÁK, Miloš, OSVALDOVÁ, Barbora a Alice NĚMCOVÁ TEJKALOVÁ, ed. Žurnalistika v informační společnosti - digitalizace a internetizace žurnalistiky: proměny a perspektivy žurnalistiky v epoše digitálních médií aneb nová média teoreticky i prakticky. V Praze: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1684-1

GIDDENS, Anthony. Sociologie. Praha: Argo, 1999. ISBN 80-7203-124-4.

GILES, David. Psychologie médií. Praha: Grada, 2012. Z pohledu psychologie. ISBN 978-80-247-3921-2

KNAPÍK, Jiří a Martin FRANC. Průvodce kulturním děním a životním stylem v českých zemích 1948-1967. Praha: Academia, 2011. Šťastné zítřky (Academia). ISBN 978-80-200-2019-2.

Kodex České televize - zásady naplňování veřejné služby v oblasti televizního vysílání. Praha: Česká televize, 2003. ISBN 80-85005-46-8.

MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím: extenze člověka. Praha: Odeon, 1991. Eseje (Odeon). ISBN 80-207-0296-2.

MORAVEC, Václav. Média v tekutých časech: konvergence audiovizuálních médií v ČR. Praha: Academia, 2016. Společnost (Academia). ISBN 978-80-200-2572-2

MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5

MACEK, Petr. Televizní vysílání pro děti a mládež - psychologický pohled. Pedagogika, Praha: PedF UK Praha, 2000, roč. 50, č. 3.

MACEK, Jakub. Média v pohybu: k proměně současných českých publik. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-8033-1.

SLOBODA, Zdeněk. Mediální výchova v rodině: postoje, nástroje, výzvy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-4496-3.

SPITZER, Manfred. Digitální demence: jak připravujeme sami sebe a naše děti o rozum. Brno: Host, 2014. ISBN 978-80-7294-872-7.

ŠEĎOVÁ, Klára. Děti a rodiče před televizí: rodinná socializace dětského televizního diváctví. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-149-2.

VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.


Předběžná náplň práce
Dnešní děti a mládež se narodily a vyrůstaly ve světě, jehož běžnou součástí jsou digitální média. Představují generaci označovanou jako digital natives. Tzv. stará média, jako například televize ustupují do pozadí, ale zároveň se snaží držet krok s dobou. Televize byla ještě nedávno nejoblíbenějším a nejsledovanějším médiem. V dnešní době ale její vliv a působnost podle některých výzkumů ustupuje před novými digitálními technologiemi. Právě mladá generace je ta, pro níž je televize ve svém původní podobě staré médium. V minulosti se řada vědců zabývala účinky televize na děti a mládež. V současné době je televize z části regulována zákonem, co se obsahů i způsobu vysílání týká. Zvláště potom Česká televize, která se jako instituce veřejné služby, přímo věnuje i tvorbě pro děti a mládež.
V této práci se chci věnovat vlivu televize na dnešní děti a mládež s ohledem na digitální vývoj a změny ve společnosti, který sebou přinesl, a také vývojem krajiny České televize ve tvorbě pro děti a mládež a její úspěšností u těchto divákům. Pomocí rozhovoru s dramaturgem dětské kanálu České televize zjistím aktuální situaci a přístup České televize k dětským divákům.
Pro vyjasnění sledovanosti televize dětmi jsem využiji metodu skupinového rozhovoru focus group, během níž budu u čtyřech skupin dětí různých věkových kategorií zkoumat způsob sledování televize, její místo v jejich životě i oblíbenost pořadů či programů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Today´s children and teen-agers were born and grew up in the world where the digital media are standard part of. They represent a generation called “digital natives”. So-called old
media, as for example television backs away to the background, but at the same time tries to keep up with the time. Television was just recently the most popular and the most watched media. But today, its influence and activity according to some researches, gives space to the new technologies. Now the young generation is the one, for whom is television in its original form the old medium. In past, row of scientists were concerned about television influence
on children and teen-agers. Today, television is partially regulated by law, relating to content and the way of broadcasting. Especially then Czech television, as a public institution is also directly involved in production for children and teen-agers. In this work I will concerne about the influence of television on today´s children and teen-agers along with digital evolution and changes in society, which it brought along, and also about development of Czech television
in production for children and teen-agers, and its success with these viewers. Thanks to the interview with the dramaturge of children´s channel of Czech television, I try to find out the current situation and the access of Czech television to children´s viewers. For clarification of watching television by children, I will use the method of group focus discussion, during which in four groups of children in various age categories, I will examine the way of watching television, its place in their life and popularity of programs.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK