Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv počítačové hry Atentát 1942 na zájem o současné dějiny
Název práce v češtině: Vliv počítačové hry Atentát 1942 na zájem o současné dějiny
Název v anglickém jazyce: Influence of Attentat 1942 computer game on interest in modern history
Klíčová slova: Počítačová hra s historickou tématikou, výuková hra, herní žánry, dějiny, současné dějiny, Attentat 1942
Klíčová slova anglicky: Computer game with historical theme, educational game, game genres, history, contemporary history, Attentat 1942
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Martin Soukup, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 09.07.2018
Datum zadání: 09.07.2018
Datum a čas obhajoby: 22.09.2020 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H012, 12, Hollar - místn. č. 012
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2020
Datum proběhlé obhajoby: 22.09.2020
Oponenti: PhDr. Jakub Končelík, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
Spitzer, Manfred. Kybernemoc!: Jak nám digitalizovaný život ničí zdraví. [překl.] Eva Kratochvílová. Brno : Host, 2016. ISBN 978-80-7491-792-9.
Zimbardo, Philip a Coulombová, Nikita D. Odpojený muž: Jak technologie připravuje muže o mužství a co s tím. [editor] Helena Varšavská. [překl.] Libuše Čížková a Kateřina Klabanová. Praha : Grada Publishing a.s., 2017. ISBN 978-80-247-5797-1.
Spitzer, Manfred. Digitální demence: Jak připravujeme sami sebe a naše děti o rozum. [překl.] František Ryčl. Brno : Host, 2014. ISBN 978-80-7491-267-2.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016., ISBN 978-80-262-0982-9
Michael, David R. a Chen, Sande. Serious Games: Games That Educate, Train, and Inform. Thomson Course Technology, 2006. ISBN 1592006221.
Gee, James Paul. What Video Games Have To Teach Us About Learning And Literacy. New York : St. Martin's Press, 2003. ISBN 1-4039-6538-2.
Předběžná náplň práce
Cílem práce je analyzovat vliv české počítačové hry Atentát 1942, která se zabývá skutečnými událostmi, na zájem mladých lidí o současné české (ale i světové) dějiny. Na konkrétním příkladu budu zkoumat, zda dokáže médium digitálních počítačových her efektivně plnit vzdělávací roli a zvyšovat povědomí o dějinných událostech, to vše ve světle stanoviska některých předních kritiků digitálních médií, že digitální technologie mají spíše degenerační účinek na lidskou mysl.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the master's thesis is to analyze the influence of the Czech computer game Attentat 1942, which is based on real events, on the interest of young people in contemporary Czech (but also world) history. Using a specific example, I will examine whether the medium of digital computer games can effectively play an educational role and raise awareness of historical events, in opposition to the opinion of leading critics of digital media claiming that digital technologies have a degenerative effect on the human mind.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK